2021-volkswagen-golf-alltrack- (1)

Volkswagen představuje ve světové premiéře nový Golf Variant. Kompaktní kombi je nyní ještě prostornější, dynamičtější a digitálnější než dosud. Nová měřítka stanovuje větší nabídkou vnitřního prostoru, rozsáhlou sériovou výbavou a novými pohony s technologiemi „Mild Hybrid“ a „Twindosing“. Současně debutuje také nový Golf Alltrack jako Golf Variant s pohonem všech kol a geny SUV.

V Německu bude předprodej modelu Golf Variant zahájen již zítra, 10. září, další evropské země budou postupně následovat. V ČR se vůz objeví na konci listopadu, předprodej bude odstartován na přelomu září a října.

Jürgen Stackmann, člen představenstva odpovědný za prodej, k tomu říká: „Golf Variant od svého debutu v roce 1993 přesvědčil již více než tři miliony zákazníků o tom, že je kompaktním prostorovým zázrakem. Nejnovější generace nadchne nádherným designem a nejpokrokovější přístrojovou deskou ve svém segmentu činí obrovský krok směrem k digitalizaci. Kromě toho boduje hospodárnými pohony, nejvyšší úrovní bezpečnosti a výrazně větší nabídkou vnitřního prostoru. Nový Golf Variant je tak ideálním rodinným automobilem. Zákazníkům, kteří dávají přednost sportovnějšímu ladění, se bude líbit nový Golf Alltrack. Jako crossover z modelu Golf Variant a SUV nabídne díky pohonu všech kol dokonalou kombinaci prostoru, inovací a potěšení z jízdy i mimo zpevněné cesty.“

Přečtěte si také:  Volkswagen postupně obnovuje výrobu ve svých továrnách

Atraktivní zevnějšek

Vnější design nového modelu Golf Variant je v porovnání s předchůdcem čistější a dynamičtější. Příbuznost s novým Golfem je patrná na přídi. V dalších partiích již Variant vykazuje své typické vlastnosti. Na rovnou střechu navazuje šikmo skloněné zadní okno ve stylu kupé. Nová generace Variantu má vnější délku 4633 mm (plus 66 mm oproti předchůdci). Rozvor náprav je nyní 2680 mm (plus 50 mm). S nárůstem délky došlo ke změně proporcí. Golf Variant vyvolává nyní dojem delšího a nižšího vozu. Přední a zadní světlomety používají ve všech verzích techniku LED.

Velkorysý interiér

V novém modelu Golf Variant nalezne pohodlí pět cestujících, protože prodloužení rozvoru bylo téměř kompletně využito ve prospěch interiéru. Délka interiéru se prodloužila o 48 mm na 1798 mm. Větší prostor pociťují především cestující na sedadlech vzadu, kteří mají k dispozici o 48 mm více místa pro nohy.

Cestující mohou odložit svá zavazadla do velkoryse dimenzovaného zavazadlového prostoru. Až po horní hranu opěradel zadních sedadel má zavazadlový prostor objem 611 litrů (plus 6 litrů v porovnání s modelem Golf Variant 7). Při využití celé výšky interiéru až po strop s namontovanou síťovou přepážkou v úrovni opěradel předních sedadel vzroste objem na 1642 litrů (plus 22 litrů). Zavazadlový prostor lze snadno otevřít i s oběma rukama plnýma nákupních tašek nebo zavazadel. Na přání se totiž dodává elektrické ovládání zadního výklopného víka, které se otevře na povel specifického pohybu nohy pod zadním nárazníkem modelu Golf Variant.

Přečtěte si také:  Volkswagen prý uvažuje o prodeji značky Bugatti chorvatskému specialistovi na elektromobilitu Rimac

Nové systémy pohonu s maximální hospodárností

Zákazníci mají na výběr například motory eTSI s 48V technologií a 7stupňovou převodovkou DSG. Kombinací 48V řemenem poháněného generátoru s funkcí spouštěče, 48V lithium-iontového akumulátoru a motoru TSI vznikl nový částečně hybridní pohon (tzv. „Mild Hybrid“). Mezi výhody nových jednotek eTSI patří výrazné snížení spotřeby paliva, protože Golf Variant za příznivých provozních podmínek vždy vypíná přeplňovaný zážehový motor s přímým vstřikováním a pokračuje v jízdě setrvačností s nulovými lokálními emisemi. Všechny jednotky eTSI jsou proto sériově vybaveny 7stupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG. Bez ní by nebylo možné realizovat neznatelné přechody mezi fázemi setrvačné jízdy a pohonu s motorem TSI. Sedmistupňová převodovka DSG řadí navíc velmi hospodárně, a tím rovněž šetří palivo.

Pro model Golf Variant jsou kromě toho k dispozici inovativní motory TDI. Emise oxidů dusíku (NOx) u nich výrazně snižuje systém „Twindosing“ – dvojité vstřikování AdBlue se dvěma katalyzátory SCR (Selective Catalytic Reduction), ve kterých probíhá selektivní katalytická redukce. Nově nabízené jednotky TDI se tak řadí mezi nejčistější a nejhospodárnější vznětové motory na světě.

Test Volkswagen Golf 1.5 eTSI (2020)

Nové výbavové linie a rozsáhlá sériová výbava

Volkswagen sestavil pro model Golf Variant novou nabídku výbav. Nad základní verzí „Golf“ stojí linie „Life“, „Style“ a „R-Line“. Rozšířená sériová výbava základního modelu zahrnuje například asistenta pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“, asistenta pro detekci překážek před vozem „Front Assist“ s funkcí nouzového brzdění City a rozpoznáváním chodců, nového asistenta pro odbočování, elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS, lokální upozorňování na nebezpečí Car2X, bezklíčkový spouštěcí systém „Keyless Start“ a automatické ovládání světlometů. V interiéru je vždy sériově digitální panel přístrojů „Digital Cockpit Pro“ spolu s informačním a zábavním systémem „Composition“ s 8,25“ dotykovým displejem a připojením k internetu, internetovými službami a funkcemi „We Connect“ a „We Connect Plus“, vyhřívanými předními sedadly, vyhřívaným multifunkčním volantem, bezdrátovým App-Connectem, infotainmentem Ready2Discover, který umožňuje online doobjednání vybraných funkcí přímo ve voze, automatickou klimatizací „Air Care Climatronic“ a telefonním rozhraním Bluetooth.

Přečtěte si také:  Volkswagen ukázal první fotky kempovacího modelu Caddy Beach

Nový Golf Alltrack jako samostatný model

S novým modelem Golf Variant přichází na trh také druhá generace modelu Golf Alltrack. Jako tzv. crossover (kříženec) z modelu Golf Variant a vozů SUV disponuje nový Golf Alltrack sériově dodávaným trvalým pohonem všech kol (4MOTION), vyšší světlou výškou, vzhledem se stylistickými prvky terénních vozů včetně specifických nárazníků a individualizovaným interiérem. Všestranný vůz se může s touto výbavou směle vydat i mimo zpevněné silnice a díky pohonu všech kol si snadno poradí i s těžšími přívěsy o hmotnosti až 2000 kg.

Po technické stránce jinak Golf Alltrack dalekosáhle odpovídá novému modelu Golf Variant. Kromě digitalizované přístrojové desky patří mezi asistenční systémy dodávané na přání například „Travel Assist“ (automatizovaná jízda rychlostí až 210 km/h) nebo nové „světlomety IQ.LIGHT – Matrix LED“.

Úspěšný model

Golf Variant je pevnou součástí modelové řady Golf od roku 1993. Od té doby se prodaly tři miliony těchto praktických rodinných vozů. Volkswagen dosud uvedl na trh pět generací tohoto modelu. Jejich základem byla vždy platforma hatchbacku Golf příslušné generace. V současnosti vyrábí všechny vozy Golf Variant pro globální trh závod Wolfsburg.