Test SsangYong Tivoli 1.5 GDI-Turbo (2024)

Test SsangYong Tivoli 1.5 GDI-Turbo (2024)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 1. 4. 2024


Korejská automobilka SsangYong má v nabídce prakticky pouze SUV a jeden velký pick-up. My jsme tentokrát v nejnovějším testu vyzkoušeli nejmenší model z její nabídky. V rámci redakčního testu jsme se tak posadili za volant modernizovaného modelu Tivoli s benzinovou jedna pětkou, automatem a s pohonem předních kol.

Úplně nový předek

Modernizace SsangYongu Tivoli přišla v loňském roce současně s přejmenováním automobilky na KG Mobility po vstupu nového majitele (v České republice se ale bude zatím stále používat označení SsangYong, jen s dovětkem by KGM). Facelift se nejvíce zaměřil na přední část auta, která se teď designově přiblížila nejnovějšímu modelu Torres. Je tu zejména nová plná maska chladiče s nápisem „TIVOLI“, třemi decentními barevnými otvory ve tvaru „U“ a přepracovaný nárazník. Zboku a zezadu se moc změn neudálo a je to škoda, právě zejména na zadní části auta je znát, že jse začalo prodávat už v roce 2015.

Uvnitř je nové ovládání klimatizace a dalších funkcí, o němž automobilka v tiskové zprávě tvrdí, že je „ergonomicky propracovaný tak, aby jeho ovládání bylo co nejjednodušší a intuitivní“. Vzhledem k tomu, že se ovládá dotekově, nepovedlo se to tak úplně zcela, protože sice víte, kam máte rukou sáhnout, ale už nepoznáte, jestli jste danou plošku dotekem aktivovali nebo nikoliv. Stejně tedy budete muset odklonit zrak.

SsangYong dnes uvedl na český trh facelift modelů Tivoli a Tivoli Grand

Jeden motor, dvě převodovky a předokolka nebo čtyřkolka

Výběr motoru na vás v SsangYongu nenechají, protože (nejen) pro Tivoli mají pouze jediný. Je to benzinový čtyřválec s objemem 1,5 litru a s přeplňováním turbodmychadlem. Naladěn je na 120 kW/163 koní a 260 Nm. Nechají na ale vás zbytek. Standardně jsou poháněna pouze přední kola, ovšem za příplatek 39 900 Kč můžete mít čtyřkolku. Stejně tak je v základu manuální převodovka, ale pokud přihodíte 35 900 Kč, můžete mít automat.V obou případech se šesti rychlostmi.

Výhodou je, že všechny verze můžete nezávisle na sobě kombinovat. Můžete tak mít předokolku v manuálu, ale i v automatu, případně právě i s pohonem všech čtyř kol. Nechcete automat, ale čtyřkolku ano? I tuto kombinaci můžete mít.

V případě testovaného auta jsme měli předokolku s automatem. Ta zvládne zrychlení na stovku asi za 10 sekund a maximálně jede 175 km/h. Dynamika není vůbec špatná, zejména ve městě a mimo něj. A problém vlastně nebudete mít ani na německé dálnici, přestože nad 130 km/h už rychlost neroste tak zlehka. Pěkně funguje i automat, přestože při kickdownu nepatří mezi nejrychlejší, při běžné jízdě ovšem řadí hladce. Auto je docela lehké, jeho provozní hmotnost je v testované specifikaci jen 1318 kilogramů. Bez automatu bude o 18 kg lehčí.

Test SsangYong Tivoli 1.5 GDI-Turbo (2024)

Co ale tak dobré není, to je spotřeba paliva. A mluvíme o tom pokaždé, když s tímto motorem v SsangYongu jedeme. V technických údajích SsangYong uvádí spotřebu paliva na tisíciny přesně. Říká, že na každých 100 kilometrů spotřebuje verze s pohonem předních kol a automatickou převodovkou 7,650 litru. Počítejte však spíše s tím, že se budete pohybovat nad devíti, ale ve městě i nad deseti litry na 100 km. Palivová nádrž je 50litrová.

Podvozek pro nenáročného řidiče

Modely SsangYong vynikají tím, že dokážou nabídnout zajímavý poměr ceny a užitné hodnoty. To platí pro všechny SsangYongy bez výjimky. A jinak na tom není ani Tivoli. Rozměry jeho karoserie jsou 4225 mm na délku, 1810 mm na šířku, 1621 mm na délku a rozvor je 2600 mm. Pro srovnání si třeba představte Škodu Kamiq. Ta měří na délku 4241 mm, široká je 1988 mm, vysoká je 1559 mm a rozvor náprav má 2639 mm. 

Oproti startovní ceně Kamiqu je Tivoli o 40 tisíc levnější (čistě „cena od“, ale bez srovnání motorů, standardní výbavy a podobně) a navíc u něj může mít čtyřkolku, což je dnes (nejen) u aut této velikosti výjimečné. Z pohledu řízení je SsangYong ovšem autem, které nadšeného řidiče úplně neosloví. Neznamená to, že by jezdil špatně, jen jeho podvozek není tak dobře naladěný jako právě například u Kamiqu. Pokud ale auto berete jako dopravní prostředek, pak budete s tím, jak toto korejské SUV jezdí, spokojení.

Test SsangYong Tivoli 1.5 GDI-Turbo (2024)

Podvozek si totiž dokáže velmi slušně poradit s nekvalitou českých silnic, přičemž se auto nenechá nijak nepříjemně rozhodit a neodskakuje. Od kol se také neozývají žádné nepříjemné rány. Je tu poměrně silný posilovač řízení, který řidiče od kol izoluje. Auto se tak ovládá hodně lehce, ale bez jakékoliv zpětné vazby.

Závěr a cena

SsangYong Tivoli je nenáročné auto pro nenáročného uživatele. Jeho kabina je přehledná a působí – až na dotekové ovládání klimatizace – trochu jako ze staré školy (ovšem myšleno v dobrém slova smyslu). Odpovídá tomu nakonec i grafika multimediálního systému a digitálního přístrojového štítu (u toho se dají měnit šablony). Auto má sice také couvací kameru, ale její rozlišení i samotné zobrazení na displeji by vylepšit rozhodně sneslo. Místa je uvnitř poměrně dost vpředu i vzadu, ale nakonec i pro zavazadla. Pokud by vám nestačilo základních 423 litrů, dá se objem sklopením opěradel zadních sedadel samozřejmě zvětšit. Anebo je tu prodloužená verze SsangYong Tivoli Grand, která v základu nabídne dokonce 720 litrů.

A co tedy ta cena? Už jsme zmiňovali, že je výhodná. Auto existuje pouze v jedné výbavě Style, která je vybavena poměrně bohatě. Ve standardu nechybí nic, co byste v autě chtěli mít. Cena je s pohonem předních kol, manuální převodovkou a 1,5litrovým turbomotorem stanovena na 439 900 Kč s DPH. Připlatit si můžete jen čtyři pakety (cena od 14 900 do 38 900 korun), které cílí na styl nebo bohatší výbavu, případně pouze na přední LED světlomety.

Technické údaje:

Auto:

SsangYong Tivoli 1.5 GDI Turbo

Motor:

řadový čtyřválec

Objem válců:

1497 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin

Pohon:

předních kol

Výkon:

120 kW/163 koní při 5000 – 5500 ot./min

Točivý moment:

280 Nm při 1500 – 4000 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h:

neudává se

Maximální rychlost:

175 km/h

Převodovka:

6° automatická

Spotřeba paliva (kombinovaná):

7,65 l/100 km

Emise CO2:

175 g/km

Objem nádrže:

50 litrů

Délka:

4225 mm

Šířka:

1810 mm

Výška:

1621 mm
(se střešními ližinami)

Rozvor:

2600 mm

Provozní hmotnost:

1318 kg

Objem zavazadlového prostoru:

423 litrů

 

Štítky: , , ,

3 názory na “Test SsangYong Tivoli 1.5 GDI-Turbo (2024)”

  1. Chtělo by to napsat cenu s tím jediným motorem 1.5 T-GDI. K čemu je v článku cena s motorem, který v autě nebude? ;-) To jen pro autora, aby si to opravil.
    Jo a ta spotřeba bude cca podle výrobce i souhlasit, když těžší Korando se stejným motorem dokáže v pohodě jezdit po okreskách pod 8l/100km, ve městě a na dálnici pak kolem 9 – 10l/100km.

      1. Mám Tivoli Grand s automatem,najeto cca 5000 a spotřeba mezi 7,5-8 ,neberu to podle palubáku,ale podle natankovaných litrů a ujetých km.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru