elektromobil-porsche-taycan- (7)

Ačkoliv prakticky žijeme v době, kdy elektromobilita nabírá na síle, faktem je, že dobíjení elektrických aut je pořád velký problém. Právě kvůli nedostatečnému počtu dobíjecích stanic, a hlavně kvůli pomalému dobíjení, především ve srovnání s klasickým tankováním, dělá elektromobilitu částečně nedostupnou a pro řadu lidí také nepřijatelnou.

Ostatně, argument o ztrátě času při dobíjení není lichý, naprosto mu rozumíme. A rozumí mu jak automobilky, tak firmy, které se tomuto odvětví věnují. Takovými institucemi, pro které je zrychlení dobíjení klíčovým úkolem, jsou Oak Ridge National Laboratory a University of Tennessee. Spojily se s americkým zastoupením Volkswagenu a rozhodly se, že v rámci spolupráce dají vzniknout jedné z nejrychlejších dobíjecích stanic světa. Navíc bezdrátových.

Přečtěte si také:  Vybil se vám elektromobil? Nová služba nabízí dobíjení přímo na ulici

Bezdrátové dobíjení je třeba u mobilů standardem, ale u aut je stále trochu problematické. Při tomto typu nabíjení totiž většinou dochází k velkým únikům elektrické energie, která místo toho, aby končila v autě, mizí pryč. Ovšem výše zmíněné instituce testují speciální systém elektromagnetických vln, díky kterému byly při prvních testech ztráty a jakékoliv rušení naprosto minimální. Úspěšnost byla dokonce 98%. Testování probíhalo na modelu Porsche Taycan, který s takovým systémem umí spolupracovat.

Taycan bylo možné bezdrátově dobíjet výkonem 120 kW, což je obrovský rozdíl oproti standardním 6,6 kW. A právě díky tomu a díky minimálním ztrátám se inženýrům podařilo auto dobít na doporučovaných 80 % za pouhých 10 minut! Samozřejmě jde zatím o testy, ale takové výsledky rozhodně nezní špatně. Pokud by se podobný systém, byť až za pár let, stal standardem, přišla by elektromobilita o jeden ze svých problémů.

Přidat komentář