České autobazary se přizpůsobují požadavkům zákazníků a kromě samotných vozidel nabízejí i široké spektrum doplňkových služeb.
Podle Auto ESA totiž požaduje nějakou doplňkovou službu téměř polovina zákazníků. Nejčastěji se jedná o doplňkové pojištění, asistenční služby nebo montáž autodoplňků a zabezpečení. S novým zákonem o registraci vozidel se také zvýšila poptávka po zajištění administrativy spojené s převodem, resp. přihlášením vozu.
„Zákazníci autobazarů požadují úplně stejné služby jako zákazníci v prodejnách nových vozidel,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA a vysvětluje: „Konkurence je v oboru enormní a klient toho dokonale využívá.“ Podle Foltýna je největší zájem o zprostředkování pojištění vozu (29 %) a o Asistenční služby, které jsou poskytovány ve spolupráci s ÚAMK (23 %).
Podle Foltýna právě asistenční služby zažívají největší obchodní vzestup: „Zákazníci chtějí mít jistotu, že na cestách budou mít v případě potřeby někoho, kdo jim pomůže,“ a přidává zajímavý postřeh: „Podle posledního vyhodnocení se ukazuje, že jedním z nejčastějších důvodů telefonátu na Asistenční službu je defekt pneumatiky, došlé palivo a dotaz na cestu.“
Jen za prvních deset měsíců letošního roku bylo zákazníkům Auto ESA poskytnuto téměř 6 tisíc asistenčních karet.