test-volkswagen-golf-sportsvan-15-tsi-95-kw-p1

Test Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI Evo 96 kW ACT

Autor: Pavel Srp - 25. 7. 2018


Auta typu MPV jsou dnes spíše na ústupu, převálcovala je SUV a crossovery, přesto se na trhu ještě pár modelů najde. Jedním z nich je i Volkswagen Golf Sportsvan, který jsme se rozhodli vyzkoušet v testu s novým benzinovým motorem 1.5 TSI Evo s 96 kW.

Po decentním faceliftu

Golf Sportsvan je s námi už čtyři roky, což je obvykle polovina životního cyklu každého modelu, ačkoliv se v poslední době tyto cykly zkracují. Nemění to nic na faktu, že facelift byl nasnadě, byl ale velmi decentní – zejména co do designu.

Z pohledu vzhledu musíme zmínit změnu grafiky a světelné techniky předních světlometů, které mohou být halogenové s LED denním svícením nebo za příplatek (nikoliv jako před modernizací xenonová, ale) LEDky. A stejná světelná technika putovala v rámci sériové výbavy pro všechny modely do zadních světel. Přepracován byl ještě přední nárazník a nový design mají také všechna litá kola (nabízejí se 16″ až 18″ disky). Nový je i lak  karoserie červená Cranberry, kterou má testovaný exemplář.

test-volkswagen-golf-sportsvan-15-tsi-95-kw-p2

Výrazné změny nečekejte ani uvnitř. Interiér dostal jen nová ozdobná obložení, jiné tkaniny a přepracovanou nabídku čalounění sedadel kůží. Tradiční přehledné a intuitivní uspořádání ovladačů naštěstí zůstalo. Na druhou stranu můžete ale mít i příplatkový multimediální systém Discover Pro s 9,2″ středovým displejem, s nímž přijdete o jakákoliv mechanická tlačítka na jeho ovládání. Vše (ano, i hlasitost) se pak ovládá pouhým dotekem v rámečku kolem rádia. Ovládat ho lze ale i prostřednictvím gest.

Nový benzinový motor

V nabídce jsou tři benzinové a dvě naftové verze, samozřejmostí je také možnost manuální nebo dvouspojkové převodovky DSG. My jsme testovali prostřední benzinovou verzi, jíž poháněl zcela nový motor 1.5 TSI Evo s výkonem 96 kW. Doposud jsme se vozili pouze výkonnější verzí se 110 kW, ta se ale v Golfu Sportsvan nabízí (stejně jako 2.0 TDI) výhradně s dvouspojkovou převodovkou DSG.

Testovaný benzinový motor pod kapotou Golfu Sportsvan nejvíce vyniká svým kultivovaným projevem a tichem. Při běžné jízdě v nízkých otáčkách o motoru prakticky nevíte. Připomíná se čas od času jen decentním cuknutím, což souvisí se systémem vypínání dvou „nepotřebných“ válců. Odpojení dvojice válců při mírné zátěži je prakticky neznatelné, velmi mírné cuknutí přichází až ve chvíli, kdy se opět zapojují do práce. Když motor jede jen na dva válce, podle zvuku to příliš poznat nejde, je sice jiný, ale museli byste se na to opravdu zaměřit. Auto vás o tom informuje nápisem v přístrojovém štítu – podobně jako v jiných modelech koncernu Volkswagen:

test-seat-ibiza-15-tsi-evo-fr- (55)
Test SEAT Ibiza FR 1.5 TSI Evo 110 kW ACT

Jde ale o motor, který vyhoví spíše defenzivně jezdícím řidičům, protože relativně velkému autu neumožňuje nijak velkou dynamiku. Potěší naopak spotřebou paliva, protože jezdit kolem 6 l/100 km není nic výjimečného.

Interier: prostorný a praktický

Auto podobného typu si budou často kupovat rodiny, které bude zajímat hlavně prostornost a praktičnost. A na to mysleli i ve Volkswagenu. Ačkoliv stojí na stejné podvozkové platformě jako běžný Golf, nabízí delší rozvor, větší zavazadlový prostor, ale také posuvná zadní sedadla s nastavitelným sklonem opěradel. Samotný pohled na karoserii prozradí i více místa nad hlavou.

V interiéru je navíc spoustu odkládacích přihrádek. V přední části je to objemný odkládací prostor mezi sedadly, který může sloužit i jako držák nápojů. Nechybí schránka na vrchu palubní desky či hluboká schránka pod loketní opěrkou. Potěší i schránka před řadící pákou, která navíc může obsahovat podložku pro bezdrátové dobíjení mobilního telefonu. A ještě je tu šuplík pod sedadlem. Všechny tyhle odkládací přihrádky oceníte, protože ta před spolujezdcem je díky zástavbě hardware k multimédiím velmi malá.

test-volkswagen-golf-sportsvan-15-tsi-95-kw-p4

Zadní část interiéru nabídne dělené sedačky v poměru 1:2, které se nezávisle na sobě dají posouvat vpřed a vzad. Pokud byste chtěli tři samostatná sedadla, pak budete muset vybrat větší a dražší Touran nebo ještě větší a výrazněji dražší Sharan. Děti potěší, že z opěradel předních sedadel se dají vyklopit stolky.

Při pohledu do zavazadlového prostoru oceníte, že nebudete muset až tolik přemýšlet, co si s sebou na cesty vzít a co nechat doma. Jeho objem je až 590 litrů, ten se samozřejmě mění s posunutím zadních sedadel vpřed nebo vzad. Kufr má nicméně poměrně pravidelné tvary a dá se dobře využít. Potěší i vcelku nízká nákladová hrana a zcela rovná podlaha.

Sportsvan: kde je ten sport?

V názvu modelu Volkswagen Golf Sportsvan by se dalo očekávat, že by snad tohle auto mohlo být sportovní, ale zdání klame. Sportovnost byste v jeho vlastnostech hledali marně. Má sice možnost volby jízdních režimů (včetně příplatkového adaptivního podvozku DCC), kde je režim Sport také, ale auto jen zpevní, sportovní jízdu si s ním příliš neužijete. Spíše potěší pohodlím na komfortní režim, který perfektně ladí s tichem a klidem na palubě.

test-volkswagen-golf-sportsvan-15-tsi-95-kw-p3

Ten sport by se dal spíše asi vyjádřit tak, že je určen pro sportovněji založené lidi. Chcete v kufru odvézt bag s golfovými holemi? Není problém! Chcete odvézt jízdní kolo? Ani to není problém.

Závěr a cena

Volkswagen Golf Sportsvan je v dnešním automobilovém světě modelem spíše výjimečným. Pokud byste hledali na našem trhu, pak se nabízí ještě třeba Ford C-Max a dál? Moc toho není, protože značky přešly spíše na crossovery. Golf Sportsvan ale potěší kvalitně zpracovaným a přehledným interiérem, pohodlím a jistými jízdními vlastnostmi. Nakonec na velmi dobré úrovní je i praktičnost.

Základní cena nejnižší výbavy Trendline s litrovým 85kW tříválcem startuje na 458 900 Kč. Je to ale jediná verze, která se v Trendline nabízí, pokud byste chtěli 1.5 TSI nebo verzi se vznětovým motorem, budete muset připlatit za výbavu Comfortline. Rozdíl mezi litrovým tříválcem (526 900 Kč) a testovaným motorem (559 900 Kč) je pak přibližně třicet tisíc korun.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Klidný a kultivovaný motor,Dynamika motoru
Spotřeba paliva,Zadní sedadla nejsou samostatná
Praktický interiér,Malá možnost výběru a kombinace motorů a převodovek
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Volkswagen
Typ:,Golf Sportsvan
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1498 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,přední
Výkon:,96 kW/130 koní v 4500 ot./min
Točivý moment:,200 Nm v 1400 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.6 s
Maximální rychlost:,202 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.5 / 4.4 / 4.2
Emise CO2:,118 g/km
Objem nádrže:,50 litrů
Délka:,4351 mm
Šířka:,1807 mm
Výška:,1613 mm
Rozvor:,2670 mm
Pohotovostní hmotnost:,1410 kg
Objem zavazadlového prostoru:,590 / 1520 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru