Nedaleko švýcarského Bernu proběhla nedávno ojedinělá, avšak velmi zajímavá operace. Šlo o transplantaci toho nejdůležitějšího, tedy srdce. BMW M2 dostalo v rámci tohoto zásahu pohonnou jednotku z modelu M4.
Za celou tou poměrně složitou proměnou stojí švýcarská tuningová dílna Dähler Design & Technik GmbH. Místo původní třílitrové pohonné jednotky s označením N55 do M2 nainstalovali motor o stejném objemu, avšak s označením S55. Jedná se o agregát, který se montuje do dvojice BMW M3/M4. Řadový šestiválec o objemu tří litrů zde však byl naladěn na 540 koní (397 kW) a 730 Nm točivého momentu. V základním provedení jej divize BMW M ladí na 431 koní (317 kW) a 550 newtonmetrů. Jak se to tedy Švýcarům povedlo?
Úpravce uvádí, že kromě kompletní výměny řídící jednotky motoru, nahradili také sériový výfuk průchodnějším, nerezovým řešením. Zrychlení na 100 km/h je pro upravenou M2 záležitostí kratší než čtyři sekundy a maximálně můžete v levém pruhu německé dálnice upalovat až 320 km/h! Ano, správně, omezovač letěl z okna hned za výfukem. Kvůli takové porci výkonu musel být navíc nově naladěn podvozek a M2 dostala také nové brzdy. Přední kotouče mají průměr 400 mm a zakusují se do nich třmeny s osmi pístky! Na výběr je také řada spoilerů, křídel i kol. Některé můžete vidět na upravené tovární M2 na fotografiích. Nové jsou také 20″ a 21″ lité disky kol. Co je zajímavé, Dähler si vyrábí všechny komponenty sám.
A pokud se vám nebude chtít na časově a zejména finančně nákladné výměny motoru, mají i pro vás řešení. Jsou zde tři výkonové pakety pro původní třílitrový agregát s označením N55. Ten v sérii dává 370 koní (272 kW) v 6 500 otáčkách a 465 Nm kroutícího momentu. Vy si můžete vybrat, jestli budete chtít úpravu na 408, 430 a nebo dokonce 450 koní.