hyundai_i30_n-a-hyundai_kona_n-nurburgring-na_trati- (2)

Nürburgring zpřísňuje pravidla pro vjezd na okruh. Auto musí splnit minimální maximální rychlost

Autor: Pavel Srp - Zdroj: Nürburgring - Foto: Pavel Srp - 16. 5. 2023


Máte pomalé auto a chcete se projet na okruhu Nürburgring? Teď už budete mít smůlu, protože majitel a provozovatel německého okruhu zpřísnil pravidla. Pokud vaše auto nejede více než 130 km/h, na okruh vás s ním nepustí.

Na Severní Smyčce okruhu Nürburgring bylo k vidění všechno možné, po dráze jezdily autobusy, dodávky, ale třeba i opravdu staré veterány. Tomu ale bude konec, protože auta a další dopravní prostředky, které podle technického průkazu nejedou alespoň 130 km/h, na okruh už vjet nemohou. Je to poměrně zásadní zpřísnění pravidel, protože doteď platilo minimálně 60 km/h.

Sto třicítka je v platnosti už pár týdnů, zpřísnění přišlo na začátku letošní sezóny. Důvodem je fakt, že na trati se auta zpravidla prohánějí velmi rychle – například oblíbená Ring Taxi s modely BMW M či všudypřítomná Porsche, včetně 911 GT3 RS atd. – a tato pomalá auta by mohla způsobovat potíže. Žádného moderního osobního auta se omezení prakticky nedotkne, protože i ta nejslabší mají v technickém průkazu více než 130 km/h, dopadne to tedy hlavně na historická auta. 

Pokud ale historické auto, které nemá maximálku vyšší než 130 km/h, máte a chcete se na epickém okruhu ještě svézt, lze to. Nemůžete ovšem vyrazit na klasické turistické jízdy, ale na speciální akce, které se tu pro veterány pořádají. Při nich totiž zůstane v platnosti původní limit 60 km/h.

Jak se bude limit kontrolovat? Rozhodně to nebude tak, že byste před vjezdem k závoře ukazovali zaměstnancům malý techničák. Personál okruhu je prý velmi zkušený a bude provádět kontroly jen u vybraných aut, u kterých bude podezření na to, že ani 130 km/h v technickém průkazu v kolonce maximální rychlost nemají.

Štítky: , ,

10 názorů na “Nürburgring zpřísňuje pravidla pro vjezd na okruh. Auto musí splnit minimální maximální rychlost”

  1. Pojistky tu většinou platí, ale pokud tam nabouráte, tak musíte ihned uhradit škodu na svodidlech a na trati, jinak vás nenechají jen tak odjet a ještě si účtují mastné penále. Pak si to musíte nechat proplatit od pojišťovny, protože vám dají všechny potřebné podklady. S tím souhlasíte při vjezdu do objektu.
    Známý tam boural a za opravu cca deseti metrů platil 29tis. Ceny jsou u vjezdu a počítá se to vždy od posledního dobrého sloupku k prvnímu dobrému. Pojišťovna mu to proplatika asi za deset dní.

  2. Svezl jsem se tam, je to super. Každý, kdo se tam rozhodne jet, měl by si předem zjistit kolik stojí oprava metru svodidel v případě nehody, odtah z okruhu a úklid místa havárie. Pak další náklady s rozbitým autem zpět do ČR na plaťáku. Havarijní pojistka se na tento okruh už taky nevztahuje. :- )

      1. Slavia pojistovna byla jedina schopna pojistit i auto, resp. jen auto samostatne; green hell je oficialne normalni pozemni komunikace/cesta, takze v pripade vznikle situace by to bylo zajimave

    1. Allianz neměla Severní Smyčku Nürburgringu ve výlukách. Vždy, když jsme tam jeli, měli jsme povinné ručení od nich. Ale většina pojišťoven ji ve výlukách má.

  3. Ja že to zvýšili aspoň na 200km/h :) sa čudujem že tam taký minimálny limit už nebol dávno!! A hlavne tam zakázať vstup dodávkam a podobným nesportovym autám…

    1. Být limit 200km/h tak by si tam nezajezdila půlka aut co tam jezdí… Zase nechtějí přijít o příjmy ;-)

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru