Zimní večery bývají dlouhé. Ve Švédsku bývají ještě delší. Možná to je důvod toho, že tento Renault Kangoo vznikl. Jde totiž o monstrum s 500koňovým vznětovým motorem, do kterého byste to ale na první pohled vlastně neřekli.
Jde o počin dvou bratrů, kteří měli obyčejnou dodávku s 1,5litrovým naftovým motorem. Nuda. Rozhodli se ale, že z auta naopak udělají něco speciálního. Výsledkem je přestavba motoru, kdy původní ani ne 100koňový motor musel uvolnit místo mnohem potentnějšímu agregátu. Ten má poměrně urozený původ, vždyť původně poháněl Mercedes-Benz.
Jde o řadový třilitrový motor s označením OM606, který se v devadesátých letech v různých specifikacích poháněl modely W124, W210 (oba třída E), W140 (třída S), ale i W463 (třída G). Do aut se montoval mezi lety 1993 až 2001 a nabízel výkon od 100 kW do 130 kW.
V tomto případě ale prošel náročnou úpravou, která jeho výkon zvýšila až k 500 koňských sil. Podařilo se to hlavně díky výměně původního turbodmychadla za mnohem větší Holset, ale k tomu přibyl pod kapotu i kompresor Eaton. O pohon se stará zadní náprava z Volva 940, když na ní výkon přenáší pětistupňová automatická převodovka z Mercedes-Benzu.