Škoda Kodiaq prošla decentní modernizací. Nic zásadního se nezměnilo, ale největší SUV z nabídky české značky vypadá více svěží. Vyzkoušeli jsme jej v testu ve verzi s motorem 2.0 TDI s pohonem předních kol a automatickou převodovkou.

Decentní změny

Pohled na modernizovaný Kodiaq ukáže jen decentní změny. Je to například tvar předních i zadních světlometů, stejně jako jejich grafika. Ty přední jsou vždy fullLED (i když mlhovky v nárazníku mohou být v nejnižší výbavě halogenové), za příplatek mohou být vybaveny funkcí LED Matrix s vykrýváním ostatních aut. Zadní světlomety jsou fullLED a dostaly i dynamické ukazatele směru.

Přečtěte si také:  Škoda Slavia nedostala jen tak obyčejný maskovací polep. Je to vítězný návrh ze speciální soutěže

Nová je i maska chladiče (ta je kolmější a decentně vystupuje před auto), kapota i oba nárazníky.  Protože automobily dnes musejí splňovat velmi přísné emisní limity, dostal modernizovaný Kodiaq také větší spoiler na páté dveře nad zadní sklo a může mít i tzv. „aerokola“. Ta však testovaný kus neměl. Mimochodem na modernizovaný Kodiaq dostanete i jiná kola než na ten před faceliftem.

test-2021-skoda_kodiaq-20_tdi-110_kW_dsg-facelift- (10)

To v interiéru je změn méně, speciálně na pohled. Automobilka si připravila jiné dveřní výplně, materiály nebo barvy. Největší změnou tak v kabině je nový dvouramenný volant, případně přepracovaný tříramenný (záleží na výbavě). Beze změny ale zůstalo ovládání klimatizace a topení pomocí fyzických koleček i ovladačů.

Nafta, automat, ale pohon předních kol

Škoda nabízí Kodiaq se třemi benzinovými motory (1.5 TSI 110 kW, 2.0 TSI 140 kW a také jako Kodiaq RS s 2.0 TSI se 180 kW) a dvěma naftovými motory (2.0 TDI 110 kW nebo 147 kW). K tomu je tu možnost volby pohonu předních nebo všech kol. Kromě nejslabší jedna pětky jsou všechny verze vybaveny převodovkou DSG. 

Přečtěte si také:  Vyzkoušeli jsme pětici Porsche. Tím nejzábavnějším bylo nakonec to nejstarší a nejpomalejší

Do testu dorazilo auto se slabším z nabízených naftových dvoulitrů se 110 kW. V tomto případě máte na výběr, zda ho chcete s pohonem předních kol (jako to máme my) anebo s pohonem všech kol. Pro oba 140kW motory TDI i TSI na výběr není, nabízejí se výhradně jako čtyřkolky.

test-2021-skoda_kodiaq-20_tdi-110_kW_dsg-facelift- (4)

Motor má po startu typický zvuk, ale je poměrně dobře odhlučněný, a ani vibrace v interiéru prakticky nejsou. 110 kW a 360 Nm nejsou úplně špatné hodnoty, ale Kodiaq je velké a ne úplně nejlehčí auto. Přední kola mají ale občas – zejména pokud je silnice mokrá – s hladkým přenosem točivého momentu na silnici problém. Dynamika auta je ovšem zcela dostačující a to i na bezpečné předjíždění na okreskách. Převodovka si s motorem rozumí také dobře, řadí hladce a intuitivně.

DSG tady také umožňuje funkci plachtění, kdy po uvolnění plynového pedálu zařadí neutrál a auto nechá jet setrvačností. Jakmile se řidič pedálu plynu opět dotkne, opět bleskově zařadí rychlostní stupeň, aby bylo možno přidávat. Projevit by se to mělo na nižší spotřebě paliva, ale spíše se to projevuje na tom, že je v kabině při jízdě ještě větší klid.

Přečtěte si také:  Test Hyundai Bayon 1.0 T-GDI (2021)

A jaká je ta spotřeba paliva? Při běžné jízdě v kombinovaném provozu se dá držet kolem sedmilitrové hranice. Pokud budete jezdit po okresních silnicích do stovky, počítat můžete i s hodnotami hluboko pod 6 l/100 km. Objem nádrže je 60 litrů, to by mělo vystačit k dojezdu kolem 1000 km.

test-2021-skoda_kodiaq-20_tdi-110_kW_dsg-facelift- (15)

Komfortem nešetří

Testovaný Kodiaq ve výbavě Style byl vybaven adaptivním podvozkem DCC a neměl úplně velká kola. Obouval 18″ disky s pneumatikami o rozměru 235/55 R18, což se také pozitivně podepsalo na povedeném komfortu jízdy.

V nejkomfortnějším režimu je Kodiaq docela houpavý – i když ne až tolik jako třeba Superb – a do zatáček se vcelku naklání. Nepůsobí to ale přesto nijak nepříjemně, nutit k rychlé nebo ostré jízdě vás ovšem tahle škodovka rozhodně nebude. Podvozek navíc velmi dobře filtruje i větší nerovnosti nebo propadlé kanály. Po přepnutí do sportovního režimu pak auto znatelně ztuhne a náklony karoserie v oblouku se zmenší. Ani pak ale nebude žádná velká zábava řezat s ním zatáčky. Jízdní vlastnosti jsou přesto velmi dobré a rozhodně mezi podobnými SUV patří k tomu lepšímu.

Přečtěte si také:  Škoda Popular Sport zaznamenala před 85 lety fenomenální úspěch na rallye v Monte Carlu

Kodiaq je SUV, líbí se mu primárně na silnici, ale pokud byste se přeci jen rozhodli vyrazit mimo ni, pak počítejte s tím, že světlá výška není z nejvyšších, stejně jako nájezdové a přejezdový úhly. Polní cestu samozřejmě zvládne bez problémů, ale kvůli absenci pohonu všech kol u testovaného kusu je lepší na ni po dešti nevjíždět. Verze s pohonem všech čtyř kol mohou však nabízet jízdní režim „Off-road“, který auto pro jízdu mimo zpevněné komunikace přizpůsobí.

test-2021-skoda_kodiaq-20_tdi-110_kW_dsg-facelift- (13)

Závěr a cena

Škoda Kodiaq se po modernizaci z pohledu designu příliš nezměnila. A nezměnila se ani po praktické stránce. U české značky se vždy hledí hlavně na prostornost. Kodiaq nabízí prostorná přední sedadla, posuvnou zadní lavici (o 18 cm) a v případě, že si připlatíte, tak i další dvě sedadla (takže bude celkem 7místná). Podle umístění zadní lavice pak Kodiaq nabídne 650 až 720 litrů (i s prostorem pod dvojitou podlahou). U sedmimístné verze, která se nás tentokrát netýkala, to je 270 litrů – při sedmimístném obsazení.

Auto se nijak zásadně neproměnilo ani z pohledu jízdy. I se slabším naftovým motorem z nabídky je stále docela tiché, dostatečně dynamické a díky převodovce DSG se nemusí řidič starat o řazení. Při běžné jízdě stačí i standardní pohon předních kol. Jeho limity najdeme na mokré silnici při rozjezdu, kdy mají pneumatiky občas problémy s přívalem točivého momentu.

Přečtěte si také:  Test BMW 430i Cabrio (2021)

Ceník modernizované Škody Kodiaq aktuálně startuje na 863 900 Kč za verzi ve výbavě Ambition s benzinovým motorem 1.5 TSI s manuální převodovkou a pohonem předních kol. Nejlevnější naftový Kodiaq 2.0 TDI DSG vyjde na 963 900 Kč, testovaný Style je dražší, ten už se přehoupne přes milion (1 033 900 Kč). Pokud byste jej chtěli s pohonem všech kol, připravte si o 70 tisíc korun více.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Škoda
Typ: Kodiaq 2.0 TDI 110 kW DSG
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1968 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: předních kol
Výkon: 110 kW/150 koní
Točivý moment: 360 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 9.6 s
Maximální rychlost: 204 km/h
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km): 5.3-5.7
Emise CO2: 138.5-150.1 g/km
Objem nádrže: 60 litrů
Délka: 4697 mm
Šířka: 1882 mm
Výška: 1676 mm
Rozvor: 2788 mm
Pohotovostní hmotnost: 1710 kg
Objem zavazadlového prostoru: 720 / 2 065 litrů
Ceník: ke stažení zde

2 komentáře

Přidat komentář