Pokud plánujete koupi ojetého auta a chcete spolehlivý kousek, pravděpodobně vás bude zajímat jejich spolehlivost. K tomu je dobré dívat na tzv. TÜV Report, který se každoročně zveřejňuje. Ten ukazuje spolehlivost aut na stanicích technických kontrolách. Pokud si chcete ušetřit starosti při opravách, měli byste se vyhnout těmto 15 ojetinám, které skončily nejhůře.
Tento přehled modelů navíc vychází nejen přímo z výsledků samotných STK, ale zohledňuje také průměrný věk ojetého auta i počet najetých kilometrů. To znamená, že pokud byl konkrétní vůz starší a měl najeto více kilometrů, než tvořil průměr, hodnotilo se to spíše jako polehčující okolnost.
Ve statistikách dominují zejména vozy značek Dacia a Renault, ale najdeme tu i modely značek Ford, Opel, Tesla nebo koncernu Volkswagen včetně škodovky. Mezi nejčastější problémy patří u aut úniky oleje, potíže s brzdovým systémem, selhání při emisních testech, koroze nebo problémy na podvozku a zavěšení náprav. V případě některých těchto závad nejde o nic složitého na opravu, u jiných naopak ano. Například v případě špatných emisí může jít o pořádný problém, který může vyjít na velké peníze.
Neznamená to ale, že by snad všechny tyto ojetiny byly špatné. Pokud se vám některá z nich opravdu líbí a o její koupi přemýšlíte, věnujte důkladnou pozornost jejímu fyzickému prověření ideálně se zkušeným mechanikem, který ví kam a na co se u toho konkrétního modelu podívat. I na pohled dobře vypadající kus totiž nakonec může ukrývat drahé problémy.
A u kterých modelů byste se měli tedy mít obzvláště na pozoru?
TIP: Prověření ojetého auta před koupí
Ověřte si ojeté auto před koupí. Prověření pomocí VIN (čísla karoserie), ale také fyzické prověření vozidla (aktuálně se slevou 200 Kč): více zde