Volkswagen se chystá rozloučit s čistě benzínovou érou svého nejslavnějšího modelu ve velkém stylu. V roce 2027 má dorazit Volkswagen Golf R, jaký tu ještě nebyl. To, o čem se mluvilo už loni v létě, se vyplní. Pod kapotu se totiž dostane úplně nový motor, namísto dvoulitrového čtyřválec tu bude 2,5litrový pětiválec z Audi RS 3, který se mezitím objevil i v modelu CUPRA Formentor VZ5.
A to jsou skvělé zprávy, protože výkon auta se z dosavadních maximálně 333 koní posune až ke čtyřem stovkám. Zrychlení z 0 na 100 km/h se tak pravděpodobně dostane pod magické čtyři sekundy, vždyť aktuální 400koňové Audi RS 3 zvládne sprint z místa na stovku za 3,8 sekundy. Současný nejsilnější Volkswagen Golf R s 333 koňmi na to potřebuje 4,6 sekundy.
Přečtěte si také:
Pětiválec má navíc symbolický význam. Pro Audi je to ikonický motor, který má dlouhou historii. Audi jej používala i ve svých rallyových monstrech skupiny B v 80. letech minulého století. Pod kapotu rychlého Golfu se dostane nejnovější verze pětiválcového motoru, která bude schopna plnit i nadcházející emisní normu Euro 7. To znamenaá, že by tu měly být nové a ještě citlivější senzory, nový filtr pevných částic i další úpravy hardwaru.
Jen o samotné výměně motoru to ovšem nebude. Tohle nové eRko bude potřebovat další vyztužení a lepší brzdy. Už současný Golf R po poslední modernizaci má navíc Torque Splitter, s nímž poprvé přišla právě současná generace Audi RS 3. A to je věc, která z obou modelů dělá opravdu zábavná auta, speciálně na površích s nízkou přilnavostí. Zábavné je auto ale i na suchu, protože dokáže ze zatáček vyjíždět v powerslidu.
Modernizované Audi RS 3 se představuje. Pětiválec dostal i upravený výfuk, který podpoří zvuk
Kromě techniky bude změněn i vzhled. Testovací prototypy se totiž už prohánějí po silnicích. Přestože jsou zamaskované, dají se vidět větší otvory v předním nárazníku i na kapotě, aby mohl motor dobře dýchat. Vzadu přibyl mohutnější spoiler a je tu i přepracovaný difuzor. Čtyři koncovky výfuku s klapkami zůstanou, budou ale vyvedeny z titanu. Uvnitř se počítá s lehčími sportovními sedadly a dalším odlehčením.
Představení očekáváme už v příštím roce, přičemž do prodeje se má pětiválcový Volkswagen Golf R dostat v roce 2027, kdy zároveň oddělení Volkswagen R oslaví čtvrt století své existence. Bude to ale také symbolické loučení, protože současný VW Golf je posledním čistě spalovacím Golf, než německá automobilka naplno přejde na hybridy a elektromobily. V plánu je potom jak nový plně hybridní Golf, tak vylepšené plug-in hybridní varianty. A ještě před koncem současného desetiletí má dorazit i první čistě elektrický Golf.
💸 Ceny pojištění rostou!
Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.
📊 Porovnat a ušetřitZabere to jen 2 minuty • Výsledek hned