BMW 530e plug-in hybrid
BMW 530e plug-in hybrid

Letošní rok je pro drtivou většinu automobilek velmi těžký. I ty, které byly ještě před pár měsíci v pohodě a bez problému, jsou v dnešní době jednou nohou v dluhové pasti. Před časem jsme vás informovali o tom, že ve velkých potížích je kvůli koronavirové pandemii například značka McLaren. Obdobně je na tom i Renault, kterému pandemie také velmi přitížila. A seznam značek, které budou v nejbližších měsících řešit možné potíže, se bude stále rozrůstat. Bude zajímavé sledovat, jak se s tím poperou.

Už z našich článků víte, že například americké zastoupení značky Mercedes-Benz, nechalo své zaměstnance, aby nemuselo výrazně propouštět, minimálně do konce roku doma na home office. Vedení prý dokonce uvažuje nad tím, že by to tak nechalo ještě déle a práci z domova by na většině pozic udělalo jako standard.

V problémech je kvůli koronaviru také BMW. Automobilka už ví, že potřebuje uspořit asi 5000 pracovních pozic, což je nesmírně vysoké číslo. Jde to ale udělat tak, aby nemuselo extrémně propouštět.

Podle magazínu Automotive News Europe je nutné snížit počet míst, aby značka snížila náklady, což by v ideálním případu mělo vést k tomu, aby se automobilka udržela v dobré kondici a během několika měsíců se dala dohromady. Jenže místo tvrdého propouštění a vyplácení odstupného na to jde BMW trošku jinak. U pozic, u nichž to bude možné, zkrátí zaměstnancům úvazky, jiným zkrátí pracovní dobu. Některé zaměstnance pošle dočasně na neplacenou dovolenou, ale práci jim ponechá. Ve finále by pak měl hodně pomoci také odchod některých zaměstnanců do předčasného důchodu.

Renault a McLaren jsou kvůli koronaviru v ohrožení. Nevyhnou se masivnímu propouštění