test-volkswagen-touareg-30-tdi-4motion-2025-2

Test Volkswagen Touareg 3,0 TDI 4Motion | 2025

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 24. 3. 2025


Největší model automobilky Volkswagen má stále co nabídnout. Pod kapotou může mít plug-in hybridní pohon, ale také „obyčejné“ šestiválcové spalovací motory. A právě naftový třílitr jsme vyzkoušeli v rámci redakčního testu. Do toho navíc dorazil Volkswagen Touareg ve verzi R-Line.

R-Line je stylovější

Nabídka výbav a verzí je pro Volkswagen Touareg hodně bohatá. Od akční nabídky Limited za 1,5 milionu, která má už velmi slušnou výbavu, přes podobně vybavenou, ale neakční verzi Touareg (od 1 739 900 Kč), lépe vybavenou Touareg Elegance (od 1 968 900 Kč), přes testovanou a sportovněji vypadající Touareg R-Line (do 1 975 900 Kč) až k vrcholnému Touaregu R s cenou od 2,4 milionu, který pohání výhradně plug-in hybridní benzinový šestiválec.

Všechny verze se samozřejmě liší výbavou, ale také vzhledem , přičemž Touareg R-Line a Touareg R jsou samozřejmě na pohled stylovější. Na testovaném bílém kousku to vynikne o to víc. Však se podívejte na doširoka otevřený přední nárazník anebo černé doplňky karoserie. Standardem jsou také 20″ disky, které přesto na tak velkém autě vlastně nevypadají úplně velké. Mimochodem, dvacítky může mít i Tiguan.

test-volkswagen-touareg-30-tdi-4motion-2025-24

Verze R-Line má samozřejmě navíc i některé prvky ve standardní výbavě, které rozhodně stojí za to. Jde například o nejlepší verzi infotainmentu, IQ.Light HD LED Matrix přední světlomety s 38 432 interaktivními LEDkami, které nejen odcloňují okolní auta, abyste mohli svítit neustále na dálková světla, ale neoslňovali jste je, ale také dokáže vyřezávat dopravní značky a ukazatele, aby vás reflexně neoslňovaly nebo třeba „kreslit“ na silnici „světelný koberec“ ukazující šířku jízdních pruhů a podobně. A nechybí ani zadní LED světlomety s propojením světelnou lištu a svítícím zadním znakem. Lišta mezi předními světlomety svítí také, ale svítící přední znak tu na rozdíl třeba od Golfu není.


TIP: Hledáte nové auto na operativní leasing?
 
Podívejte se na nabídku ihned dostupných vozidel za výhodné ceny. Můžete vybírat z desítek aut, ale také z různých možností nájezdu i délky pronájmu.
 
Chci operativní leasing!
 

A v testovaném autě byla „radost“ jezdit v noci o to větší, protože obsahovalo i příplatek za Asistent nočního vidění Night Vision (48 000 Kč). Ten obsahuje infračervenou kameru v přední části, která dokáže vyznačit lidi, zvířata i zvěř na digitálním displeji Digital Cockpitu. Ve tmě jde o skvělého pomocníka, zejména při častých cestách po okreskách, kde se mohou pohybovat nejen neoznačení lidé, ale také třeba srnky.

Mimochodem, to, co R-Line má a ostatní výbavy ne, je ale také dotekové ovládání na volantu. Volkswagen to před pár lety dal do všech svých modelů, ale v poslední době od toho opět naštěstí ustupuje. Na sportovním volantu této výbavy ovšem doteková tlačítka zatím zůstávají. Ono se ale v kabině Touaregu vlastně dotekem ovládá skoro všechno, protože tlačítek je tu opravdové minimum, většina funkcí je soustředěna do obrovského 15″ displeje infotainmentu. Grafika je povedená, rychlost bez výhrad a potěší vlastně i intuitivní ovládání. Volkswagen přidal i pozice pro oblíbené funkce, takže si pro rychlé volby můžete uložit například i deaktivaci inteligentního asistenta rychlost, Start/Stop a tak dále. Volbu provedete dlouhým držením virtuálního tlačítka na displeji.

test-volkswagen-touareg-30-tdi-4motion-2025-11

Za volantem

Třetí generace Volkswagenu Touareg může mít pod kapotou pouze přeplňované šestiválcové motory s výkony od 170 do 250 kW. Vybírat si můžete z benzinového třílitru TSI s 250 kW, naftových třílitrů TDI se 170 nebo 210 kW, případně ještě z plug-in hybridu s třílitrovým benzinovým motorem a celkovým výkonem 340 kW, který je jedinou volbou pro Touareg R, případně jako možnost pro výbavu Elegance ve slabší verzi s 280 kW. Standardem je pro všechny Touaregy bez výjimky pohon všech čtyř kol i automatická osmistupňová převodovka Tiptronic.

Pod kapotou našeho testovaného bílého kousku (mimochodem nebyla to obyčejná bílá barva, ale šlo o Bílou Oryx s perleťovým efektem za 51 200 Kč) byl výkonnější naftový motor s 210 kW/286 koňmi a s 600 Nm točivého momentu. A to je i na tak velké auto dostatečná hodnota. Nedostatkem dynamiky za volantem tohoto Touaregu zcela jistě trpět nebudete, na stovku zrychlí za něco málo přes šest sekund a jede maximálně 236 km/h.

Parádně fungující osmistupňová převodovka se navíc motor snaží udržovat v ideálních otáčkách, aby pod řidičovou pravou nohou bylo stále dostatek newtonmetrů ke zrychlení. Pokud by to přeci jen nestačilo, podřadí a nechá to na výkonu. Není to žádná divočina, motor je naladěn lineárně a táhne parádně v celém spektru otáčkoměru. Jeho zvuk je navíc decentní, hodně utlumený a v kabině nijak neruší.

Kabina je celkově odhlučněna skvěle. K posádce se totiž prakticky nedostává nejen zvuk motoru, ale ani z okolí. Mohou za to nejen samotné izolační materiály, ale také tlustá skla. Ani na velkých nerovnostech se neozve nic ani od kol, rozhodně nebudete mít pocit – na rozdíl od Tiguanu – že by snad dvacítky byly na tohle auto velké a těžké. Díky parádnímu odhlučnění jsme si mohli navíc lépe užít zvuk z velmi dobře hrajícího příplatkového (42 500 Kč) Soundsystemu Dynaudio Consequence s celkovým výkonem 730 W. Ten obsahuje 16kanálový zesilovač, 12 +1 reproduktorů a subwoofer.

Podvozek je tu samozřejmě vzduchový s možností úpravy světlé výšky – a to celého auta, případně jen zadních měchů přímo z kufru pro snadnější nakládání nebo vykládání věcí (jde to jednoduše tlačítky a směrem nahoru i dolů). Tuhost podvozku se mění v závislosti na zvoleném jízdním režimu, přičemž v tom komfortním se auto opravdu příjemně pohupuje. V tom sportovním samozřejmě ztuhne, sníží se (standardně -15 mm a v rychlostech nad 120 km/h klesne až o 35 mm), ale pořád je to dostatečně komfortní auto.

Je to navíc auto, které zvládne i poměrně těžkou práci. Pořídit si na něj totiž můžete i tažné zařízení (kompletně elektricky výklopné), které je například v rámci akčního paketu Assistance Plus jen za 47 900 Kč. Kromě tažného zařízení dostanete i větší 90litrovou palivovou nádrž, bezklíčové odemykání a zamykání Keyless Access, virtuální pedál (bezdotekové otevírání víka kufru „kopnutím“ pod nárazník) a také asistent pro couvání s přívěsem Trailer Assist.

test-volkswagen-touareg-30-tdi-4motion-2025-27
Testovaný Volkswagen Touareg a náš závodní Citroën C2 VTS

Přestože jde o auto se samonosnou karoserií a nikoliv s prostorovým rámem, může táhnout přívěs a maximální hmotností až 3500 kg, přičemž maximální svislé zatížení tažného zařízení je až 140 kilogramů. Odtáhnout tak za ním můžete klidně jako my autopřepravník s autem, případně velkou loď nebo vozík s koňmi. V takovém případě potěší fakt, že při jízdě přívěs (náš vážil i s autem ani ne jednu a půl tuny) skoro není cítit. No, anebo si na tažném zařízení můžete odvézt i několik elektrokol na nosiči.

Překvapivá je i spotřeba paliva. My jsme s testovaným autem jezdili v přibližně stejném poměru město a dálnice, což znamenalo spotřebu do 9 l/100 km. Když jsme za něj zapřáhli přívěs, vzrostla spotřeba asi o dva litry. Díky 90litrové palivové nádrži se tak můžete připravit na opravdu velký akční rádius.

Závěr a cena

Volkswagen Touareg ve verzi R-Line tak nabízí nejen stylový vzhled a bohatou výbavu, ale také velmi dobré jízdní vlastnosti s důrazem na ticho a komfort. Pohánět ho může výkonný naftový šestiválec, který nabídne překvapivě nízkou spotřebu paliva. A navíc je to podobná technika, kterou mají pod kabátem třeba Audi Q7 nebo (teď už) předchozí generace Porsche Cayenne. Nevýhody? Pro některé zákazníky to může být třeba to, že Touareg nenabízí sedmimístné provedení. A cena? Testovaný kus se všemi příplatky (za více než 670 tisíc korun) vyšel na 2 692 500 Kč včetně DPH.

Technické údaje:

Auto:Volkswagen Touareg 3.0 TDI 4Motion
Motor:vidlicový šestiválec
Objem válců:2967 ccm
Plnění motoru:turbodmychadlo
Palivo:nafta
Pohon:všech kol
Výkon:210 kW/286 koní
Točivý moment:600 Nm
Zrychlení 0-100 km/h:6.4 s
Maximální rychlost:236 km/h
Převodovka:osmistupňová automatická
Spotřeba paliva:8,0 l/100 km
Emise CO2:210 g/km
Objem nádrže:90 litrů
Délka:4878 mm
Šířka:1984 mm
(bez zrcátek)
Výška:1705 mm
(bez střešních nosičů)
Rozvor:2904 mm
Pohotovostní hmotnost:2342 kg
Objem zavazadlového prostoru:810 / 1800 litrů

TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru