Kdybyste tohle auto viděli stát na ulici, budete si myslet, že jde o obyčejný Volkswagen Golf. Jenže tomu tak není. Tohle auto je Golf jen navenek, pod karoserií má úplně jinou techniku. A navíc má pohon zadních kol.

Šedý Volkswagen Golf sedmé generace, který si můžete prohlédnout ve videu, pochází z Finska. Pokud se mu podíváte pod kabát, zjistíte, že z pohledu techniky tu prakticky nezůstal kámen na kameni. Pod kapotou je nový motor M60B40, což je vidlicový osmiválec BMW s objemem čtyř litrů. Motor je sériový, plněný atmosféricky a nabídne necelých 300 koní výkonu. Původně se tento motor dával pod kapotu modelů BMW řady 7 (E38) a řady 8 (E31).

Vyměněny byly i nápravy. Zatímco ta přední pochází i s pomocným rámem z BMW řady 3, generace E36, tak zadní náprava (včetně diferenciálu) byla původem v BMW řady 5 (E39). Přepracováno bylo i odpružení. Vpředu je sice uspořádání původní, ale jsou tu nové tlumiče i pružiny. Vzadu je nicméně vše jinak. Kvůli zástavbě nové nápravy bylo odpružení zcela přepracováno a je nyní ve stylu „push rod“. V obou případech je sestaveno z komponent BC Racing Custom.

Přečtěte si také:  Tahle Honda Civic driftuje. Přestavěli ji na zadokolku!

Ani v interiéru nezůstalo skoro nic původního. Všechny zbytečnosti, hlavně čalounění muselo pryč. Místo toho je tu zastavěn kompletní ochranný rám. Nový je také volant, řadící páka (namísto DSG, jehož původní pozice zůstala) i páka ruční, hydraulicky ovládané brzdy. Základ palubní desky zůstal beze změn, dokonce je v ní i původní rádio.

Auto bylo postaveno na drifty a jak vidno, poměrně slušně funguje. Roztočit zadní kola dokáže bez problémů i na místě a ve smyku dokáže řidič držet hodně slušný úhel.