prvni_jizda-2021-peugeot_3008-a-peugeot_5008-facelift- (1)

Za vjezd s SUV do města si připlatíte. Jsou prý moc velká

Autor: Radim Plachý - Zdroj: Giga.de - Foto: Pavel Srp - 11. 2. 2023


SUV jsou velmi v oblibě, zákazníci je milují a zájem o ně neklesá, ba právě naopak. Jenže SUV leží v žaludku spoustě institucím, městům i politiků. Jsou prý moc velká, neúsporná a „moc špatná“. Je možné, že to dojde tak daleko, že budou třeba platit i více za vjezd do měst a podobně.

Asociace německých měst by chtělo, aby se jízdy s SUV více regulovaly. „Trend v automobilovém průmyslu nabírá zjevně jeden hlavní směr: stále větší a těžší auta,“ řekl Helmut Dedy, šéf Asociace německých měst a dodává: „Nehodí se nám to v čase, kdy diskutujeme o úsporách energie a prostoru, ochraně klimatu a ochraně zdrojů.“ Řidiči těchto velkých aut by si proto měli připlatit na daních, protože jejich vozidla zabírají více místa než menší auta. Podle Dedyho by tak měli řidiči a majitelé takových aut zrcadlit skutečné náklady na parkování a jízdu. Zjednodušeně řečeno by to mělo platit tak, že pokud použijete větší sadu kol a potřebujete větší parkovací místo, zaplatíte víc.

Jenže… Ono to není vždy tak, že by SUV byla větší než jiná auta. Například v případě vrcholných modelů prémiových německých modelů to tak není. Vždyť třeba Audi A8 (na délku: 5,19 metru) je o poznání delší než Audi Q8 (na délku: 5 metrů), stejně tak je to i u BMW řady 7, respektive BMW i7 (na délku: 5,39 metru) a BMW X7 (na délku: 5,18 metru). V obou případech byly u limuzín vybrány krátké verze, přičemž existují i ještě delší verze s prodlouženým rozvorem.

Jedna z členek aktivistické skupiny, která vypouští pneumatiky SUV, vysvětlila, proč to dělá. SUV jsou podle ní problém

Ovšem pravdou je, že SUV budou mít vyšší spotřebu paliva kvůli vyšší hmotnosti a vyšší karoserii než srovnatelná auta běžných tříd. Je ale opravdu dobrým řešením zdanit více větší auta než ta menší?

Štítky: , , , , ,

13 názorů na “Za vjezd s SUV do města si připlatíte. Jsou prý moc velká”

  1. Už bych jinou karoserii než SUV nekoupil. Převážím zboží do prodejny – naložím paletu, Jedu na chalupu – vyjedu skoro cokoli, jedu do divadla – opláchnu bahno, a navíc mi nesvítí auta do očí, je to pohodlný, a jezdím za 8,4l nafty:-)

  2. JUGVOJ, pokud SUV vejde na parkovací místo které je podstatně menší v ČR jak napr. v Německu není důvod. Nevím o jakém veřejném prostoru mluvíte, většinu ho zabírají parkoviště a nejenom pro SUV ale i ty malé auta které parkuji na stejné ploše jako SUV. Takže zase kecy prdy.

  3. Nové elektrické SUV BMW X M má být obří krabice s váhou téměř 3 tuny. Bude se za takový kamion taky platit něco navíc, nebo protože je elektro, tak bude naopak dotovaný? Hmm?

  4. Hloupí Češi a Moravané, neumí nic jiného než se jen rozčilovat nad zveřejněnými nesmysly, které navrhuje evropský parlament.
    Tak běžte do ulic jako Francouzi a nebojte se ozvat.

  5. Octavia IV délka 4689mm Subaru Forester 4640…. chytráci co budou pořád jen žvanit, ale data si najít neumí.

  6. Jsem zvědav jak se bude lišit poplatek např. za BMW X5 a např. za Dodge RAM,F150 Cadillac Escalade atd . Rozměrově jsou to naprosto odlišné vozy oproti jmenovanému většímu SUV evropské produkce ….

  7. Jste všichni chytří jak … Řeší se tu zelené žabomyšiny a to že jsou lidé,kteří tyto auta používají např. při práci v lese a nejsou jen kecaly co v životě nic užitečného nevytvořili… Prostě jim pojďme mi zelení vypustit kola,rozbít čelní skla a pak se plácat po ramenou,jak jsme s ničiteli planety zatočili! Už se lidi proberte a místo samých zelených zákazů běžte do lesa rozdýchat článek od celebrity Gréty a přemýšlejte prakticky!

  8. Tak jedná se o úvahy neschopných hlupáků neschopných si pořídit lepší auto, které toho o mnoho více nezabírá. Je bezpečnější a jeslti někdo překáží na vozovkách, tak to jsou různí šašci s údajně ekologickými auty, která vpodstatě zdržují provoz,
    mizerný rozjezd a delší stání na křižovatkách kvůli těmto rozsévačům dobra.

  9. souhlas, SUV zabírá více veřejného prostoru, proto zdanit, navrhuji 10tis kaček za každý m3 navíc každý rok , lépe každý měsíc,

  10. A nechtěl by se taky někdo podívat na parkování dodávek ještě delších než SUV, které pak při parkování na místech PRO OSOBNÍ AUTA zasahují třeba i o metr do chodníku nebo i DO SILNICE???

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru