Honda Civic je auto, které jste asi nikdy neviděli driftovat, ale protože je to předokolka. To se ale teď změní. Tenhle červený dvoudveřový kousek byl totiž přestavěn na zadokolku, používá kompletní pohonné ústrojí z Nissanu 240SX.

Původně tu byla dvě auta: dvoudveřová Honda Civic a kupé Nissanu 240SX. Z těch nakonec vznikne auto jedno. Do karoserie hondy půjdou vnitřnosti z nissanu. Celý příběh z přestavby – a nakonec i z toho, jak auto nakonec po přestavbě funguje – lze zhlédnout v úvodním videu. Je prakticky téměř beze slov, takže mu budete rozumět i pokud nevládnete žádnému cizímu jazyku.

Přečtěte si také:  Ken Block učil svou dceru driftovat. Zvládla to lépe než většina kluků

Ve videu uvidíte ze začátku hlavně velkou spoustu řezání a svařování. Původně měl totiž Civic „všechno vpředu“, takže se ‚to‘ muselo dozadu nějak dostat. Bylo tedy potřeba nejen vyřezat otvor v přepážce mezi motorem a kabinou, ale hlavně středový tunel tak, aby se do něj vešel kardan. Ve videu to ale vypadá, že rozhodně nešlo o jen tak nějaký punk, ale že vše bylo prováděno poměrně precizně a po vyřezání opět zavařeno. Nové uchycení musela dostat i zadní náprava a to nejen ona sama, ale i tlumiče a podobně.

honda-civic-zadokolka-drift-video

Protože asi nemá jít o jen tak nějakou přestavbu na vyblbnutí a odvoz na šrotiště, ale o nějaký dlouhodobější projekt, byly všechny sváry před finální montáží ošetřeny a nastříkány voděodolným nástřikem. Do červené barvy byl nalakován také motorový prostor.

Protože má jít o autu na drifty, nechybí ani hydraulická ruční brzda, a vzhledem k tomu, že se na heveru obě kola točí stejně, tak ani samosvorný diferenciál na zadní nápravě. A ten bude potřeba, protože přeplňovaný motor dostal velké turbo, takže driftovat s ním půjde jedna radost…

Přečtěte si také:  Toto Volvo P1800 z roku 1964 má výkon jako Mercedes-AMG A45, ale je lehčí než Mazda MX-5

Výsledek nakonec vlastně pořád vypadá jako původní Honda Civic, ale stačí se podívat pod nebo otevřít kapotu a vše je jinak. Anebo počkat, až se auto rozjede, protože protáčet zadní kola jste Hondu Civic opravdu asi ještě neviděli, že?