test-2022-skoda_kamiq_monte_carlo-15_tsi-110_kw-dsg- (3)

Test Škoda Kamiq Monte Carlo 1.5 TSI 110 kW DSG (2022)

Od Pavel Srp | Foto: Pavel Srp - 15. 6. 2022 0

Malý a stylový crossover. Taková je Škoda Kamiq Monte Carlo, kterou jsme otestovali s benzinovou motorizací 1.5 TSI, která je v našem případě spojena s převodovkou DSG. Jaké v nás zanechala červeno-černá škodovka dojmy?

Když chcete více stylu

Škodovka nabízí své modely nejen v běžných verzích, ale i v těch stylovějších. Pro různé modely však používá různá označení. Pro ty malé Monte Carlo, pro ty větší Sportline a v případě modelu Octavia je tu dokonce jen RS. A pak třeba u Kodiaqu najdete jak Sportline, tak i RS…

Přečtěte si také:  Test Škoda Kodiaq RS 2.0 TSI 4x4 (2022)

V případě Kamiqu je ta nejstylovější verze z nabídky označena jako Monte Carlo a z pohledu vzhledu přidává několik designových prvků, jejichž hlavním jmenovatelem je černá barva. Do černé jsou totiž lakovány díly jako maska chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, nápisy, ale také některé aerodynamické doplňky. Nechybí ani plaketka s logem a nápisem „MONTE CARLO“ na předních blatnících.

test-2022-skoda_kamiq_monte_carlo-15_tsi-110_kw-dsg- (12)

V interiéru také vládne kombinace černo-červené. Najít jej lze i na sedadlech, protože verze Monte Carlo dostala speciální vzor i barvy. Jde navíc o verzi výbavy, takže nabídne už ve standardu hodně věcí. Zmínit můžeme například LED přední i LED zadní světlomety, tónovaná skla od B-sloupku (paket Sunset) a panoramatické střešní sklo (to však nelze otevřít, slouží jen pro přístup světla do interiéru). Některé části interiéru jsou lakovány do černého klavírového laku a volant i řadící páka jsou obšity červenou nití.

Nejvýkonnější motor

Pohled do ceníku prozradí, že pod kapotou může být několik motorizací, ale naftová už není ani jedna. Tříválce 1.0 TSI spalují buď CNG (jen pro výbavu Style) nebo benzin, jediný čtyřválec 1.5 TSI jezdí na benzin, ale umí k tomu vypínat dva válce při nízké zátěži.

Přečtěte si také:  Test Volkswagen Taigo R-Line 1,5 TSI DSG (2022)

Jedna pětka, která testované auto pohání, je dobře známým motorem, který se objevuje pod kapotou prakticky všech běžných modelů koncernu Volkswagen. Jde o motor, jehož dynamický potenciál Kamiqu zcela dostačuje a nedostatek síly byste pocítit neměli nikdy. Předjet pomalejší auto na okresce či jet vyšší rychlostí na dálnici není problém ani s pár dalšími členy posádky.

test-2022-skoda_kamiq_monte_carlo-15_tsi-110_kw-dsg- (10)

V testovaném autě, které bylo vybaveno převodovkou DSG, se navíc nemusíte starat o řazení. Dvouspojková převodovka se snaží standardně motor držet v co nejnižších otáčkách, ale podřadit při výraznějším sešlápnutí plynu ji nečiní problémy. Vytknout by se jí ale daly občas poněkud zbrklé reakce a cukání. To se třeba u nedávno testovaného SEATu Ateca se stejným motorem nedělo.

Motorům 1.5 TSI dali v koncernu Volkswagen technologii vypínání dvou válců při nízké zátěži. Při ustálené jízdě tak motor dokáže pomocí změny pozice vačky odpojit dva válce. To se projeví na trochu jiném zvuku, kterého si možná ani nevšimnete. Informuje vás o tom pak i středový displej multimédií. Jakmile je však potřeba vyšší výkon, vačka se okamžitě zase přenastaví a motor se rozběhne na všechny čtyři válce. Neslyšně a prakticky neznatelně.

Přečtěte si také:  Test Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI 140 kW 4Motion DSG (2022)

A spotřeba paliva? Testovací Škoda Kamiq 1.5 TSI DSG s námi jezdila po městě, mimo něj i na dálnici. Dvouválcový režim se aktivuje poměrně často, o čemž informuje v některých zobrazení palubní počítač, a spotřeba se nejčastěji pohybovala kolem 7,0 – 7,5 l/100 km.

test-2022-skoda_kamiq_monte_carlo-15_tsi-110_kw-dsg- (15)

17″ stačí, ale můžete mít i 18″

Testovaný Kamiq Monte Carlo dostal základní 17″ kola, ale pokud budete chtít, můžete si připlatit i za větší 18″. Ani na sedmnáctkách ale auto nevypadá špatně a navíc je podvozek díky tomu docela příjemný. Jeho naladění není úplně komfortní, je spíše tužší, ale tlumiče a pružiny spolu velmi dobře fungují a kola se drží neustála povrchu, po kterém jedou. Jistota je z naladění podvozku cítit každým kilometrem. 

Kamiq ale není auto, se kterým budete chtít jezdit rychle. Je to spíše auto, které vás v klidu a v pohodě doveze do jakéhokoliv cíle vaší cesty. Stylově a bezstarostně. Je to auto, které za volantem nepobaví. To od něj ale nikdo nečeká, ba právě naopak, tohle auto je dobré, ničím posádku vyloženě neštve nebo netrápí. 

Přečtěte si také:  Škoda Auto kvůli okupaci Ukrajiny řeší kritický nedostatek dílů. Je nucena omezit výrobu modelu Enyaq iV

Závěr a cena

V současnosti začíná ceník crossoveru Škoda Kamiq na 427 900 Kč s motorem 1.0 TSI 70 kW. Testovaná verze je naopak tou nejdražší, když je její základní cena aktuálně stanovena na 638 900 Kč.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Škoda
Typ:,Kamiq Monte Carlo
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:, ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,předních kol
Výkon:,110 kW/150 koní
Točivý moment:,250 Nm
Zrychlení 0–100 km/h:,nezjištěno
Maximální rychlost:,212 km/h
Převodovka:,sedmistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.0
Emise CO2:,115 g/km
Objem nádrže:,50 litrů
Délka:,4241 mm
Šířka:,1793 mm
Výška:,1531 mm
Rozvor:,2639 mm
Objem zavazadlového prostoru:, 400 / 1395 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]