TopCar představuje svůj nejnovější projekt, který pojmenoval Stinger GTR Limited Carbon Edition. Jde o jeden z kusů z limitované edice 13 kusů upravených aut, která vzniknou na základech Porsche 911 Turbo S (992). Jejich hlavním poznávacím znakem bude to, že karoserie bude z karbonu.
Karbon už je dnes u spousty značek docela běžným materiálem, karoserie z něj ale stále zpravidla vyrábějí jen ty vůbec nejexkluzivnější automobilky. K tomu se teď přidává i ruský úpravce TopCar, který vyměnil všech celkem 84 částí karoserie za díly z hnědého karbonu. Původní tak zvenku prakticky zbyly pouze světlomety, okna a kola s pneumatikami. Karbonové díly karoserie jsou vyrobeny ze čtyř plátů a v této verzi úpravy mají „čokoládovou“ barvu.
Základ přestavby karoserie vyjde na 100 tisíc eur, což je v přepočtu bezmála 2,5 milionu korun. Pokud byste chtěli barevný karbon, pak k tomu přihoďte dalších 25 tisíc eur (v přepočtu přibližně 620 tisíc korun). Další příplatek může být za výfuk. Toto auto dostalo kompletní výfuk Kline, který podle jeho výrobce přidá motoru 40 koní a 55 Nm. Je vyroben z materiálu inconel a vyjde vás na 13 935 eur (cca 345 tisíc korun).
Nic dalšího s motorem v TopCaru ale neudělají, takže z pohledu techniky zůstane auto sériové. To ale nevadí, protože i tak jde o superrychlé auto, což jsme si před pár měsíci vyzkoušeli na vlastní kůži. Pohání jej dvakrát přeplňovaný 3,8litrový šestiválcový boxer s výkonem 478 kW/650 koní a točivým momentem 800 Nm. Díky tomu (a pohonu všech kol a dalším technickým lahůdkám auta) dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy, na dvoustovce je za 8,9 sekundy a maximální rychlost je 330 km/h.
V případě, že byste chtěli, aby s exteriérem ladil také interiér, ani to není problém. Bude vás to ale stát dalších 35 tisíc eur (asi 866 tisíc korun), to když si u TopCaru poručíte “advanced interior exclusive options”. V tu chvíli dostane interiér nové čalounění v kombinaci černé a hnědé barvy na sedadlech a palubní desce, které samozřejmě doplní spousta dílů z karbonu.
Pokud si tak auto necháte upravit kompletně – což určitě spousta zákazníků udělá, protože vznikne jen 13 aut a každé bude mít plaketku s pořadovým číslem – zaplatíte za upravené auto tolik, jako byste zaplatili za jedno další nové Porsche 911 Turbo S!