test-2021-skoda_kodiaq_gt-20_tsi_162_kw-4x4-dsg- (3)

Nabídka automobilky Škoda je dnes nejbohatší v historii, ale liší se pro některé části světa. To, co si můžeme koupit u nás, si nemůžeme koupit třeba v Asii a naopak. Anebo ne? Škoda Kodiaq GT je stylové SUV-kupé, které je oficiálně určeno pro čínský trh, ale i u nás si ho můžete koupit. A my jsme ho vyzkoušeli v krátkém testu.

Jak moc se liší?

Škoda Kodiaq GT je auto, které český výrobce představil před lety pro čínský trh. Do Evropy se oficiálně neprodávalo, ačkoliv v České republice minimálně jeden kus jezdil. Tohle auto bylo vůbec prvním modelem značky Škoda, které přišlo s karoserií ve stylu SUV-kupé. Škoda chystá podobný model i pro Evropu: Enyaq Coupé iV. Ten bude představen už koncem ledna, ale bude to elektromobil.

Přečtěte si také:  Škodovka šije své modely na míru jednotlivým trhům. Auta se liší v Evropě, Číně, Indii i v Rusku

To Kodiaq GT má pod kapotou čistě spalovací motory. V České republice ho bude nabízet společnost HAVEX-auto s benzinovým dvoulitrem TSI se 162 kW, který je spojen výhradně s dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech čtyř kol. V Číně je v nabídce i slabší 2.0 TSI se 137 kW nebo 1,4 TSI se 110 kW.

Auto je dlouhé 4,63 metru, což je méně než má evropský Kodiaq, který na délku měří 4,7 metru. Na pohled mají společnou prakticky jen přední část, zbytek se odlišuje. I když ani vpředu nejsou Kodiaq a Kodiaq GT stejní – čínský model, nemá přední mlhovky, v přídavných světlometech má jen proužek denního svícení.

Test Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW DSG (2021)

Pohled z boku ovšem změny ukáže na první pohled. Tady si lze všimnout výrazně klesající střechy za B-sloupkem, což ovšem nijak výrazněji neomezuje prostor na zadních sedadlech a průměrně vzrostlý Evropan se tu usadí bez problémů. Na předních blatnících a na dveřích jsou také plakety „Kodiaq GT“. Mimochodem, kola mají průměr 19 palců.

Pohled zezadu pak prozradí úplně jiné auto. Zadní část je nejdynamičtějším prvkem a je rozhodně povedená. Na rozdíl od evropských aut neschovává výfuky a ani neukazuje falešné designové koncovky výfuku. Tady jsou koncovky výfuku pravé a z obou krajů nárazníku vykukuje jedna. Mezi nimi je pak výrazně tvarovaný difuzor. Nad ním je pak červený reflexní pás, jenž se podobně jako u modelů RS táhne přes celou šířku zadní části. Že nejde tak úplně o evropské auto lze poznat i podle nápisu na víku kufru. Tady je nejen „Kodiaq GT“ a „4×4“, ale i pár čínských znaků.

Přečtěte si také:  Test SEAT Ibiza FR 1.5 TSI 110kW DSG (2021)

Interiér je v podstatě shodný s tím, který má i evropský Kodiaq. Jde o modernizované provedení s velkým dotekovým displejem (auto komunikuje kompletně v češtině a je plně lokalizované pro Evropu i Českou republiku), výdechy na výšku i typickým ovládáním. Jednu větší odlišnost přesto najdeme. Tou je panel ovládání klimatizace a topení, protože evropský Kodiaq používá i po modernizaci fyzické ovladače a kolečka, tady je dotekový panel, který známe třeba z faceliftovaného Volkswagenu Tiguan.

test-2021-skoda_kodiaq_gt-20_tsi_162_kw-4x4-dsg- (20)

Za volantem

V České republice bude v prodeji Škoda Kodiaq GT v jediné konfiguraci s výkonnějším dvoulitrem. Jde o motor, který měla i Škoda Octavia RS v předchozí generaci. Jde tedy o osvědčenou techniku, která má díky 162 kW/220 koním a 380 Nm hodně slušnou dynamiku. V řeči čísel to znamená zrychlení z místa na stovku za 8 sekund a maximální rychlost 220 km/h.

Motor je už po nastartování dobře odhlučněn a je tichý. Výrazněji se to nezmění ani za jízdy. Zajímavé ale je, že oproti evropskému 2.0 TSI má tento trochu jiný zvuk, takový jadrnější, přesto do kabiny proniká jen tak „mimochodem zpovzdálí“.

Přečtěte si také:  Závodní speciál Škoda 1100 OHC poháněl 1,1litrový čtyřválec s výkonem 92 koní. Byl určen pro vytrvalostní závody

Ono tohle auto sice vypadá „sportovněji“ než běžný Kodiaq, ale jeho naladění je naopak komfortnější. Tomu odpovídá nejen naladění podvozku, ale i to, že na volantu nejsou páčky pro možnost manuálního řazení. Pokud chcete přeřadit, pak to musíte provést pohybem voliče převodovky. Ono to ale není úplně potřeba, protože sedmistupňové DSG řadí dobře a za těch více než 400 km, které jsme s autem ujeli, to nebylo potřeba. Spotřeba paliva se při teplotách kolem bodu mrazu pohybovala kolem 10 l/100 km.

Auto samozřejmě nabízí i možnost nastavení jízdních režimů, včetně terénního „Offroad“ režimu. S tím se změní nastavení posilovače řízení, odezvy na plynový pedál, ale právě i reakce převodovky. Nezmění se tím ovšem naladění podvozku, protože Kodiaq GT nemá adaptivní tlumiče DCC, má jen klasické pružiny a tlumiče. Ty jsou naladěný spíše komfortněji a auto se tak i na 19″ kolech na silnici docela příjemně pohupuje. To ale neznamená, že by se snad bál zatáček. Naladění se povedlo. Na větších nerovnostech se ale od kol občas ozvala tlumená rána.

Přečtěte si také:  Škodovka závodila v 60. letech s čistokrevnou formulí. Používala techniku ze Škody 1000 MB

Jen jedna výbava

V České republice se rozroste počet vozů v nabídce už na jaře a rovnou v několika barvách. Motor bude k dispozici jediný, stejně jako výbava. Ta je ovšem hodně bohatá. Chybět nebude bezklíčové ovládání (k odemčení a zamčení auta je potřeba stisknout tlačítko na klice, ale klíč můžete mít klidně v kapse nebo v kabelce), automatická dvouzónová klimatizace, navigace, digitální přístrojový štít, panoramatické střešní okno, vyhřívaná, odvětrávaná a elektricky ovládaná přední sportovní sedadla, hlídání mrtvého úhlu, adaptivní tempomat a tak dále. Potěší i to, že k připojení telefonu jsou tu sloty pro USB i USB-C.

Chybět ale bude například adaptivní podvozek DCC, páčky řazení pod volantem, hlídání jízdních pruhů, vyhřívaný volant anebo třeba prémiový audiosystém Canton, který v evropském Kodiaqu hraje velmi dobře.

test-2021-skoda_kodiaq_gt-20_tsi_162_kw-4x4-dsg- (7)

Závěr a cena

Škoda Kodiaq GT je na českých silnicích exotem a přitahuje na sebe pozornost. Aby také ne, vždyť tahle auta tu zatím napočítá na prstech jedné ruky i nešikovný truhlář. To se ale už na jaře změní, protože Kodiaqy GT bude mít v nabídce společnost HAVEX-auto. Všechny vozy budou úplně nové a bude na ně platit dvouletá záruka bez omezení kilometrů. Tu bude možné za příplatek prodloužit až na pět let.

Z pohledu servisu jde o běžnou škodovku, která sdílí díly s ostatními, v Evropě oficiálně prodávanými modely. Liší se ovšem karosářské díly, ale ty slibuje prodejce držet na svém skladě v dostatečném množství, takže i při případné nehodě nebude třeba čekat dlouhé týdny nebo měsíce, než přijdou z Číny.

Přečtěte si také:  Škoda Fabia dnes vstupuje na český trh. V předprodeji si ji objednalo pět tisíc zákazníků, jaké byly jejich preference?

A cena? Vzhledem k bohaté výbavě, exkluzivitě a nutnosti dovážet auto z Číny je o něco málo vyšší než by byla u podobně vybaveného evropského Kodiaqu. I tak se ale vejde do jednoho a půl milionu korun s daní.

5 komentáře

  1. Já takový marketingový kšefty nechápu a když už ho chtějí prodávat na evropském trhu tak proč mu nedají maximální výbavu to mi hlava nebere .Je to podobný jako by jste nabízeli lidem jízdní kolo bez pedálu a řidítek a bez řetězu jelikož to je levnější .Skuste se prosím zamyslet nad takovým jednáním.Pokud chci nabízet něco extra tak mu neodmontuju limitovanou výbavu ale naopak jí tam dám .To že si to lidé mohou přikoupit a nechat dodělat v tuningových firmách za obrovské peníze je podle mě zbytečný .

  2. Tak jo jako vtip dobré, bez vyh. volantu, bez pádel pod volantem a ubohej výkon , nutno dovážet z Číny to je teda paráda, ať ho tam raději nechají slavní Škodováci je to jen ostuda.

Přidat komentář