Představujeme

1994, 911 Carrera Coupé, Typ 993, 3,6 Liter, Generationen

Historie Porsche 911: generace 993 byla poslední se vzduchem chlazenými motory

Generace Porsche 911 má dlouhou tradici, kterou si v posledních dnech představujeme. Už jsme se podívali na první, druhou a třetí generaci. Teď tu máme tu čtvrtou (993), po níž se uzavřela kapitola se vzduchem chlazenými motory. Nejen v kruhu fanoušků sportovních vozů z Zuffenhausenu platí, že čtvrtá generace „devětsetjedenáctky“, typ 993, patří mezi nejžádanější […]

Historie Porsche 911: generace 993 byla poslední se vzduchem chlazenými motory Přečíst celý článek...

1988, 911 Carrera 2/4 Coupé, Typ 964, 3,6 Liter, Generationen

Historie Porsche 911: s třetí generací 964 přichází revoluční pohon všech kol a automat

Dne 27. listopadu oslaví v Los Angeles světovou premiéru osmá generace modelu Porsche 911 – 55 let po debutu prvního vozu Porsche 911. To je příležitost k ohlédnutí na sedm předchozích generací tohoto kultovního sportovního vozu. Po první a druhé generaci tu máme třetí s interním označením 964. Ta kombinovala tradiční siluetu klasického modelu s

Historie Porsche 911: s třetí generací 964 přichází revoluční pohon všech kol a automat Přečíst celý článek...

1968-ford-mustang-fastback-classic-cars-bohemia

Ford Mustang: americká ikona již více než půl století

Ať už jste fanouškem sportovních vozů nebo klasik, tak legendární vůz Ford Mustang zaručeně znáte. Je to americká ikona, která dokonale spojila výkon a nízkou cenu. Na úplném počátku historie Mustangu jsou totiž mladí lidé toužící po silném autě. Jak už tomu obvykle bývá. Tehdejší trh s automobily ale ničím takovým nedisponoval. Tuto díru se

Ford Mustang: americká ikona již více než půl století Přečíst celý článek...

1974, 911 Carrera Coupé, G-Serie, 2,7 Liter, Generationen

Historie Porsche 911: druhá generace přišla na trh v roce 1973, vůbec poprvé ve verzi Turbo

Už jen pár dní nás dělí od představení nové, již osmé generace kultovního Porsche 911. Podíváme se tak na její historii. Už jsme si představili vůbec první generaci, tentokrát se podíváme na tu druhou. Ta se označovala jako Porsche 911 série G. V roce 1973 vstoupila „devětsetjedenáctka“ do desátého roku své existence, a to s

Historie Porsche 911: druhá generace přišla na trh v roce 1973, vůbec poprvé ve verzi Turbo Přečíst celý článek...

Porsche-911-prvni-generace-2

Historie Porsche 911 aneb jak to celé začalo. První generace měla problémy s Peugeotem

Dne 27. listopadu oslaví v Los Angeles světovou premiéru osmá generace modelu Porsche 911 – 55 let po debutu prvního vozu Porsche 911. To je příležitost k ohlédnutí na sedm předchozích generací tohoto kultovního sportovního vozu. Začneme samozřejmě u té první. Místem zrození legendy byl mezinárodní autosalon IAA ve Frankfurtu. Značka Porsche na něm 12.

Historie Porsche 911 aneb jak to celé začalo. První generace měla problémy s Peugeotem Přečíst celý článek...

skoda-100-kabriolet-veteran-prodej-aukro- (4)

V České republice je na prodej Škoda 100 kabriolet

Už jste někdy slyšeli o Škodě 100 ve verzi kabriolet? Ani my ne, ale i tak je jedno takové auto na prodej v České republice. Majitel auto draží v aukci. Tento žlutý kabriolet je, zdá se, původně klasický sedan, který někdo upravil na kabriolet. Přední dveře jsou na svém místě, ale nově jsou bezrámové, podobně

V České republice je na prodej Škoda 100 kabriolet Přečíst celý článek...

Top-Gear-1983-Polsko-video

V roce 1983 otestoval Top Gear škodovku a srovnal ji s konkurencí. Jak to dopadlo?

Za komunistů v Československu nejezdilo mnoho jiných aut než škodovek a dalších ze socialistických zemí. „Západních aut“ se na ulicích mnoho potkat nedalo. Top Gear se v roce 1983 vypravil do sousedního Polska, kde to bylo podobné, a natočil o tom pořad. V roce 1983 byl Top Gear ještě docela obyčejným reportážním pořadem, o Jeremy

V roce 1983 otestoval Top Gear škodovku a srovnal ji s konkurencí. Jak to dopadlo? Přečíst celý článek...

evoluce volantu seat

Od obyčejné obruče po multimediální centrum aneb 60 let vývoje volantu

Volant odjakživa věrně slouží řidičům automobilů, vyvolává v nich pocity svobody a kontroly nad situací. Tvary i funkce volantu se v průběhu let vyvíjely, od jednoduchého věnce, na jehož lepší ovládání a pevnější uchopení si řidiči nasazovali rukavice, které byly navíc prevencí puchýřů, až po současného řidičova spojence, který za něj i zaparkuje a umožňuje mu ovládat

Od obyčejné obruče po multimediální centrum aneb 60 let vývoje volantu Přečíst celý článek...

skoda-100-drift-snih-video

Už se těšíte na zimu? Tenhle driftující řidič Škody 100 určitě ano

Zima znamená to, že i na silnicích leží sníh. V posledních letech tomu tak sice už úplně není, ale pokud je, situace bývá pořád stejná. Někteří řidiči berou auta a vyrážejí do ulic, na velká parkoviště a podobně, aby si užili jízdu smykem. Větší legraci si užívají zpravidla ti s pohonem zadních nebo všech kol,

Už se těšíte na zimu? Tenhle driftující řidič Škody 100 určitě ano Přečíst celý článek...

The-SEAT-1400-65th-anniversary_001

SEAT 1400: První vozidlo SEAT slaví 65. výročí

Automobil, s nímž SEAT vstoupil na trh, oslaví zítra své 65. výročí. SEAT 1400, luxusní a elegantní sedan, začal psát příběh značky SEAT a vytvořil základy pro budoucí úspěchy. První SEAT 1400 – s registrační značkou B-87.223 – sjel z montážní linky výrobního závodu Zona Franca v Barceloně 13. listopadu 1953, pouhé tři roky po založení španělské společnosti SEAT.

SEAT 1400: První vozidlo SEAT slaví 65. výročí Přečíst celý článek...

laurin_a_klement-bsc-skoda-muzeum- (1)

ŠKODA Muzeum představuje jediný dochovaný exemplář vozu Laurin & Klement BSC z roku 1908

Sportovní automobil Laurin & Klement BSC, který právě letos oslavuje své 110. „narozeniny“, se nově stal součástí expozice ŠKODA Muzea v Mladé Boleslavi. Vůz v uplynulých dvou letech prošel celkovou renovací, při které tým odborníků vycházel z dochované originální výkresové dokumentace a dalších unikátních pramenů. Všechny důležité mechanické komponenty plně provozuschopného unikátu jsou původní, včetně

ŠKODA Muzeum představuje jediný dochovaný exemplář vozu Laurin & Klement BSC z roku 1908 Přečíst celý článek...

icon-1949-mercury-coupe-ev-jak-se-to-delalo- (18)

Vypadá staře, ale je opravdu moderní. Tento veterán Mercury pohání elektromotory

„Hm, nějaká stará ošuntělá „Amerika“,“ mohlo by se říci po zhlédnutí úvodní fotky, ale tak to rozhodně není. Tohle auto má totiž ve starém kabátě úplně jinou, zcela moderní techniku. Místo skvěle znějícího osmiválce je tu elektromotor. Společnost Icon se obvykle zaměřuje na renovace klasických aut, ale v tomto případě je to trochu jinak. Z

Vypadá staře, ale je opravdu moderní. Tento veterán Mercury pohání elektromotory Přečíst celý článek...

Přejít nahoru