Modely SsangYong se pár let prodávaly i v České republice, příliš velký prodejní úspěch s nimi u nás ale značka nezaznamenala. Možná za to mohla doba, kdy to bylo, možná název, možná ale něco úplně jiného. To už teď nezjistíme. Co ale naopak zjistíme, to jsou informace o závodním speciálu, který se v lednu postaví na start Rallye Dakar 2019 v Peru.
Když se na auto podíváme, asi by nás nenapadlo, v jakém modelu má závodní speciál původ. Vězte, že vychází z modelu SsangYong Rexton. S tím má ale kromě jména společné pouze přední světlomety.
Auto vyvinulo oddělení SsangYong Motorsport ve Španělsku a jmenuje se Rexton DKR. Na rámovou konstrukci podvozku dostalo karoserii ve stylu buggy, jenž nabízí velmi dobrou aerodynamiku. Podvozek je přitom vyroben z moderních materiálů jako je chrom-molybden. Finální rám byl pak svařován metodou TIG.
SsangYong tvrdí, že jeho závodní speciál je perfektně ovladatelný a to i díky nízké hmotnosti jen 1,9 tuny nebo speciálním závodním zdvojeným tlumičům a speciálně nastaveným pružinám. Pro bezpečné zastavení jsou tu velké brzdy AP Racing ukrývající se pod 17″ koly obutými do pneumatik Yokohama Geolander. Pneu se dají dofukovat a vyfukovat na dálku z kabiny.
O pohon se stará benzinový motor V8 s výkonem 458 koní, který je spojen se šestistupňovou sekvenční převodovkou Sadev SL90-22 a přenáší výkon pouze na zadní kola. Závodit tak bude auto ve třídě T1-3. Rexton DKR by měl podle korejské značky zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy a i v těžkém terénu jet maximální rychlostí až 195 km/h.
Za volant se v lednu 2019 na dakarské rallye posadí španělský pilot Óscar Fuertes a spolujezdec Diego Vallejo. SsangYong chce s modelem Rexton DKR vylepšit loňský výsledek, kdy s modelem Tivoli DKR skončili na docela slušném 32. místě.