Volkswagen T-Roc prošel modernizací, která na něm změnila několik drobností. A my jsme se na něj podívali v redakčním testu, kam dorazil s dvoulitrovým benzinovým motorem, pohonem všech kol a převodovkou DSG. A to stále není vrchol nabídky, tím totiž i po modernizaci zůstává eRko…
Co je nového?
Na první pohled se nic zásadního neměnilo, ale spíše se dolaďovalo. Modernizovaná verze dostala jinou masku chladiče a přepracované světlomety, které mohou mít za příplatek i technologii LED Matrix s odcloňováním ostatním aut. Denní svícení je sice stále LEDkové a v nárazníku, ale změnil se jeho tvar. Původně šlo o nepravidelný mnohoúhelník, který sloužil nejen pro denní svícení, ale i pro ukazatele směru, teď je tu i ve verzi R-line vertikálně umístěný LED proužek (podobně to měl před modernizací T-Roc R), ačkoliv původní „obrazec“ v nárazníku naznačený zůstal. Ve verzi R-line také (jako u ostatních modelů Volkswagen) dostanete svítící lištu mezi předními světlomety.
Z bočního i ze zadního pohledu se nezměnilo takřka nic. V základu jsou vzadu LEDkové světlomety (vpředu také vždy LEDky). T-Roc dostal nové designy kol a rozšířena byla nabídka barevného lakování, přičemž dvoubarevná varianta nechybí ani po faceliftu.
Více novinek je ale uvnitř. Tady se změnila palubní deska, ze které zmizely původní otočené ovladače klimatizace a topení a nahradily je dotekové plošky, s nimiž poprvé přišel modernizovaný Volkswagen Tiguan. Totéž se stalo i s ovládáním na volantu. Změnila se také obrazovka infotainmentu, která nyní vystupuje do prostoru na vrchu palubní desky. A u faceliftované verze nechybí ani standardně dodávaný digitální přístrojový štít. Testovaná verze měla jeho větší 10,25“ verzi.
TIP: Chtěli byste toto nebo jiné auto na operativní leasing? Podívejte se na ty nejlepší a nejvýhodnější nabídky:
Pokud si pořídíte výbavu R-Line, pak dostanete nejen trochu okořeněný design po vzoru T-Rocu R, ale i sedadla, která z vrcholného eRka přímo pocházejí. Jejich boční vedení je velké nejen v oblasti ramen a zad, ale i v oblasti sedáku. Je ale docela poddajné a měkké, takže by problém neměli mít ani lidé mohutnějších postav. Sedadla jsou pohodlná a sedí se v nich dobře i na dlouhých cestách.
Za volantem
Volkswagen T-Roc sice není velké auto, velikostně se řadí mezi T-Cross a Tiguan, ale stojí na podvozkové platformě MQB. Díky tomu může mít nejen velké motory, ale i pohon všech kol. A oboje testované auto mělo, když pod jeho kapotou byl dvoulitr se 140 kW a 320 Nm, který pomocí sedmistupňového DSG roztáčel všechna čtyři kola. Jinou volbu s benzinovým dvoulitrem stejně nemáte…
Motor potěší kultivovaným zvukem a velmi dobrým odhlučněním, protože na volnoběh a při klidné jízdě o něm skoro ani nevíte. Do přibližně dvou tisíc otáček je jeho projev spíše letargický, ale jakmile tuto hranici překonáte, ochotně zrychluje a táhne lineárně až k červenému poli. Nemá sice žádnou výkonovou špičku, ale předjetí auta na okresce neznamená prakticky žádný problém.
Rychlost na silnici dvoulitrovému T-Rocu rozhodně nechybí a nechybí mu ani jistota. Testovaný kus obouval 19″ disky a s (příplatkovým) adaptivním podvozkem DCC šlo stále o dostatečně pohodlné svezení, ačkoliv pohodlí není to, na co by byla výbava R-line primárně laděna. Zábava na okreskách s autem sice úplně není, ale jeho reálná rychlost je i tak překvapivá.
Samozřejmostí je možnost volby jízdních režimů, v rámci nichž se auto a jeho nastavení přizpůsobí. Pro ty, kdo chtějí šetřit benzin a životní prostředí, je tu režim Eco, v němž auto umí plachtit, omezí reakce na plynový pedál a převodovka se bude snažit držet co nejnižší otáčky motoru. Opakem je sportovní režim, v němž auto výrazně ožije, ale stále bude mít drobnou prodlevu po sešlápnutí plynového pedálu.
Když už jsme nakousli tu spotřebu paliva, sluší se ji rozebrat trochu konkrétněji. Když s autem budete jezdit normálně, nebudete potenciál motoru využívat naplno, ale přesto se nebudete bát na okresce předjet pomalejší auto, počítejte s hodnotami mezi sedmi a osmi litry na sto kilometrů.
Závěr a cena
Modernizovaný Volkswagen T-Roc nepřišel skoro o nic z toho (jen nějaké motorizace), co nabízel ve verzi před modernizací (dokonce je tu pořád i kabriolet a vrcholné eRko), ale naopak přinesl více digitalizace do interiéru i nové možnosti výbavy. Stále jde o velmi dobře jezdící auto, které dokáže nabídnout i překvapivě velké motorizace.
Volkswagen T-Roc je v České republice k dispozici s naftovými a benzinovými motory s výkonem od 110 až do 300 koní, které jsou spojeny s pohonem předních nebo všech kol, ale také s manuální převodovkou nebo s DSG. V ceníku najdeme tři výbavy Life, Style a testovanou R-line, přičemž nejnižší cena je 651 900 Kč za litrové TSI s 81 kW. Testovaná verze vyjde v základu na 979 900 Kč.
Technické údaje:
Auto: | Volkswagen T-Roc R-Line 2.0 TSI DSG 4Motion |
Motor: | řadový čtyřválec |
Objem válců: | 1984 ccm |
Plnění motoru: | turbodmychadlo |
Palivo: | benzin |
Pohon: | všech čtyř kol |
Výkon: | 140 kW/190 koní při 4200 ot./min |
Točivý moment: | 320 Nm při 1500 – 4100 ot./min |
Zrychlení 0-100 km/h: | 6,8 s |
Maximální rychlost: | 218 km/h |
Převodovka: | sedmistupňová dvouspojková (DSG) |
Spotřeba paliva (kombinovaná): | 6,3 l/100 km |
Emise CO2: | 178 g/km |
Objem nádrže: | 55 litrů |
Délka: | 4244 mm |
Šířka: | 1819 mm |
Výška: | 1553 mm |
Rozvor: | 2594 mm |
Pohotovostní hmotnost: | 1530 kg |
Objem zavazadlového prostoru: | 392 / 1237 litrů |
Ceník: |