Bentley-Continental-GT-V8-Cabriolet-6

Součástí světových autosalonů jsou tradičně také premiéry tunigových úpravců. Letos ženevský autosalon neproběhl, a tak se jak automobilky, tak také úpravci postupně chlubí on-line. Jedním z nich je také Mansory. A ačkoliv jsme na jejich práci vcelku zvyklí a víme, že rozhodně není umírněná, s posledními projekty nám opravdu vyrazili dech.

Mansory se prostě rozhodl zaujmout, což se mu povedlo. První projekt je upravený Bentley Continental GT V8 Cabriolet. Už samo o sobě je to hodně výrazné a velké auto. Ale po zásahu úpravce je to takový slon v porcelánu. Mansory luxusnímu kabrioletu nadělil nové nárazníky, prahy a samozřejmě také zadní difuzor. Vše z karbonu, jak také jinak. Nové jsou LED denní světlomety, vcelku velké zadní křídlo a také 22palcová kola. Nejvýraznější částí úpravy je interiér, který úpravce přečalounil do svítivě zelené kůže. A zelená se pak objevuje jak na karoserii, tak i na kolech a dostala se i pod kapotu.

Tam je čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly, který disponuje sériovým výkonem 540 koní. Ovšem u Mansory nainstalovali nový výfukový systém a motor ještě lehce poladili, díky čemuž se dostali na výkon 640 koní. Z klidu na 100 km/h pak tohle zelené monstrum zvládne vystřelit ani ne za čtyři sekundy.

Je modrá dobrá?

Kromě vášně pro zelenou barvu předvedl německý úpravce velkou lásku také k modré barvě. Právě do ní totiž ladil úpravu výkonného SUV Lamborghini Urus. Výsledná úprava dostala jméno Mansory Venatus a víc modrá už asi být nemohla.

Italské SUV dostalo nové díly karoserie, nové jsou podběhy, spoilery, prahy, blatníky a samozřejmě také křídlo. Vše je, stejně jako v případě Bentley, vyrobeno z uhlíkových vláken.

Mansory Venatus: když je pro vás Lamborghini Urus příliš obyčejné…

To ovšem není nejdivočejší část celé úpravy. Mnohem odvážnější jsou kola, která úpravce nabízí. Na propagačních fotkách má Urus obuta na každé straně jiná kola, aby bylo jasné, co si zákazníci mohou koupit. A stejně jako zbytek úpravy, i kola jsou hodně zajímavě řešená.

A pak je tu ten interiér. K němu asi nemáme co dodat. To je prostě záplava modré, až z toho bolí oči.

Zmínit ale musíme úpravu čtyřlitrového osmiválce. Po zásahu do výfukového potrubí a map řídící jednotky disponuje Venatus výkonem 800 koní a točivým momentem rovných 1000 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 3,3 sekundy a maximální rychlost se zastaví na hodnotě 320 km/h.