Spousta lidí tvrdí, že úpravy veteránů jsou špatné. Majitelé takových aut by je podle nich měli naopak udržet v co možná nejpůvodnějším stavu, případně, je-li to potřeba, by měla auto projít pečlivou a citlivou renovací. Majitel této starší škodovky šel ale cestou úprav. A to velmi výrazných!

To, že na jeho autě není původního vlastně nic, prozradí už první pohled na auto. Karoserie má patinu, je orezlá a z přední kapoty vyčuhuje velký motor. Původní, malý benzinový čtyřválec musel uvolnit místo mnohem většímu 3,4litrovému vznětovému motoru. Ten pochází z malého východoněmeckého nákladního automobilu Robur. Přesné technické údaje neznáme, ale tyto náklaďáky mívaly nejvyšší výkon kolem 75 koní.

Škoda Octavia slaví kulaté jubileum, představena byla už před 60 lety

Na internetu se o tomto autě mnoho zjistit nedá, takže jsme odkázání pouze na to, co vidíme v přiložených videích. Hned v tom úvodním je vidět, že tato úprava je postavená poměrně “na pankáče”.

Do auta je nainstalován motor, včetně zbytku pohonného ústrojí, ale ten se na místo toho původního nevešel. Řešení bylo jednoduché, podlaha byla prostě podle potřeby vyřezána. Bezpečné to není, působivé ano.

Auto je ale možné provozovat na silnicích. Pro provoz na pozemních komunikacích je registrováno ve Velké Británii. Tam ostatně pro jízdu zlegalizují prakticky cokoliv

A tady se auto postaví na start závodu ve sprintu. Jeho jízda je k vidění od času 11:26