Thomas Schäfer, předseda představenstva značky Volkswagen, konkretizoval na shromáždění zaměstnanců a vedení podniku ve Wolfsburgu Plány pro budoucnost největší koncernové značky. Zaměstnanci navíc mohli poprvé spatřit design budoucího vstupního modelu značky Volkswagen za cca 20 000 eur. „Na základě výsledků prosincových jednání jsme připravili největší rozvojový plán v historii značky Volkswagen. Vydáváme se ambiciózním směrem, abychom dosáhli společně dohodnutých závazných cílů. Rozhodujícím krokem přitom bude nabídka elektromobility, která bude atraktivní pro všechny – to je první příslib naší značky,“ řekl Schäfer. Předseda představenstva značky Volkswagen současně zdůraznil, že Wolfsburg zůstane centrem inovací a výrobních kompetencí. Hlavní závod stanoví nová měřítka ve výrobě automobilů.
Volkswagen plánuje představení koncepční studie vstupního elektromobilu veřejnosti na začátek března. Se světovou premiérou sériové verze se počítá v roce 2027. Díky základní ceně cca 20 000 eur bude nový elektromobil atraktivní pro mnoho různých skupin zákazníků. Thomas Schäfer k tomu říká: „Cenově dostupný, velmi kvalitní a ziskový elektrický Volkswagen z Evropy pro Evropu: To je Liga mistrů ve výrobě automobilů!“
Daniela Cavallo, předsedkyně ústřední a koncernové podnikové rady společnosti Volkswagen AG, říká: „Nový elektrický vstupní model bude v pravém slova smyslu Volkswagenem, lidovým vozem. Tomu odpovídá i skutečnost, že naši zaměstnanci ze závodu Wolfsburg mohli na shromáždění zaměstnanců a vedení podniku jako první spatřit jeho design – dříve než široká veřejnost.“
Cenově výhodná vstupní mobilita v elektrické éře je jedním z ústředních pilířů Plánu pro budoucnost. Společně se sériově vyráběnou verzí studie ID. 2all bude nový model součástí nové rodiny elektrických malých vozů, jejichž vývoj probíhá v koncernu Volkswagen v režii skupiny značek Core. Tato rodina modelů bude zahrnovat kompaktní elektromobily na základě nového evolučního stupně modulární platformy pro elektromobily MEB. Jako první elektrický malý vůz značky Volkswagen bude v roce 2026 uvedena na trh sériová verze koncepčního vozu ID. 2all, jejíž vstupní cena bude pod hranicí 25 000 eur.
Již dnes nabízí Volkswagen široké portfolio elektromobilů. Od premiéry rodiny ID. v roce 2019 prodala značka na celém světě celkem více než 1,35 milionu vozů ID., z toho 500 000 vozů ID.3. V loňském roce dodala značka Volkswagen 383 100 elektromobilů.
Volkswagen v Německu zruší více než 35 tisíc pracovních míst a výrobu Golfu přesouvá do Mexika
Jasná perspektiva pro výrobní závod Wolfsburg
Vedoucí značky Thomas Schäfer zdůraznil na shromáždění zaměstnanců a vedení podniku, že výrobní závod Wolfsburg zůstane srdcem značky Volkswagen také v elektrické éře: „Výrobní závod Wolfsburg má jasnou budoucí perspektivu. Dohodnutým přemístěním výroby modelu Golf do Mexika vytvoříme prostor pro moderní technologie. Do haly 54 vstoupí nové výrobní procesy. Chceme v ní vyrábět elektrického nástupce modelu Golf na nové platformě SSP a také elektrický T-Roc s velkými objemy prodeje. Z Wolfsburgu tak vytvoříme hlavní město pro naši novou zcela elektrickou kompaktní třídu.“
SSP (Scalable Systems Platform) je nová generace elektrické, zcela digitální a snadno rozšiřovatelné mechatronické platformy na základě jednotné softwarové architektury.
Daniela Cavallo k tomu říká: „Na Wolfsburg, který je srdcem koncernu, čekají zásadní úkoly, jejichž realizace se musíme aktivně ujmout. Technický vývoj odvede s platformou SSP, která se bude používat v celém koncernu, průkopnickou práci pro všechny ostatní značky osobních automobilů. Platforma SSP bude pro náš budoucí úspěch minimálně stejně důležitá jako platformová strategie MQB pro naše aktuální modely se spalovacími motory. V hlavním závodě bude v příštích letech probíhat nejen vývoj, ale také intenzivní výroba. Budoucí elektrické vlajkové lodi Golf a T-Roc z Wolfsburgu pokryjí aktuální objem výroby více než 500 000 vozů ročně. Hlavní závod si tak zajistil velmi atraktivní automobilový segment – a ostatně i prodlouží více než 50letou tradici modelu Golf ve Wolfsburgu. Zásadní je nyní důsledná příprava pro úspěchy v nadcházejících letech. Volkswagen se musí vydat správným směrem z hlediska komplexnosti, pracovních postupů a synergií. Podniková rada a nejvyšší management společnosti na tom budou vzájemně úzce spolupracovat, mimo jiné společnými bilančními zprávami ke každému čtvrtletí.“
Třífázový plán značky Volkswagen: dohnat, atakovat a vést
Společnost Volkswagen AG uzavřela na konci prosince 2024 se stranou zaměstnanců dohodu „Budoucnost Volkswagen“ o ekonomické stabilitě, zaměstnanosti a technologické vedoucí pozici v oblasti udržitelné mobility. Závazné cíle a k jejich dosažení dohodnutá opatření tvoří základ stěžejních budoucích projektů. Společně oznámený cíl: Značka Volkswagen bude do roku 2030 jako hlavní součást koncernu Volkswagen AG technologicky vedoucím mainstreamovým výrobcem v globálním měřítku.
Volkswagen připravil pro dosažení vytyčeného cíle jasný třífázový plán:
- Dohnat: Posílit konkurenceschopnost optimalizací struktury nákladů a cíleným rozšiřováním současné palety modelů.
- Atakovat: Do roku 2027 bude na trh uvedeno devět nových modelů, mimo jiné sériová verze studie ID. 2all za méně než 25 000 eur a vstupní elektromobil za cca 20 000 eur.
- Vést: Volkswagen stanovuje jako technologicky vůdčí značka v mainstreamovém segmentu nová měřítka a urychluje vývoj mobility na celém světě.