Epidemie koronaviru má dopady na život každého z nás, ale také na fungování celé řady podniků, automobilky nevyjímaje. Drtivá většina z nich v evropských závodech nevyrábí a stroje stojí. Jak rychle se to vrátí k normálu, zatím nikdo neví, ale všichni doufáme, že to nebude trvat dlouho.

Zastavena byla samozřejmě i výroba značek Volkswagen a Audi. To ale neznamená, že se obě značky umlčely zcela. Stále komunikují a dnes dokonce připomínají, že více než kdy jindy je důležité, abychom se nijak výrazně nedružili.

Kdo by býval ještě před pár týdny řekl, že automobilky budou kvůli něčemu, jako je pandemie, měnit svá loga… Ovšem, právě v případech Audi a Volkswagenu se tak stalo, ale samozřejmě jen dočasně. Obě značky grafickou úpravou svých log ukazují, že to nejlepší, co dnes můžeme udělat, je přestat se stýkat s ostatními lidmi. Audi kvůli tomu rozpojila své jinak spojené kruhy a Volkswagen zase oddělil V a W.

Keep Distance. Stay Together.

Stay at home, keep your distance, stay healthy, support each other – we are in this together. As a global company and a global community, our highest priority is to identify any opportunities to #FlattenTheCurve. Stay safe.

Zveřejnil(a) Audi USA dne Pátek 20. března 2020

Nemyslete si, že jde jen o nějaká doporučení marketingových oddělení značek. Obě jen uposlechly výzvy Světové zdravotnické organizace (WHO), která sociální distanc vnímá jako jeden z účinných bojů s pandemií. Podle WHO je ideální, abychom si navzájem mezi sebou drželi alespoň metrový odstup, dva a více metry jsou pak ideální. V kombinaci s nošením roušky se tak případný přenos infekce dá výrazně omezit.

Volkswagen ke svému videu napsal: „Ve Volkswagenu se ve všech krizích vzájemně podporujeme. Jsme přesvědčeni, že společně najdeme nové způsoby a řešení, která nám umožní překonat i tuto krizi. Právě teď je obzvláště důležité, abychom dodržovali pravidla chování a hygieny. Zůstaňte v bezpečí – udržujte sociální odstup!“

Přehled všech opatření kvůli koronaviru, která se dotýkají řidičů