test-2020-volkswagen_t-roc_cabriolet-15-tsi-110kw-dsg- (11)

Test Volkswagen T-Roc Cabriolet 1.5 TSI 110 kW DSG R-line (2020)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 30. 9. 2020


Není mnoho značek, které by v nabídce měly kabriolet. V zásadě se to dnes omezilo na prémiové výrobce a pár výjimek. Jednou z nich je i Volkswagen, který navíc nabízí kabriolet poměrně netradiční. Postavil ho totiž na základech crossoveru T-Roc.

Crossover bez střechy

U Volkswagenu jsme (v moderní době) byli dlouhá léta zvyklí na to, že měl v nabídce kabrioletů víc. Základem nabídky byl prakticky vždycky (s výjimkou druhé generace) Golf Cabriolet, který doplňoval Brouk (New Beetle, později Beetle) a Eos. Ani jeden model z této trojice však do dnešních dní nevydržel. Místo toho tu máme módní kabriolet ze zvýšeného modelu.

Není to ale první kabriolet na bázi crossoveru anebo SUV. Už před časem totéž udělal i Land Rover, když prodával Range Rover Evoque Cabriolet a ještě dlouho předtím tu byl i Nissan Murano Cross Cabriolet. Ani jeden z těchto modelů se však už neprodává, takže je Volkswagen T-Roc Cabriolet v tomto segmentu osamocen.

test-2020-volkswagen_t-roc_cabriolet-15-tsi-110kw-dsg- (8)

Kabriolet technicky i designově vychází z běžného crossoveru Volkswagen T-Roc, sdílí s ním ale jen základní tvary karoserie – vlastně jen přední a zadní část po okna. Nechybí mu ale detaily, které má i „obyčejný“ T-Roc, jako například typické LED denní svícení v nárazníku, které se po aktivaci směrových světel mění na oranžové blinkry.

Z boku vyniknou také velká kola, jejichž průměr je na testovaném autě působivých 19 palců. Překvapením bylo, že ačkoliv jsou to vážně velká kola, tak si s nimi podvozek docela slušně poradil. Nebylo při jízdě nijak nepříjemně cítit jejich hmotnost a ani se neozývaly žádné nepříjemné rány. Jízda byla samozřejmě ale tužší a nízké pneumatiky neutlumily vše, co by zvládly pneumatiky na diskách s průměrem o palec nebo dva menším. Ty by ale na autě nevypadaly tak dobře.

Interiér je takřka beze změny – jen s výjimkou toho, že na zadní sedadla se nastupuje sklopením opěradel předních sedadel. Mimochodem právě na interiéru je nejvíce znát věk T-Rocu, tím spíše ve srovnání s novou generací Golfu.

test-2020-volkswagen_t-roc_cabriolet-15-tsi-110kw-dsg- (13)

Jednoduchý výběr

Pohled do ceníku vám na první pohled prozradí, že s výběrem auta si nebudete muset dělat velké starosti. V nabídce je totiž pouze jediný motor, kterým je čtyřválec 1.5 TSI se systémem vypínání válců, který se dá kombinovat s 6° manuální převodovkou, případně jako v našem případě se 7° DSG. Poháněna mohou být výhradně kola přední nápravy, u „obyčejného T-Rocu je na výběr i čtyřkolka.

Jde o motor s výkonem 110 kW/150 koní a točivým momentem 250 Nm. Čtyřválec si musí poradit s autem vážícím přes 1,5 tuny, takže zrychlení z místa na stovku je otázkou 9,6 sekundy, což je o 1,2 sekundy déle, než u srovnatelného T-Rocu se střechou, a jede až 205 km/h. Při jízdě poznáte, že nejde o žádného trhače asfaltu, ale že by mu dynamika chyběla, to se také říci nedá. Pokud je potřeba, stačí u verzí s DSG prošlápnout plynový pedál až na zem a převodovka ochotně o několik rychlostních stupňů podřadí. V tu chvíli se motor dostane do optimálních otáček, 150 koní docela slušně zatáhne a předjetí pomalejšího auta na okresce docela bezpečně zvládnete.

Zajímavá je ale i jízda v klidném tempu. Testovaná motorizace má totiž funkci deaktivace dvou válců v případě nízké zátěže motoru. Stejně jako u většiny ostatních modelů koncernu Volkswagen, používajících tento motor, je přechod ze čtyřválcového do dvouválcového režimu téměř neznatelný. U kabrioletu ho navíc – se staženou střechou a nebem nad hlavou – nepoznáte ani podle sluchu. Další úsporu paliva udělá i převodovka, protože má režim plachtění – kdykoliv uvolníte pedál plynu vyřadí na neutrál.

test-2020-volkswagen_t-roc_cabriolet-15-tsi-110kw-dsg- (21)

Oboje výše zmíněné se projevuje na spotřebě paliva, která se dá i s otevřenou střechou držet na hodně slušných hodnotách. My jsme se nejčastěji pohybovali kolem 7 l/100 km. Díky 50litrové palivové nádrži to tak dává hodně slušný akční rádius bez toho, aniž byste museli tankovat.

Střecha se stahuje rychle i při jízdě

V tomto případě jde ale o kabriolet, u kterého člověka zajímá nejvíce jízda s nebem nad hlavou a větrem ve vlasech – pokud na rozdíl ode mě ještě nějaké máte. Střecha je plátěná a stahuje se do „vlastního“ prostoru za zadními sedadly (ano, T-Roc Cabriolet je čtyřmístný).

Střechu ovládají elektromotory a posádka ji ovládá tlačítkem na středovém tunelu před loketní opěrkou. Potěšilo, že stažení střechy je vážně rychlé, zabere asi jen 10 sekund. Je možné ji stahovat i při jízdě, ovšem jen do maximální rychlosti 30 km/h. Tady je na tom drtivá většina soupeřů lépe, protože zpravidla umějí střechu stahovat až do 50 km/h.

test-2020-volkswagen_t-roc_cabriolet-15-tsi-110kw-dsg- (35)

Díky větrné cloně za zadními sedadly se z T-Rocu Cabriolet sice stane jen dvoumístné auto, ale na přední sedadla pak téměř nefouká. A to nejen v městských rychlostech, ale ani v těch mimoměstských. Na dálnici už se ale do auta vítr dostává, navíc výrazně stoupá hluk. To ale mají společné téměř všechny kabriolety.

Závěr a cena

Je dobré vědět, že i v dnešní době jsou tu výrobci, kteří se nebojí vyrobit auto, které nebude trhat prodejní rekordy, ale jde o čistou stylovku. Kabriolety jsou vymírající druh a Volkswagen T-Roc Cabriolet je zachraňuje, navíc velmi dobře. Nabízí se sice zatím s jediným motorem, ale ten je pro běžné ježdění naprosto dostatečný a nabídne rozumnou spotřebu paliva. Do několika týdnů by mělo přibýt ještě slabší litrové TSI.

Nejnižší cenovka je v současnosti 748 900 Kč, za kterou dostanete už tak velmi bohatě vybavený T-Roc Cabriolet Style s motorem 1.5 TSI s manuální převodovkou. Testovaný kousek je z opačného spektra, je to nejdražší verze z nabídky – verze R-line s motorem 1.5 TSI a převodovkou DSG. Za tu zaplatíte minimálně 886 900 Kč.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Volkswagen
Typ:,T-Roc Cabriolet
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1498 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,předních kol
Výkon:,110 kW/150 koní při 5000 ot./min
Točivý moment:,250 Nm při 1500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.6 s
Maximální rychlost:,205 km/h
Převodovka:,sedmistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.3 / 5.0 / 5.5
Délka:,4268 mm
Šířka:,1811 mm
Výška:,1512 mm
Rozvor:,2630 mm
Pohotovostní hmotnost:,1540 kg
Objem zavazadlového prostoru:,284 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru