Test Volkswagen Touareg R (2022)

Také největší z volkswagenů se nabízí s označením R, které slibuje výkon a rychlost. Na rozdíl od všech menších modelů je ale tohle velké erko poháněno plug-in hybridním motorem. Volkswagen Touareg R s výkonem problémy rozhodně nemá, ale zaslouží si označení R? Na to jsme se podívali v testu.

Místo osmiválce plug-in hybrid R

Volkswagen Touareg R nahradil v nabídce osmiválcový Touareg V8 TDI, což bylo vážně skvělé auto. Naftový osmiválec ale musel kvůli emisním limitům skončit (a to nejen u Volkswagenu, ale i u Audi, která ho nahradila benzinovým osmiválcem) a pod kapotu Touaregu putoval benzinový šestiválec s elektromotorem a schopností ujet i několik desítek kilometrů čistě na elektřinu.

Přečtěte si také:  Do roku 2050 by na silnicích v Evropě neměla jezdit žádná auta se spalovacím motorem. Ani ta stará

O pohon se tak stará třílitrový benzinový motor V6 s 250 kW/340 koňmi a 450 Nm s přeplňováním jedním turbodmychadlem a pomáhá mu elektromotor se 100 kW/136 koňmi. Ten si bere elektrickou energii z lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 14,1 kWh. Celkem na všechna čtyři kola přes osmistupňovou automatickou převodovku (obojí ve standardu) putuje 340 kW/462 koní a 700 Nm!

Test Volkswagen Touareg R (2022)

I přestože tohle auto váží dvě a půl tuny, dynamika vůbec není špatná. Nicméně třeba menší Tiguan R by vám na sprintu ujel. Technické údaje slibují, že z místa na stovku zrychlí erkový Touareg za 5,1 sekundy (Tiguan R: 4,9 sekundy) a jede až 250 km/h.

Testovaný nejvýkonnější Volkswagen Touareg se odlišuje i na pohled. Protože jde o verzi R, vychází z designové linie R-line. To znamená specificky tvarovaný přední nárazník, který doplňují vstupy vzduchu, ozdobné lišty a kryty vnějších zpětných zrcátek v černé lesklé barvě. Nechybí ani označení „R“ v masce chladiče, na předních blatnících a na kufrových dveřích (tady ho ještě doplňuje nápis eHybrid). A protože to je plug-in hybrid, tak vpravo je víčko nádrže, vlevo pak zásuvka pro připojení dobíjecího kabelu.

Přečtěte si také:  CUPRA Leon e-Hybrid dostane nižší podvozek, brzdy Brembo i paket VZ CUP se skořepinovými sedadly

Interiér se od běžného Touaregu prakticky neliší. Základem palubní desky je obrovský dotekový displej s úhlopříčkou 15 palců, což je pro lepší představu 38 centimetrů. Displej ovládá prakticky celé auto a díky své velikosti dokáže zobrazit opravdu velkou spoustu informací. Základní zobrazení domácí obrazovky jsou dvě, každé pak obsahuje několik segmentů. Na displeji vždy ve spodní části zůstává pruh s informacemi o topení a klimatizaci, takže se dá teplota jednoduše snížit i zvýšit, aniž by bylo nutné zobrazení na displeji měnit.

Test Volkswagen Touareg R (2022)

V dnešní době jen zamrzí to, že kvůli stáří Touaregu není zrcadlení auta bezdrátové, ale je potřeba telefon s autem propojit kabelem. Pak ale Android Auto funguje spolehlivě a na velkém displeji je zobrazení perfektní.

Za volantem

Ačkoliv dostalo tohle auto písmeno „R“, rozhodně to není žádný ostrý model, se kterým budete řezat zatáčky. A to přestože to není – navzdory vysoké hmotnosti – úplně nemožné. Je ale škoda, že plug-in hybridní verze (kromě erka je v nabídce i slabší verze) nemá natáčení zadních kol. To totiž pomůže nejen při parkování, ale i při rychlejší jízdě, kdy auto pocitově zmenší. Pokud se však občas v zatáčkách podíváte na rychloměr, budete překvapení, jak tohle auto maskuje svoji rychlost – a to právě nejen v zatáčkách, ale i na rovinkách. Jízdu navíc doprovází určitá pohoda. Může za to nejen skvělé odhlučnění kabiny, ale i fakt, že jde o plug-in hybrid, takže se spalovací motor poměrně často deaktivuje. V interiéru není prakticky slyšet hluk od kol, ale ani ten aerodynamický a i šestiválcový turbomotor dostal parádní zvukovou izolaci.

Přečtěte si také:  První kilometry za volantem BMW 223i Active Tourer. Mezigenerační skok je tady vážně velký

Podvozek je vzduchový. Při jízdě je jistý a i na obrovských příplatkových 22″ kolech je poddajný a pohodlný. Že jsou kola velká a těžká se projeví hlavně na opravdu hlubokých nerovnostech anebo na příčných spárách. Tady se však zpravidla nachytají všechny vzduchové podvozky.

Test Volkswagen Touareg R (2022)

Celkové naladění Volkswagenu Touareg R není sportovní, ale je hlavně komfortní. Není to tedy sportovní verze, ale vrcholný model. S autem se klidně vydáte na druhou stranu republiky, po cestě si aktivujete masážní sedadla, pustíte příjemnou hudbu ze skvěle hrajícího příplatkového audiosystému Dynaudio Confidence s výkonem 700 W za 46 tisíc korun a cesta vám rychle uteče.

Přečtěte si také:  Lexus v Tokiu představil NX PHEV OFFROAD Concept a vodíkový ROV Concept

Plug-in hybrid: umí jet i čistě na elektřinu

Protože je Volkswagen Touareg R plug-in hybrid, dokáže jezdit nejen na benzin, ale i čistě na elektřinu. Podle výrobce je to až 47 kilometrů. Spíše si ale užijete jízdu v automatickém hybridním režimu, v němž si elektronika sama řídí, kdy spalovací motor vypne a pojede jen na elektřinu, případně kdy bude oba pohony kombinovat. Jakmile jsou baterie nabité, preferuje elektromotor a spalovací motor se do práce příliš nezapojuje.

A jak se to projeví na spotřebě paliva? Běžně budete na dlouhých cestách s erkovým Touaregem jezdit kolem 10-11 litrů na 100 kilometrů. Výhodou ale je, že na takových cestách se dynamika ani po vybití akumulátorů zásadně nezhorší a pořád půjde o dostatečně rychlé auto. Uspoříte hlavně ve městě, pokud budete pravidelně nabíjet, protože pak se bude spalovací motor o slovo hlásit výrazně méně.

Test Volkswagen Touareg R (2022): nabíjení

Baterie mají využitelnou kapacitu 14,3 kWh (celková kapacita je 17,9 kWh) a dobijí se z běžné zásuvky asi za 8 a půl hodiny. Pokud auto připojíte k nabíjecí stanici anebo k wallboxu s výkonem 7,2 kW, zvládnete je dobít asi za 2,5 hodiny.

Závěr a cena

Volkswagen Touareg R je pěkné a pohodlné auto, které rozhodně nemá problémy s dynamikou. Ono R v názvu ale neodpovídá úplně tomu R, které mají modely na platformě MQB. Není to totiž sportovní ani ostré auto, ale naopak pohodlné velké SUV, s nímž bez problémů přejedete stovky kilometrů na jeden zátah. Navíc je to plug-in hybrid, takže dokáže jezdit i čistě na elektřinu.

Přečtěte si také:  První jízda s elektromobilem Ford Mustang Mach-E GT. Rychlost až na prvním místě?

Aktuálně cena erka startuje na 2 433 900 Kč s DPH, ale testované auto bylo napěchované příplatkovou výbavou za další statisíce. Jeho ceníková cena tak přeskočí tři miliony s daní.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Volkswagen
Typ: Touareg R eHybrid
Motor: vidlicový šestiválec + elektromotor
Objem válců: 2995 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzin
Pohon: všech čtyř kol
Výkon spalovacího motoru: 250 kW/340 koní
Točivý moment spalovacího motoru: 450 Nm
Výkon elektromotoru: 100 kW/136 koní
Výkon pohonné soustavy: 340 kW/462 koní
Točivý moment pohonné soustavy: 700 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 5.1 s
Maximální rychlost: 250 km/h
Převodovka: osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km): 2.2 – 2.8
Objem nádrže: 75 litrů
Délka: 4878 mm
Šířka: 1984 mm
Výška: 1717 mm
Rozvor: 2904 mm
Provozní hmotnost: 2540 kg
Objem zavazadlového prostoru: 665 / 1675 litrů
Ceník: ke stažení zde

Přidat komentář