Mazda jde proti proudu. Do svých aut dává velké atmosférické motory a do svých aut chystá i pohon legendárním Wankelovým rotačním motorem. Potvrzují to nedávné patentové náčrtky.
Mazda nabízela v minulosti i opravdu sportovní kupé jako například RX-7 nebo RX-8, přičemž obě z nich poháněl Wankelův rotační motor. Jenže tento motor skončil právě s RX-8 a od té doby používá Mazda „běžné motory“ s vnitřním spalováním. Wankelův rotační motor se ale vrátí.
Nejprve to bude pouze jako obyčejný generátor pro elektrickou Mazdu MX-30, u níž bude sloužit pro prodloužení dojezdu. Wankelův motor bude nabíjet baterii, která bude dodávat energii akumulátorům a ty pak elektromotorům. Tyto patentové snímky se objevily loni na jaře.
Teď se ale objevují nové patentové snímky, které si můžete prohlédnout zde, ukazují nákresy nízkého kupé. V jeho útrobách by měl být za předními koly podélně uložený třírotorový Wankel (patentové snímky ukazují motor se třemi svíčkami), který má pohánět zadní kola. Rotační motor by měl být kombinovaný s 48V mild-hybridním pohonným ústrojím. Mimochodem, mělo by jít o koncepci transaxle, tedy motor se spojkou vpředu a naopak převodovka vzadu.
Pokud by to byla pravda, což by rozhodně bylo skvělé, mohli bychom se od Mazdy dočkat dalšího velmi zábavného modelu. Vždyť zadokolku má v nabídce jen jednu (roadster MX-5) a ostatní modely jsou docela obyčejné. Je ale také možné, že z toho nakonec nic nebude – a to buď vůbec, anebo třeba v Evropě…