LADA-motor-Toyota_Supra-2JZ_GTE

Tohle není jen tak obyčejně upravená Lada. Má motor 2JZ-GTE z Toyoty Supra

Autor: Pavel Srp - Zdroj: autoevolution.com, instagram.com, youtube.com - Foto: 2jz_lada @ instagram - 12. 6. 2021


Klasický hranatý žigulík, Lada 2107, nebyl nikdy trhač asfaltu. Pod jeho kapotou byly čtyřválce s objemem 1,7 litru, ale tento zelený kus je na tom úplně jinak. Tím nejzásadnějším na něm je nový motor. Pod přední kapotou má totiž twin-turbo z Toyoty Supra.

Lada 2107 byla velkou modernizací původního modelu Lada 2101, který se začal vyrábět už v roce 1970. Šlo o licenční Fiat 124, který byl podle wikipedie představen už v březnu roku 1966 a ihned po zahájení prodeje získal titul „Vůz roku 1967“.

To je ale úplně jiné auto, protože to zelené, které si můžete prohlédnout na fotkách a videu, s ním společného pramálo. Už jeho základ nepochází ze sériového modelu, ale je to bývalý rallyový závoďák, který jezdil v Maďarsku. I proto má uvnitř opravdu pevný rám a nemá žádné zbytečnosti.

Po tom, co padl nápad o tom, zastavět do něj legendární twin-turbo řadový šestiválec 2JZ-GTE z předchozí, čtvrté generace Toyoty Supra, bylo přesto potřeba opravdu hodně úprav. Motor z japonského kupé je samozřejmě mnohem větší než původní čtyřválec, takže musel být upraven motorový prostor i přepážka mezi ním a kabinou.

Motor nezůstal sériový, dostal větší turbodmychadla, zcela jiné je kompletní sání, ale také výfuk, který ústí přímo z turbodmychadel nahoru. I kvůli tomu jsou v odnímatelné přední kapotě díry, kterými jsou výfuky prostrčit. Výsledkem je 565 koní a 678 Nm, což na auto vážící 907 kilogramů není vůbec málo…  Motor se startuje tlačítkem a benzin si bere pomocí závodní benzinové pumpy ze závodní palivové nádrže umístěné v kufru.

https://www.instagram.com/p/CEAfmziHzGN/

Vyměněna ale musela být také původní převodovka, která by se roztrhla možná při čtvrtém, pátém přidání plynu. Namísto ní je tu převodovka z Nissanu 350Z. A to je stejný případ jako s motorem, protože ta by se do původního malého tunelu nevešla. Podlaha musela být rozřezaná a otvor zvětšen. Jde o manuální převodovku, která přenáší výkon na novou zadní nápravu z Fordu Mustang. Také její uchycení do karoserie je úplně jiné než to původní.

V interiéru nejsou žádné zbytečnosti. Jsou tu dvě sportovní sedadla, vícebodové bezpečnostní pásy, odnímatelný sportovní volant OMP, ale také automatický hasicí přístroj.

A to nejlepší na celém tomhle autě je, že v Americe s ním můžete legálně jezdit po silnici!


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru