test-2020-volkswagen_t-roc_cabriolet-15-tsi-110kw-dsg- (11)

Není mnoho značek, které by v nabídce měly kabriolet. V zásadě se to dnes omezilo na prémiové výrobce a pár výjimek. Jednou z nich je i Volkswagen, který navíc nabízí kabriolet poměrně netradiční. Postavil ho totiž na základech crossoveru T-Roc.

Crossover bez střechy

U Volkswagenu jsme (v moderní době) byli dlouhá léta zvyklí na to, že měl v nabídce kabrioletů víc. Základem nabídky byl prakticky vždycky (s výjimkou druhé generace) Golf Cabriolet, který doplňoval Brouk (New Beetle, později Beetle) a Eos. Ani jeden model z této trojice však do dnešních dní nevydržel. Místo toho tu máme módní kabriolet ze zvýšeného modelu.

Přečtěte si také:  Test Mercedes-Benz GLC 220 d 4Matic (2020)

Není to ale první kabriolet na bázi crossoveru anebo SUV. Už před časem totéž udělal i Land Rover, když prodával Range Rover Evoque Cabriolet a ještě dlouho předtím tu byl i Nissan Murano Cross Cabriolet. Ani jeden z těchto modelů se však už neprodává, takže je Volkswagen T-Roc Cabriolet v tomto segmentu osamocen.

test-2020-volkswagen_t-roc_cabriolet-15-tsi-110kw-dsg- (8)

Kabriolet technicky i designově vychází z běžného crossoveru Volkswagen T-Roc, sdílí s ním ale jen základní tvary karoserie – vlastně jen přední a zadní část po okna. Nechybí mu ale detaily, které má i „obyčejný“ T-Roc, jako například typické LED denní svícení v nárazníku, které se po aktivaci směrových světel mění na oranžové blinkry.

Z boku vyniknou také velká kola, jejichž průměr je na testovaném autě působivých 19 palců. Překvapením bylo, že ačkoliv jsou to vážně velká kola, tak si s nimi podvozek docela slušně poradil. Nebylo při jízdě nijak nepříjemně cítit jejich hmotnost a ani se neozývaly žádné nepříjemné rány. Jízda byla samozřejmě ale tužší a nízké pneumatiky neutlumily vše, co by zvládly pneumatiky na diskách s průměrem o palec nebo dva menším. Ty by ale na autě nevypadaly tak dobře.

Přečtěte si také:  Test Volkswagen T-Roc R (2020)

Interiér je takřka beze změny – jen s výjimkou toho, že na zadní sedadla se nastupuje sklopením opěradel předních sedadel. Mimochodem právě na interiéru je nejvíce znát věk T-Rocu, tím spíše ve srovnání s novou generací Golfu.

test-2020-volkswagen_t-roc_cabriolet-15-tsi-110kw-dsg- (13)

Jednoduchý výběr

Pohled do ceníku vám na první pohled prozradí, že s výběrem auta si nebudete muset dělat velké starosti. V nabídce je totiž pouze jediný motor, kterým je čtyřválec 1.5 TSI se systémem vypínání válců, který se dá kombinovat s 6° manuální převodovkou, případně jako v našem případě se 7° DSG. Poháněna mohou být výhradně kola přední nápravy, u „obyčejného T-Rocu je na výběr i čtyřkolka.

Jde o motor s výkonem 110 kW/150 koní a točivým momentem 250 Nm. Čtyřválec si musí poradit s autem vážícím přes 1,5 tuny, takže zrychlení z místa na stovku je otázkou 9,6 sekundy, což je o 1,2 sekundy déle, než u srovnatelného T-Rocu se střechou, a jede až 205 km/h. Při jízdě poznáte, že nejde o žádného trhače asfaltu, ale že by mu dynamika chyběla, to se také říci nedá. Pokud je potřeba, stačí u verzí s DSG prošlápnout plynový pedál až na zem a převodovka ochotně o několik rychlostních stupňů podřadí. V tu chvíli se motor dostane do optimálních otáček, 150 koní docela slušně zatáhne a předjetí pomalejšího auta na okresce docela bezpečně zvládnete.

Zajímavá je ale i jízda v klidném tempu. Testovaná motorizace má totiž funkci deaktivace dvou válců v případě nízké zátěže motoru. Stejně jako u většiny ostatních modelů koncernu Volkswagen, používajících tento motor, je přechod ze čtyřválcového do dvouválcového režimu téměř neznatelný. U kabrioletu ho navíc – se staženou střechou a nebem nad hlavou – nepoznáte ani podle sluchu. Další úsporu paliva udělá i převodovka, protože má režim plachtění – kdykoliv uvolníte pedál plynu vyřadí na neutrál.

test-2020-volkswagen_t-roc_cabriolet-15-tsi-110kw-dsg- (21)

Oboje výše zmíněné se projevuje na spotřebě paliva, která se dá i s otevřenou střechou držet na hodně slušných hodnotách. My jsme se nejčastěji pohybovali kolem 7 l/100 km. Díky 50litrové palivové nádrži to tak dává hodně slušný akční rádius bez toho, aniž byste museli tankovat.

Střecha se stahuje rychle i při jízdě

V tomto případě jde ale o kabriolet, u kterého člověka zajímá nejvíce jízda s nebem nad hlavou a větrem ve vlasech – pokud na rozdíl ode mě ještě nějaké máte. Střecha je plátěná a stahuje se do „vlastního“ prostoru za zadními sedadly (ano, T-Roc Cabriolet je čtyřmístný).

Přečtěte si také:  Tohle není miniatura Brouka. Naopak je o 40 % zvětšený

Střechu ovládají elektromotory a posádka ji ovládá tlačítkem na středovém tunelu před loketní opěrkou. Potěšilo, že stažení střechy je vážně rychlé, zabere asi jen 10 sekund. Je možné ji stahovat i při jízdě, ovšem jen do maximální rychlosti 30 km/h. Tady je na tom drtivá většina soupeřů lépe, protože zpravidla umějí střechu stahovat až do 50 km/h.

test-2020-volkswagen_t-roc_cabriolet-15-tsi-110kw-dsg- (35)

Díky větrné cloně za zadními sedadly se z T-Rocu Cabriolet sice stane jen dvoumístné auto, ale na přední sedadla pak téměř nefouká. A to nejen v městských rychlostech, ale ani v těch mimoměstských. Na dálnici už se ale do auta vítr dostává, navíc výrazně stoupá hluk. To ale mají společné téměř všechny kabriolety.

Závěr a cena

Je dobré vědět, že i v dnešní době jsou tu výrobci, kteří se nebojí vyrobit auto, které nebude trhat prodejní rekordy, ale jde o čistou stylovku. Kabriolety jsou vymírající druh a Volkswagen T-Roc Cabriolet je zachraňuje, navíc velmi dobře. Nabízí se sice zatím s jediným motorem, ale ten je pro běžné ježdění naprosto dostatečný a nabídne rozumnou spotřebu paliva. Do několika týdnů by mělo přibýt ještě slabší litrové TSI.

Nejnižší cenovka je v současnosti 748 900 Kč, za kterou dostanete už tak velmi bohatě vybavený T-Roc Cabriolet Style s motorem 1.5 TSI s manuální převodovkou. Testovaný kousek je z opačného spektra, je to nejdražší verze z nabídky – verze R-line s motorem 1.5 TSI a převodovkou DSG. Za tu zaplatíte minimálně 886 900 Kč.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Volkswagen
Typ: T-Roc Cabriolet
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1498 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzin
Pohon: předních kol
Výkon: 110 kW/150 koní při 5000 ot./min
Točivý moment: 250 Nm při 1500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 9.6 s
Maximální rychlost: 205 km/h
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km): 6.3 / 5.0 / 5.5
Délka: 4268 mm
Šířka: 1811 mm
Výška: 1512 mm
Rozvor: 2630 mm
Pohotovostní hmotnost: 1540 kg
Objem zavazadlového prostoru: 284 litrů
Ceník: ke stažení zde