Úpravy veteránů jsou citlivé téma. U youngtimerů je to o něco méně kontroverzní, ale stále to spoustu lidí nenechává v klidu. A co pak, když se tuner vrhne na Ferrari? V tomto případě se poměrně dosti úprav dočkalo Ferrari 328.

Ferrari 328 GTB a 328 GTS byla vyráběna mezi lety 1985-1989. Šlo o coupé nebo targu s motorem uloženým mezi nápravami, který byl prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky spojen s pohonem zadních kol. Motor byl 3,2litrový osmiválec (odtud je i označení modelu) a produkoval 201 kW/270 koní a 313 Nm. V dnešní době nejde o žádná závratná čísla, a to ani z pohledu dynamiky. Vždyť zrychlení z 0 na 100 bylo v případě 328 GTB 5,5 sekundy a maximální rychlost činila 267 km/h, pro 328 GTC to bylo 5,9 sekundy, respektive 262 km/h. To dnes dokáže i běžná luxusní limuzína…

I přesto jde stále o Ferrari, které přesvědčí hlavně v zatáčkách. A v Casil Motors se rozhodli, že ho vylepší. Ovšem nikoliv jen po technické, ale i po té vizuální stránce. A jak si řekli, tak také učinili.

V Casil Motors ale nevznikne jedno auto, bude jich 30! Výtvor nazvali BB3X8 FDP. Původní Ferrari dostalo karbon-kevlarový bodykit inspirovaný modelem 288 GTO. První, předváděcí auto dostalo také vzduchový podvozek, nová exkluzivní kola Rotiform, ale i speciální šedý lak karoserie. Pokud ale budete chtít, můžete mít úplně jiná kola, lak, ale i cokoliv jiného. Vaší fantazii (a výši bankovního konta) se v Casil Motors meze nekladou.

Zajímavostí jsou i vnější zpětná zrcátka z karbonu, která jsou inspirována Ferrari 458 GT3.

Zapracovalo se i na motoru. Největší změnou je, že motor dostal vstřikování paliva Bosch K-Jetronic a elektronickou programovatelnou řídící jednotku. Výkon je podle úpravce 400 koňských sil v 9200 ot./min. Kromě toho je tu kompletně nový nerezový výfuk, ale i celý systém chlazení a tak dále.