autosalon-zeneva

Ženevský autosalon je začátkem března tradičně nejdůležitější automobilovou událostí v Evropě. Letos se ale nakonec konat nebude, rozhodla o tom švýcarská vláda. Důvod? Hrozba nakažení koronavirem.

Zákaz neplatí jen pro letošní ženevský autosalon, ale plošně pro všechny akce s plánovanou účastí více než tisíce lidí, zatím s účinností do 15. března 2020. Informace je uvedena na webu ženevského autosalonu a oficiálně o ni už byli informováni i vystavovatelé.

Ženevský autosalon měl začít už příští týden v pondělí a měl trvat právě do 15. března. Prezentovat se na něm měly desítky automobilek i výrobců příslušenství, autodoplňků i úpravců.

V posledních letech ale vystavovatelů na světových autosalonech ubývá a nejinak tomu bylo i u letošního ženevského autosalonu. Některé světové premiéry tak představují v rámci jiných, často třeba jen vlastních akcí.

„Finanční důsledky pro všechny účastníky akce jsou významné a v nadcházejících týdnech bude nutné je posoudit. Jedno je jisté. Peníze za zakoupené vstupenky budou vráceny. Budeme o tom co nejdříve informovat na webových stránkách,“ stojí v tiskovém prohlášení organizátorů.

To, že výrobci měli na ženevském výstavišti prakticky vše připraveno, potvrzují i někteří oslovení zástupci českých importérů. Těch jsme se zeptali, co pro značku zrušení akce znamená.

Filip Stoulil, koordinátor marketingu a prodeje značky SEAT na českém trhu, nám k tomu prozradil, že vše je na ženevském výstavišti už připraveno. Stánky značek SEAT a CUPRA už stojí a i auta jsou připravena. Návštěvníci si je však neprohlédnou. Místo toho si španělský výrobce připraví on-line tiskové konference z nového sídla značky CUPRA nedaleko Barcelony, jiné oficiální představení pak o pár dní nebo týdnů odsune.

„Rozhodnutí pro zrušení Mezinárodního autosalonu v Ženevě chápeme, současně také litujeme, že se veletrh nemůže konat jako obvykle. BMW Group uskuteční plánovaný program pro Ženevu, včetně světové premiéry BMW Concept i4, na digitální tiskové konferenci s CEO Oliverem Zipsem v Mnichově v původně naplánovaném čase (úterý 3. března 2020, 8:15 hod. SEČ) prostřednictvím vysílání živého přenosu,“ říká David Haidinger, Corporate Communications Manager značky BMW v České republice.

Své plány musí upravit i značka Hyundai. Ta k tomu prostřednictvím svého tiskového mluvčího pro český trh Jana Pohorského sdělila: „Společnost Hyundai Motor respektuje rozhodnutí o zrušení Mezinárodního autosalonu v Ženevě 2020 vzhledem k obavám ze současné situace a koronaviru. Pokud jde o zprávy, které společnost plánovala na veletrhu oznámit, k dispozici budou brzy další informace – zejména o konceptu EV ‚Prophecy‚.“

„Společnost Kia Motors respektuje rozhodnutí o zrušení Mezinárodního autosalonu v Ženevě 2020 s ohledem na přetrvávající zdravotní rizika spojená s rozšířením Koronaviru v Evropě. KIA věří ve správný úsudek rozhodnutí, který má zajistit bezpečnost a zdraví všech návštěvníků a agenturních členů týmu. Automobilka KIA je připravena se včas podělit o své nejnovější produktové novinky, původně naplánované na svoji premiéru v rámci letošního ročníku ženevského autosalonu,“ zní i v tiskovém prohlášení českého zastoupení značky Kia, které zaslala PR manažerka Kateřina Vaňková Jouglíčková.

Na to, co tato komplikace znamená pro naši domácí automobilku jsme se ptali i PR manažera ŠKODA AUTO Česká republika Pavla Jíny. Ten nám odpověděl poměrně jasně: „Vzhledem ke zrušení ženevského autosalonu ze strany jeho organizátora nebude letos značka ŠKODA na veletrhu vystavovat.“ Škoda měla v plánu ukázat nejen novou generaci modelu Octavia RS, včetně plug-in hybridní verze Octavia RS iV, ale i nový Kamiq Scoutline.