Veterány

Kousek od našich hranic je na prodej takřka nejeté BMW 323i E30. Cena možná překvapí

Sehnat trojkové BMW generace E30 v celkem slušné verzi 323i už může být trochu problém. Obzvlášť, když ještě k tomu všemu hledáte takové, které je v dobrém stavu, není zrezlé, po tuningovém zásahu a ideálně ještě technicky v pořádku. Nález takového auta k prodeji se rovná zázraku. A my pro vás dnes jeden takový zázrak máme. Jen ale není vůbec […]

Kousek od našich hranic je na prodej takřka nejeté BMW 323i E30. Cena možná překvapí Přečíst celý článek...

20_let-audi_rs6- (6)

Audi RS 6 slaví 20leté výročí. Za čtyři generace jej poháněl osmiválec i desetiválec

Audi RS 6 je vozem, který již 20 let vyvolává nadšení v globální komunitě fanoušků supersportovních automobilů společnosti Audi Sport GmbH, a to způsobem, jenž nemá obdoby. Audi RS 6 definuje již po čtyři generace segment supersportovních kombi svými pozoruhodnými výkony a současně vynikající praktičností pro každodenní provoz. Základem úspěšného základního konceptu z roku 2002

Audi RS 6 slaví 20leté výročí. Za čtyři generace jej poháněl osmiválec i desetiválec Přečíst celý článek...

SKODA_1200_Sedan-historie- (1)

Škoda 1200 slaví 70 let. Dostala celokovovou karoserii z aerodynamického tunelu

Před 70 lety se v Mladé Boleslavi začaly vyrábět automobily Škoda 1200 „Sedan“ s celokovovou karoserií. Tato technologická revoluce otevřela cestu k efektivní velkosériové produkci, přinesla zvětšení prostoru pro posádku i zavazadla a zvýšení úrovně pasivní bezpečnosti při snížení hmotnosti vozidel. Pontonová karoserie „Sedanu“ byla u nás jednou z prvních optimalizovaných v aerodynamickém tunelu. Historicky

Škoda 1200 slaví 70 let. Dostala celokovovou karoserii z aerodynamického tunelu Přečíst celý článek...

Firma Laurin & Klement vyráběla auta i řidiče. Automobilka už v roce 1907 provozovala vlastní autoškolu

V létě 1907 vyrazili na silnice první řidiči odchovaní autoškolou, kterou zřídila mladoboleslavská továrna Laurin & Klement. Jak to vlastně počátkem minulého století chodilo s registrací vozidel, výukou a prověřováním znalostí prvních motoristů? Za první řidičské oprávnění v historii bývá považován glejt vystavený roku 1888 úřady německého města Mannheimu a opravňující Karla Benze k provozu

Firma Laurin & Klement vyráběla auta i řidiče. Automobilka už v roce 1907 provozovala vlastní autoškolu Přečíst celý článek...

Jaguar představil první nový C-Type. Je jako návrat do minulosti, jehož stavba zabrala tisíce hodin

Klasická auta ještě nikdy nebyla tak v kurzu, jako jsou právě dnes. A tak se není co divit, že si toho všimly i automobilky. Jaguar v loňském roce oznámil, že má v plánu obnovit výrobu legendárního C-Type. I přes všechny koronavirové problémy je konečně na světě první z malé série velmi speciálních vozů. A je nádherný a může

Jaguar představil první nový C-Type. Je jako návrat do minulosti, jehož stavba zabrala tisíce hodin Přečíst celý článek...

Hispano Suiza H6C Tulipwood Torpedo (1)

Do prodeje se chystá jedno z nejikoničtějších aut historie. Hispano-Suiza H6C Tulipwood Torpedo bude stát majlant

Říct o nějakém autě, že patří mezi nejkrásnější historie, je dost odvážné, protože design a krása jsou subjektivní. Ovšem o Hispano-Suiza H6C Tulipwood Torpedo se to říká napříč generacemi a něco na tom asi bude. Na světě už jich moc není, a tak je velkou událostí, že se jeden chystá do aukce. Vzhledem k jeho

Do prodeje se chystá jedno z nejikoničtějších aut historie. Hispano-Suiza H6C Tulipwood Torpedo bude stát majlant Přečíst celý článek...

2019-09-21-vystava-120-let-fiat-praha-trojsky-zamek- (60)

Autoklub ČR podporuje stanovisko Ministerstva dopravy ČR k novelizaci evidence historických vozidel

Řadu měsíců se diskutuje v rámci českého veteránského hnutí a státní správy příprava novelizace legislativy týkající se evidence a provozu historických vozidel. Autoklub České republiky podporuje v této otázce stanovisko Ministerstva dopravy ČR. Návrh Ministerstva dopravy ČR počítá se stávajícím fungováním informačního systému historických vozidel a klubových a krajských komisí osvědčujících historickou původnost. V současné době nezasahuje

Autoklub ČR podporuje stanovisko Ministerstva dopravy ČR k novelizaci evidence historických vozidel Přečíst celý článek...

Ferrari F40

Ve Švýcarsku havarovalo Ferrari F40. Řidič o svodidla urazil celou přední část auta [video]

Ferrari F40 je autem, které má dnes obrovskou hodnotu, takže bývá zpravidla bezpečně zaparkované někde v garáži. Jsou ale i majitelé, kteří i s takovým autem jezdí. A z toho mohou vzejít problémy, jako například před pár dny ve Švýcarsku, kde právě jedno Ferrari F40 skončilo ve svodidlech. Vše se odehrálo během závodu do vrchu

Ve Švýcarsku havarovalo Ferrari F40. Řidič o svodidla urazil celou přední část auta [video] Přečíst celý článek...

Veterány a historická auta vypouští méně emisí než nejnovější elektromobily. Důvod je prostý

Asi nikomu ještě neušla informace o tom, že Evropská unie od roku 2035 zakáže prodej nových aut se spalovacím motorem. Důvodem je snaha o snížení emisí. Dle všeho by se tento zákaz zatím neměl týkat ojetin, ale snad ani historických aut a veteránů. Jak totiž ukázala nejnovější studie, právě taková auta vypouští do ovzduší méně

Veterány a historická auta vypouští méně emisí než nejnovější elektromobily. Důvod je prostý Přečíst celý článek...

Audi 80 GL (1973) - historická propagační fotografie

Audi 80 bylo představeno před 50 lety. Bylo to první Audi, které překonalo milion prodaných kusů

Audi 80 je modelem, který založil řadu B, uváděl na trh inovativní techniku a současně udával trendy. A také se stal prvním bestsellerem značky se čtyřmi kruhy, jehož prodeje překročily hranici milionu vozů. Význam této kompaktní limuzíny pro Audi a koncern Volkswagen je nesporný – v neposlední řadě i z toho důvodu, že s modelem

Audi 80 bylo představeno před 50 lety. Bylo to první Audi, které překonalo milion prodaných kusů Přečíst celý článek...

historie-crash_testu-skoda_100- (3)

První crash test v Československu byl proveden před 50 lety. Náraz se zkoušel na Škodě 100

Už 50 let se v Česku testují auta v nárazových testech, takzvaných crash testech. U zrodu tohoto testování stála samozřejmě automobilka Škoda Auto. Podívejte se, jak to vlastně začalo. První schvalovací crash test v tehdejším Československu provedl v roce 1972 Ústav pro výzkum motorových vozidel (ÚVMV). To bylo pracoviště, které automobilkám v zemi pomáhalo s

První crash test v Československu byl proveden před 50 lety. Náraz se zkoušel na Škodě 100 Přečíst celý článek...

Přejít nahoru