Rolls-Royce slaví se svým historicky prvním SUV Cullinan velké úspěchy. Zákazníci se jen hrnou a tak se není co divit, že si auta postupně více a více všímají také úpravci. Jednou z těch úplně prvních, byl Mansory. A jejich práci lze popsat jen několika málo slovy. Absolutní úlet.
Fakt je, že německý úpravce Mansory vždy vynikal hodně extravagantní prací, která rozhodně není šálkem úplně každého. A platí to i v případě úpravy Cullinanu. Tyhle úpravy sice nejsou pro každého, to ovšem neznamená, že nejsou ohromující. A přesně takový Cullinan je.
Mansory upravil vzduchový podvozek, k tomu přidalo 22palcová kovaná kola. Přibyl i bodykit, který autu přidává na ostrých tvarech a šířce. Exteriér auta je vlastně celkem povedený. Včetně těch velkých kol. Ten opravdový cirkus najdete uvnitř. Nechybí nová aparatura s 18 reproduktory a hlavně křiklavě tyrkysové čalounění celého interiéru. To doplňují lesklé černé a chromové doplňky. A mimochodem, tyrkysové, tedy zeleno-modré, je opravdu vše. Jak volant, tak sedadla, strop, dveře nebo koberečky.
Aby toho nebylo málo, u Mansory se rozhodli podepsat se i na pohonné jednotce, která je ukryta pod upravenou, ale stále monstrózní kapotou. Standardně tam je dvanáctiválec se dvěma turby o objemu 6,75 litru o výkonu 571 koní a točivém momentu 850 Nm. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Úpravce se rozhodl, že to není dost a úpravou řídící jednotky zvedl výkon na 601 koní a točivý moment na 950 Nm. Maximální rychlost pak posunul na 280 km/h. Takto upravený Cullinan zvládne zrychlit z klidu na 100 km/h za pět sekund. A to je zatraceně dobrý čas na to, jaký mastodont to je.