Volkswagen Golf prošel počátkem roku modernizací, která se dotkla nejen vzhledu, ale také techniky. Jednou z těch výrazných změn je i převodovka DSG, kterou jsme měli v testovaném kombi.

V rámci redakčního testu jsme se tentokrát rozhodli vyzkoušet Volkswagen Golf Variant se vznětovým motorem 2.0 TDI a s novou sedmistupňovou převodovkou DSG.

Jaké jsou změny?

Pokud se podíváme na karoserii, pak je možné si všimnout několika drobných změn. Přední část dostala nové diodové světlomety, které mohou být za příplatek adaptivní (Dynamic Light Assist). Denní svícení má zajímavý tvar a v případě aktivace ukazatele směru se s tímto překrývá. Ze světel pokračuje chromová linka přes celou šíři přepracované masky chladiče. Nové světlomety dostala i zadní část, ty jsou výhradně diodové, pro vrcholné verze je k dispozici také dynamický ukazatel směru ve stylu Audi. Přepracován byl také zadní nárazník s vestavěnými „koncovkami“ výfuku.

V interiéru se z hlediska změn pracovalo minimálně, výrazněji ale z hlediska „digitalizace“, protože v kapličce přístrojů za volantem může být za příplatek digitální přístrojový štít Active Info Display. To je jeden velký digitální displej s možností změny zobrazení informací. Ten už můžeme znát z větších modelů Passat nebo Tiguan. Také panel multimédiíí na středovém panelu dostal větší rozměry, vrcholná verze navigace „Discover Pro“ může mít displej až s úhlopříčkou 9,2 palce. Veškeré funkce se pak ale ovládají dotekem a to buď přímo na displeji a nebo na ovladačích vedle něj – i hlasitost rádia!

Nová převodovka DSG

Dvouspojková převodovka DSG se v koncernu Volkswagen objevila už na sklonku roku 2003, tehdy ji jako vůbec první auto dostal Volkswagen Golf R32 čtvrté generace. Od té doby se rozšířila prakticky do všech modelů (některé vozy koncernu Volkswagen stále používají převodovky s hydraulickým měničem točivého momentu) koncernu Volkswagen. Od té doby se převodovka neustále vyvíjí a přijíždí v nových verzích se suchými a nebo mokrými spojkami, tedy v olejové lázni. Tou zatím poslední evolucí je právě skříň DQ381, kterou používá právě například modernizovaný Golf.

Převodovka je sedmistupňová, má poměrně dlouhé převody. Při dálničních 130 km/h točí necelé dva tisíce otáček a díky tomu nabízí auto i vcelku příznivou spotřebu paliva. Řazení nahoru je, jak jsme u všech DSG zvyklí, rychlé, ale překvapí i poměrně rychlým podřazením. Naopak nepotěší občasným pocukáváním při rozjezdu.

Přečtěte si také:  Zákazníci již mohou objednávat nové modely Volkswagen Arteon a Arteon Shooting Brake

Motor je „klasika“

Testované auto poháněl dvoulitrový vznětový motor TDI se 110 kW/150 koňmi výkonu a s 340 Nm točivého momentu. Kombinovat lze s manuální šestistupňovou nebo sedmistupňovou převodovkou DSG, stejně jako s pohonem předních nebo všech kol. Pro běžné modely se výkonnější motor nenabízí, výkonnější 2.0 TDI 135 kW/184 koní se nabízí až pro verzi GTD.

Z hlediska dynamiky jde o zcela dostatečnou pohonnou jednotku, která dokáže slušně hýbat s prázdným, ale i s naloženým autem. Výrobce slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy a maximální rychlost 216 km/h. Pružnost motoru je velmi dobrá i v nižších otáčkách, maximum točivého momentu se nachází mezi 1 750 ot./min a vydrží do 3 200 ot./min. Pokud by to k akceleraci nestačilo, převodovka rychle podřadí a přijde na řadu maximální výkon. V běžných podmínkách ale převodovka drží co nejvyšší rychlostní stupeň a nechává motor převalovat v nízkých otáčkách. A díky tomu potěší spotřeba paliva, kterou lze zcela bez problémů držet mezi 5 a 6 l/100 km.

Může to být rodinné auto?

Volkswagen Golf Variant je zástupce nižší střední třídy, tedy kompaktních vozů. Jeho rozměry jsou přesto pro rodinné auto dostatečné. Díky délce 4,35 metru, šířce 1,79 metru a výšce 1,49 metru doplněné o velmi slušný rozvor 2,62 metru a šikovně obestavěnému vnitřnímu prostoru je v interiéru možné pohodlně odvézt čtveřici cestujících s mnoha zavazadly. Na zadní lavici se posadí i tři pasažéři, ale ten prostřední si cestu úplně užívat nebude, jeho sedadlo je vyvýšené a nepohodlné.

Omezovat se nebude příliš potřeba ani při nakládání zavazadel, ačkoliv je například Škoda Octavia Combi prostornější ve všech směrech, ani Golf Variant na tom není vůbec špatně. Objem zavazadlového prostoru je 605 litrů v základním uspořádání, respektive 1 620 litrů po sklopení opěradel zadních sedadel. Výhodou je sklápění sedadel z kufru a nebo dvojitá podlaha, s níž se dá bez problémů manipulovat jednou rukou.

Kolik stojí?

Volkswagen Golf ve všech verzích, které jsme testovali, potvrzuje, že jde stále o jednoho z nejlepších zástupců dané třídy. Působí solidním dojmem, nabízí velmi dobré řemeslné zpracování nejen exteriéru, ale také interiéru a dobře jezdí. A na kolik tohle auto vyjde?

Přečtěte si také:  Test elektromobilu Honda e (2020)

Základní cena Volkswagenu Golf startuje na 411 900 Kč a jde o výbavu Trendline s motorem 1.0 TSI 85 kW. Stejnou verzi si lze pořídit také jako kombi značené jako Variant, příplatek za praktičtější karoserii je 30 tisíc Kč. Testovaná motorizace startuje s karoserií kombi ve vyšší výbavě Comfortline na 585 900 Kč.

+
Kvalitní zpracování Dotykové ovládání displeje multimédií
Velmi dobré odhlučnění kabiny Spotřeba paliva
Jízdní vlastnosti Vyšší cena

 

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Volkswagen
Typ: Golf Variant 2.0 TDI
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1 968 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: předních kol
Výkon: 110 kW/150 koní při 3 500 – 4 000 ot./min
Točivý moment: 340 Nm při 1 750 – 3 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 8.9 s
Maximální rychlost: 216 km/h
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km): 5.4 / 4.1 / 4.6
Emise CO2: 120 g/km
Objem nádrže: 50 litrů
Délka: 4 351 mm
Šířka: 1 790 mm
Výška: 1 492 mm
Rozvor: 2 620 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 458 kg
Objem zavazadlového prostoru: 605 / 1 620 litrů
Ceník: ke stažení zde