Úspěšný příběh modelu Touran zdaleka nekončí. Volkswagen oblíbené MPV technicky zmodernizoval a rozšířil jeho výbavu. Touran slaví v letošním roce 20. výročí, a i nadále ohromuje velkorysou nabídkou vnitřního prostoru, mimořádnou variabilitou interiéru, hospodárnými pohony a agilní ovladatelností. Kromě velkého počtu sériově dodávaných bezpečnostních systémů je nově k dispozici mimo jiné asistenční systém „Travel Assist“ spolu s dynamickým asistentem pro dálková světla, Dynamic Light Assist, a to v paketu asistenčních systémů „IQ.DRIVE včetně IQ.LIGHT“ nabízeném na přání.
„Víc než jen rodinný vůz“ – tak zněl slogan k uvedení modelu Touran na trh dne 14. března 2003. Toto kompaktní MPV je mimořádně variabilním vozem s všestrannými vlastnostmi pro rodiny, volný čas i podnikání. A s již více než 2,6 milionu prodaných vozů je celosvětově jedním z nejúspěšnějších modelů v segmentu MPV (Multi-Purpose Vehicle).
V roce 2015 se začala prodávat druhá generace modelu Touran. A to jako první MPV značky Volkswagen zkonstruované na základě modulární platformy MQB (Modularer Querbaukasten) pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Touran tak dosáhl mimořádného pokroku, a to nejen po technické stránce.
Výbava s velkým počtem asistenčních systémů
Sériová výbava zahrnuje mimo jiné adaptivní tempomat „Active Cruise Control“ (ACC) s omezovačem rychlosti jízdy, asistenta pro nouzové brzdění „Front Assist“, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“ a asistenta pro změnu jízdního pruhu „Side Assist“. Takový rozsah výbavy asistenčními systémy je jinak obvyklý pouze ve vozech vyšších tříd, ale Touran jej může nabízet díky platformě MQB.
K sériové výbavě nově patří mimo jiné systém „PreCrash“ vzadu. Tento systém využívá soustavu senzorů asistenta pro změnu jízdního pruhu „Side Assist“. Radarové senzory zaznamenávají polohu a rychlost jízdy vozidel za Touranem. Pokud PreCrash vzadu detekuje na základě polohy za ním jedoucího vozidla a příliš vysokého rozdílu v rychlostech jízdy obou vozidel hrozbu nárazu, aktivuje „preventivní systém pro ochranu cestujících“ – a to nejen za jízdy, ale také u stojícího vozu s běžícím motorem nebo v režimu start-stop. V případě elektronického vyhodnocení rizika nehody dojde k automatickému, dovření oken, případně panoramatického okna, natlakování brzd a přitažení bezpečnostních pásů.
Všechny vozy Touran jsou nyní dodávány také s „multifunkční kamerou“, která umožňuje co nejrychlejší rozpoznávání objektů nebo osob. Kamera je tak s ohledem na asistenční a bezpečnostní systémy jedním z nejdůležitějších komponentů v automobilu.
Zákazníci si kromě toho mohou na přání objednat paket asistenčních systémů „IQ.DRIVE včetně IQ.LIGHT“, který zahrnuje mimo jiné asistenční systém „Travel Assist“ ve spojení s asistentem pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“. Tento systém pomáhá řidiči udržovat vůz v jízdním pruhu, bezpečnou vzdálenost od vozidla vpředu a nastavenou maximální rychlost jízdy. Asistent přitom využívá mimo jiné funkci adaptivního řízení vozu v jízdním pruhu, která aktivně udržuje vůz uprostřed jízdního pruhu. Travel Assist se však dokáže přizpůsobovat stylu řízení řidiče. Vůz tak může jet ve vlastním jízdním pruhu nikoli přesně uprostřed, ale více vlevo nebo vpravo. Ve spojení s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG je jízda v dopravních zácpách a popojíždějících kolonách mimořádně komfortní.
Součástí nového paketu asistenčních systémů je rovněž dynamický asistent pro dálková světla „Dynamic Light Assist“, který zajišťuje lepší viditelnost za tmy. Systém rozpoznává vozidla vpředu, která jedou stejným nebo opačným směrem, a automaticky odcloňuje příslušné části kuželu vlastních dálkových světel. V obcích se dálková světla navíc automaticky přepnou na tlumená. Tato komfortní funkce zlepšuje celkové osvětlení vozovky a usnadňuje včasné rozpoznání překážek.