Ferrari 308 GTS je jedno z těch „opravdových“ klasických Ferrari. Nabízí nízkou siluetu karoserie s ostrým čumákem a vyklápěcími světly, ale také čtveřici kulatých zadních světel a stejný počet koncovek výfuku. Jenže moment! Tohle auto výfuky nemá…
Číslovky v označení modelů Ferrari odkazoval dříve na objem motoru a počet válců. V případě Ferrari 308 GTS to tak býval třílitrový vidlicový osmiválec. Jenže tohle auto už původní motor nemá. Vlastně nemá žádný motor s vnitřním spalováním, pohání ho totiž čtveřice elektromotorů. To je důvod, proč chybí koncovky výfuku. Chybí a nebo bylo vyměněno toho ještě mnohem více, naopak spousta věcí zůstala původní. Oproti době, kdy jsme o tomto autě psali poprvé, se ostatně změnilo docela dost věcí.
Elektromotory – jsou tři a jsou to HPEVS AC-51 – se nastěhovaly na místo původního benzinového osmiválce a spolupracují s novou pětistupňovou manuální převodovkou G50 z Porsche 911. Energie se ukládá do 47 kWh baterií, pro něž byly vytvořeny speciální hliníkovo-karbonové schránky po bocích motorového prostoru. Další baterie jsou uloženy pod přední kapotou.
Kromě zástavby zcela nového pohonného ústrojí prošlo toto Ferrari také kompletní renovací. Kromě opravené karoserie s nárazníky z evropské verze a nového laku je to také například přepracovaný podvozek. Ten dostal nové, namíru nastavené tlumiče QA1, ale také jiný, výkonnější brzdový systém Giro-disc, který se ukrývá pod novými 18L koly BBS pocházejícími z Ferrari 360 – mimochodem jsou to všechny čtyři disky pocházející z přední nápravy 360ky.
Přepracován byl také interiér, který si sice zachoval původní tvary, ale dostal některé moderní materiály a ovladače. Řidič může například sledovat údaje na novém digitálním přístrojovém panelu.
Toto elektrické Ferrari 308 GTS se prodává v aukci bez rezervy, znamená to, že připadne nejvyšší nabídce ať je jakákoliv. Aukce se bude konat v rámci aukčních dnů v americkém Scottsdale mezi 13. a 21. lednem 2018, přímo na toto auto se dostane v pátek 19. ledna 2018, kartu auta najdete ZDE.