BMW M3 E46 je skvělé sportovní auto. Je perfektně vyvážené, má příjemný řezavý zvuk řadového šestiválce a ostré reakce motoru na sešlápnutí plynu. Auto z videa je ale trochu jiné. Stačí si ho jen poslechnout… Pod kapotou má totiž docela jiný motor.
Toto BMW M3 pochází z Německa a jeho majitel se rozhodl, že sériový řadový šestiválec je mu málo. Než aby motor složitě upravoval, rozhodl se ho vyměnit. Nevybral si žádný motor z novějšího BMW, ale sáhl po motoru úplně jiném, diametrálně odlišném od toho, který jeho BMW poháněl původně. Pod přední kapotu totiž nainstaloval pořádný americký osmiválec.
A nebyl to žádný troškař. Vybral si totiž motor LS7 V8, který původně poháněl Corvette Z06 generace C6. Ani tak ale motor nezůstal sériový a jeho výkon je po úpravě více než 650 koní a točivý moment překonal sedm stovek newtonmetrů. Tento osmiválec je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou z Cadillacu CTS-V a pohání zadní kola.
Zástavba rozhodně nebyla jednoduchá a bylo potřeba udělat mnoho úprav. K tomu ale majitel udělal i další úpravy, které se zástavbou motoru přímo nesouvisely. Jde hlavně o nový podvozek KW Competition s výškově i tuhostně nastavitelnými tlumiči. Pod koly BBS obutými do pneumatik Pirelli P Zero Trofeo R vykukují velké brzdové kotouče s novými třmeny – vpředu AP Racing, vzadu z Porsche Boxster S. Dopředu přibyl také nový spojler.
A jak auto funguje? Na to se můžeme podívat v přiloženém videu, kde se prohání po německém okruhu Hockenheimring.