Z mnoha stran, především pak z těch politických, slýcháme, že elektromobilita je budoucnost. Jak to tak ale vypadá, ta budoucnost není moc růžová. Tedy alespoň v podání některých automobilek. Před nedávnem objevily problémy u značek Ford a BMW s plug-in hybridy. Šlo však o preventivní akci. Mnohem hůř je na tom ale značka Polestar, která patří švédskému Volvu.
Ta před časem vypustila do světa prvního evropského přímého konkurenta elektromobilu Tesla Model 3, tedy model Polestar 2. Měla s ním velké plány a celkem se je i dařilo naplňovat, vždyť jen za pár měsíců od uvedení si jej pořídilo 2200 lidí. Jenomže pak přišla studená sprcha.
Celá řada majitelů se začala ozývat s tím, že auto nefunguje. Vůbec. Jako první o tom informoval švédský magazín Dager Industri, na který se obrátilo hned několik majitelů Polestaru 2 s tím, že auto nefunguje. Jeden z nich, jistý Tobias Åkeblom, novinářům z magazínu carup.se řekl, že si auto vyzvedl a ještě ten den se prostě zastavilo a dál nejelo. Ačkoliv měl nabité baterie a nic nenasvědčovalo tomu, že by mělo mít problém. Od té doby je auto v servisu, přičemž už je to déle jak měsíc.
Další uživatelé se pak přidávali se svými zkušenostmi. Někteří tvrdili, že auto na displeji infotainmentu ukázalo chybovou hlášku a zastavilo se. Jiní se o chybové hlášce nezmiňují, ale potvrzují, že auto prostě přestalo fungovat.
Podle všeho má Polestar 2 problémy kdesi v 12V systému, jenomže to jsou jen odhady. V tuto chvíli probíhá celosvětově svolávací akce všech prodaných vozů Polestar 2, které musí projít velkou servisní kontrolou. Je ale otázkou, jak dlouho bude náprava chyb trvat a jak se k tomu majitelé a nakonec i značka postaví.