BMW 530e plug-in hybrid

Už i BMW musí kvůli koronaviru šetřit. Snaží se to vyřešit jinak než propouštěním

Autor: Anina Russová - Zdroj: Automotive News Europe - Foto: BMW - 1. 6. 2020


Letošní rok je pro drtivou většinu automobilek velmi těžký. I ty, které byly ještě před pár měsíci v pohodě a bez problému, jsou v dnešní době jednou nohou v dluhové pasti. Před časem jsme vás informovali o tom, že ve velkých potížích je kvůli koronavirové pandemii například značka McLaren. Obdobně je na tom i Renault, kterému pandemie také velmi přitížila. A seznam značek, které budou v nejbližších měsících řešit možné potíže, se bude stále rozrůstat. Bude zajímavé sledovat, jak se s tím poperou.

Už z našich článků víte, že například americké zastoupení značky Mercedes-Benz, nechalo své zaměstnance, aby nemuselo výrazně propouštět, minimálně do konce roku doma na home office. Vedení prý dokonce uvažuje nad tím, že by to tak nechalo ještě déle a práci z domova by na většině pozic udělalo jako standard.

V problémech je kvůli koronaviru také BMW. Automobilka už ví, že potřebuje uspořit asi 5000 pracovních pozic, což je nesmírně vysoké číslo. Jde to ale udělat tak, aby nemuselo extrémně propouštět.

Podle magazínu Automotive News Europe je nutné snížit počet míst, aby značka snížila náklady, což by v ideálním případu mělo vést k tomu, aby se automobilka udržela v dobré kondici a během několika měsíců se dala dohromady. Jenže místo tvrdého propouštění a vyplácení odstupného na to jde BMW trošku jinak. U pozic, u nichž to bude možné, zkrátí zaměstnancům úvazky, jiným zkrátí pracovní dobu. Některé zaměstnance pošle dočasně na neplacenou dovolenou, ale práci jim ponechá. Ve finále by pak měl hodně pomoci také odchod některých zaměstnanců do předčasného důchodu.

Nový Ford Puma je tady. A je to… crossover!


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru