Byli jste už někdy na Nürburgringu? Pokud ano, jistě nám dáte za pravdu, že to je epické místo, kde na vás dýchne opravdová autařská atmosféra. Vedle sebe tady můžete vidět nejnovější supersporty, ale i docela obyčejná auta anebo třeba i Škodu Felicia. Ta tu ale rozhodně neudělala ostudu, právě naopak. Severní smyčku Nürburgringu totiž dokáže zajet pod 9 minut.
Severní smyčka Nürburgringu je místem, které by měl navštívit každý, kdo má rád rychlou jízdu. Je to trať, která je trochu jako opravdu dlouhá okreska, ale neplatí zde rychlostní limity. Je to místo, kde můžete své auto prohnat na limitu. A také místo, kde se můžete velmi snadno dostat za limit a do vážných problémů, protože k chybě tu stačí málo, nejsou tu příliš velké únikové zóny a svodidla jsou zatraceně blízko. I proto je jízda zde tak velkým zážitkem.
Dost bylo snění, tenhle zážitek si dopřál i Jakub, který má hodně zajímavou Škodu Felicia. Zvenku sice na první pohled vypadá docela obyčejně, ale na ten druhý zjistíte, že asi tak úplně obyčejná nebude. A opravdu není.
Prozradí to například snížený podvozek nebo větší kola s obutými semi-slicky, pod kterými vykukují větší brzdy. Původní brzdy musely pryč, teď jsou tu kotouče z Renaultu Clio Williams, do kterých se zakusují třmeny z Fordu Mondeo. A je to potřeba, protože tohle auto má podle majitele přes 150 koní! Už v roce 2023 ukázal graf z brzdy 148 koní v 6118 ot./min a 179 Nm v 5026 ot./min. Motor je pod kapotou ten, který se do auta původně montoval, ale prošel kompletní přestavbou a o přísun paliva se starají karburátory z motoru z motorky Yamaha.
A že tohle auto pojede opravdu dobře, to prozradí nejen to, že točí až 8 tisíc otáček za minutu, ale i fakt, že tahle Škoda Felicia bez zbytečností v interiéru neváží ani devět stovek kilogramů. Majitel v přiloženém videu mluví konkrétně o 890 kg.
A co je to za video? Tohle video je právě ze Severní smyčky Nürburgringu, kterou „felda“ zajela pod 9 minut! Z videa se totiž dá odečíst čas „BTG“ (Bridge to Gantry), který se počítá od prvního mostu po vjezdu na trati po poslední portál na nejdelší rovince Döttinger Höhe, kde se na trať v rámci turistických jízd vjíždí a sjíždí. Zvládla to za 8 minut a 54 sekund, přičemž v rámci této jízdy dokonce předjela i několik výkonnějších aut jako Hyundai i30 N nebo Lotus. Ostatně, podívat se na to můžete sami zde:
Za volantem přitom neseděl majitel, ale youtuber Misha Charoudin, který po německém okruhu jezdí prakticky neustále, takže jej zná prakticky „jako své boty“. Ten na svém kanále zveřejňuje právě hlavně podobná videa, kdy po Nürburgringu jezdí s auty návštěvníků, kteří mu je chtějí půjčit. Po jízdě s upravenou Felicií z něj vypadlo, že je to jedno z nejzábavnějších aut, se kterými jezdil.
Svézt se tu může (skoro) každý
Pokud jste na Nürburgringu ještě nebyli, můžete to docela jednoduše napravit. Na Severní smyčce se totiž pořádají tzv. „turistické jízdy“, v rámci kterých si tento více než 20kilometrový okruh se 73 zatáčkami můžete projet svým autem. Podmínek je jen pár, přičemž mezi ty nejzásadnější patří, že auto musí mít registrační značku a musí jet rychleji než 130 km/h.
Jedna jízda vyjde od pondělí do čtvrtka na 30 eur, tedy asi 760 Kč. Od pátku do neděle, ale také o svátcích 35 eur, tedy asi 885 Kč. Jednotlivé jízdy si můžete koupit buď přímo na okruhu, ale také si kredity můžete dobíjet online. K tomu je ideální si tady založit zákaznický účet. Kdo z vás na okruh plánuje jezdit častěji, tomu se může vyplatit sezónní karta s neomezenými jízdami za 3000 eur (75 800 Kč). V rámci akce Grand Prix Track bývá k dispozici také 15minutový stint za 35 eur, a to bez ohledu na to, co je za den.
Termíny jsou vypsány ještě skoro celé září, skoro celou první půlku října a o víkendech v druhé půlce října i v listopadu. Najdete je přímo na webových stránkách německého okruhu.
Ten výkon 148 koní na motor 1,6 litru není zase tak obrovský. Tyhle motory o obsahu 1,6 litru dokázala škoda motorsport naladit až na 180 koní. Z obsahu 1,3 litru se dá vydolovat i 150 koní, a stále se jedná o úpravy dle závodní specifikace, jako např. legendární 130 RS. A abych pravdu řekl, o konkrétním videu z okruhu, když jsem se zaměřil na tachometr a zrychlení, tak jejich Felicie víc řve, jak jede. Ale ten zvuk to má pěkný, to dělají bezesporu ty karburátory a sání.
Klobouček před konstruktérem, nejen pro výkon, který z Feldy dostal, ale i proto, že ho dostal z původního motoru a také za to, jak hezky na okruhu seděla. Nádherná práce. A také velký respekt před Mishou, je vidět, že okruh má hodně najetý a krásně s citem tak to auto povodil. Super. :-)
„Obsah stránek auto-mania.cz je originální a je vlastnictvím jeho autorů“
Po přečtení kompletně a ještě navíc mizerně vyloupeného účtu na FB a YT, je tohle tvrzení opravdu k smíchu….
Tohle je tak maximálně na úrovni Blesku, nebo Super.cz :-(
Styď se Radime za takovou „novinařinu“!