Test Volkswagen Golf GTE

Test plug-in hybridu Volkswagen Golf GTE (2021)

Od Ondřej Lilling | Foto: Ondřej Lilling - 9. 6. 2021


Historie rychlých volkswagenů sahá daleko do minulosti. Až docela nedávno se k nim přidaly elektrifikované modely, které navenek vypadají povědomě. Sportovní design je ale namísto červené spojen s modrou barvou a označením GTE.

Na první pohled ovšem vypadá stejně sebevědomě jako zbytek jeho sportovní rodiny. Je tady výrazný tvarovaný nárazník, mlhovky tvořené pěti světelnými segmenty a nechybí ani decentní křídlo na zádi.

Pozornější pozorovatel si všimne koncovky výfuku, která je jen naznačená, GTE totiž zplodiny v zásadě nevypouští. Nebo alespoň nemusí, dokáže totiž jezdit výhradně na elektřinu, kterou ho krmíte konektorem v levém předním blatníku.

Volkswagen Golf GTE

Starý známý

Pasáž o pohonné jednotce bych si mohl klidně ulehčit funkcí CTRL+C a CTRL+V, protože je shodná s ostatními koncernovými plug-in hybridy, kterých už jsme měli v testu bezpočet. Základem je zážehová čtrnáctistovka o výkonu 110 kW (150 koní), které pomáhá třífázový synchronní elektromotor. Ten přidává dalších 85 kW a hlavně 330 newtonmetrů.

Systémové hodnoty vrcholí na číslech 180 kW (245 koní) a 400 Nm, které dokážou GTE vystřelit na stovku za 6,7 sekundy. Ani na německé dálnici si Golf neuřízne ostudu, protože maximální rychlost se zastaví na hodnotě 225 km/h.

Přečtěte si také:  Test Volkswagen Tiguan R 2.0 TSI 4Motion DSG (2022)

Jenže papír snese všechno a nedávné svezení se Škodou Octavia RS iV toho bylo jasným důkazem. Navzdory stejné technice ovšem Golf GTE působí docela jiným dojmem. Svižnějším, sportovnějším. Golf mnohem ochotněji nabírá rychlost a jde lépe za plynem, navíc si ve sportovním režimu nehraje na osmiválec, ale zvuk zůstává hodně věrohodný.

Volkswagen Golf GTE

Pohodlí i sport

Zatáčky si s ním docela užijete. Jasně, do oblouku se neskládá tak ochotně jako benzínová verze, však s sebou taky táhne baterky, které hmotnost vyhnaly na vykrmených 1624 kilo, nadšení mu ale nechybí.

V nájezdu se trochu víc nakloní, což má zase na svědomí civilněji naladěný podvozek, který na rozdíl od GTI a GTE není o centimetr snížený, během průjezdu ovšem zůstává příjemně stabilní a dovolí vám držet příjemně svižné cestovní tempo. Obuté osmnáctky nabídnou v kombinaci s adaptivními tlumiči DCC široký rozptyl nastavení, od příjemně komfortního režimu až po poměrně tuhé nastavení pro hodně kvalitní silnice.

Ve výsledku GTE přináší hodně příjemný kompromis mezi sportovnější jízdou a zajímavou ekonomikou provozu. I při dynamické jízdě se spotřeba pohybuje pod deseti litry, což jsou čísla, kde klasické GTI při nějakém dynamičtějším svezení spíš začíná.

Volkswagen Golf GTE

Nejlepší výkon GTE pochopitelně podává ve chvílích, kdy jsou akumulátory dobité. A to platí jak pro sportovní jízdu, kdy máte k dispozici plný potenciál pohonné jednotky, tak i pro běžné použití. S vybitými akumulátory funguje GTE jako klasický hybrid, míra zapojení elektromotoru ale pochopitelně není tak velká. V takovém případě počítejte se spotřebou okolo 5 litrů na sto, což je pořád hodně dobrá hodnota.

Ve srovnání s konvenčními verzemi ale budete muset obětovat trochu menší zavazadelník (273 litrů místo původních 380 litrů), který navíc postrádá dostatečně velkou přihrádku na nabíjecí kabely. Na 39 litrů se také smrskla palivová nádrž.

Přečtěte si také:  Evropská unie tvrdě zařízla plug-in hybridy. Nejsou totiž tak ekologické, jak se původně zdálo

Vnitřek je jinak klasický Golf tak, jak ho znáte, se vším dobrým i zlým. Výborné je rozhodně slícování interiéru a chválu si zaslouží i perfektní sportovní sedačky. Některé použité materiály ale nepůsobí tak hodnotným dojmem jako v minulosti. A téma k diskusi je rozhodně i dotykové ovládání, které je sice dobře zvládnuté, přítomnost alespoň základních ovladačů by ale ergonomii rozhodně prospělo. Někdy to totiž pozornost odvádí až příliš.

Volkswagen Golf GTE

Cena a závěr

I když je Volkswagen Golf GTE ze stejných ingrediencí jako zbytek koncernové party, nakonec příjemně překvapil. Pohonná jednotka tady odvádí mnohem přesvědčivější dojem, Golf je příjemně svižný a přitom dovede být i úsporný. Pozitivně potěší také naladěním podvozku, který si poradí jak s nerovnostmi, tak i zatáčkami.

Jestli se něco autu dá vytknout, tak jsou to některé použité materiály v interiéru, které bude auto s cenovkou od 995 tisíc obhajovat docela obtížně. Cena bohatě vybaveného kousku se navíc vyšvihla až na 1,1 milionu, což vážně není málo.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]

Typ vozu:,Nový

Značka:,Volkswagen

Typ:,Golf GTE

Motor:,řadový čtyřválec + el. motor

Objem válců:,1395 ccm

Plnění motoru:,přeplňování turbodmychadlem + el. motor

Palivo:,benzin

Pohon:,předních kol

Výkon spalovacího motoru:,110 kW/150 koní při 5000 – 6000 ot./min.

Točivý moment spalovacího motoru:,250 Nm při 1550 – 3500 ot./min

Výkon elektromotoru:,85 kW/115 koní

Točivý moment elektromotoru:, 330 Nm

Celkový výkon soustavy:,180 kW/245 koní

Celkový točivý moment soustavy:,400 Nm

Zrychlení 0–100 km/h:,6.7 s

Maximální rychlost:,225 km/h

Převodovka:,šestistupňová automatická

Spotřeba paliva (l/100 km):, 1.5 l/100 km

Emise CO2:, 34g/km

Objem nádrže:,39 litrů

Délka:,4287 mm

Šířka:,1789 mm

Výška:,1462 mm

Rozvor:,2630 mm

Pohotovostní hmotnost:,1624 kg

Objem zavazadlového prostoru:,273/1129 litrů

Ceník:,ke stažení zde

[/table]