test-2020-ford_kuga_phev- (5)

Líbí se vám středně velké SUV a máte rádi Ford? Žít za oceánem, pořídíte si asi Escape. Auto, které americká automobilka vyrábí už 20 let. V Evropě se mu říká Kuga, aktuálně se vyrábí ve španělské Valencii a pořídíte ho i jako plug-in hybrid. Jeho benzinovému srdci pomáhá elektromotor a slušně velká baterie.

Pro rodinu

Kuga není takovým švihákem jako menší Puma, designéři v jejím případě vsadili spíš na konzervativnější styl vycházející z Focusu. Má doširoka rozevřenou čelní masku jako lačný chřtán nějaké rudé obludy, přičemž po jejích stranách svítí LED lampy, které okouzlí minimalistickým „fajfkovým“ podpisem denního svícení. Zadek působí hodně mohutně, masou plechu připomíná větší Edge.

Přečtěte si také:  Test plug-in hybridu BMW X5 xDrive 45e (2020)

Sportovně tvarované nárazníky jsou dílem příplatkové výbavy ST-Line. Rovněž tak detaily vyvedené v černé barvě nebo obutá osmnáctipalcová kola. Přesto není tajemstvím, že Kuga má působit rodinným a praktičtějším dojmem. Deklaruje to mezigenerační nárůst vnitřního prostoru, auto má na délku přes 4,6 metru (tedy třeba víc i než Subaru Forester).

test-2020-ford_kuga_phev- (6)

Kdo kdy seděl v novém Focusu, bude mít uvnitř Kugy všechno po ruce. Pěkný je 12,3 palce velký přístrojový štít i širší sedačky. Interiér působí hodnotně (to ve Fordu umí), byť je hodně jednoduchý, je tu nezvyklé množství tlačítek a na obložení spousta tvrdých plastů. Škoda jen že není tablet na palubní desce víc natočení řidiči, lépe by se ovládal.

Dva a půl litru!

Kugu koupíte v naftě i benzínu, a pak taky jako plug-in hybrid. Testované auto má (sedíte?) zážehový čtyřválec (teď to přijde…) o objemu 2,5 litru. A navíc je to atmosféra, žádné turbo. Skutečně je rok 2020? Hybridní výkon činí 225 koní a celá soustava funguje naprosto báječně. Na palubě je ticho, i při sebevyšťavenější baterce se vůz pořád rozjede na elektřinu a bez pomoci spalovacího motoru dokáže takhle bezemisně uhánět až do rychlosti kolem 137 kilometrů za hodinu.

Přečtěte si také:  "Nové emisní kategorie navržené vládou nedávají smysl, hybridní vozy k nižším emisím ve městech nepřispějí," tvrdí Polanský

Elektrifikovaná Kuga disponuje baterií o kapacitě 14,4 kWh, která by podle americké automobilky měla vystačit na 56 čistě elektrických kilometrů. V praxi jsme to vyzkoušet nemohli, protože Ford řeší s Kugou nemilé problémy. V létě vyšlo doporučení, podle kterého by majitelé neměli své plug-in hybridní modely dobíjet, protože hrozí vzplanutí vysokonapěťové baterie.

test-2020-ford_kuga_phev- (17)

Ford kvůli tomu svolává majitele do servisů. Bez dobíjení auto funguje normálně (a bezpečně) dál, i proto jsme se s Kugou nebáli strávit standardní testovací týden, ani vyjet na 600 kilometrů dlouhou cestu do Německa a zpátky. Nechali jsme ji jet v automatickém hybridním režimu, tedy tak, jak doporučuje výrobce. Auto si vzalo 5,6 litru na 100 kilometrů, což byl hodně překvapivý a milý výsledek.

Velký, těžký, ale hromotluk to není

Tak jako jiné plug-in hybridy, i Kuga má o něco menší palivovou nádrž, vejde se do ní jen 45 litrů. S tím je třeba počítat. Když ale zrovna nebudete stát na benzince nebo u dobíjecího stojanu (až ve Fordu dají do pořádku bateriový systém), budete se kochat plavnou, možná lehce tvrdší, ale zato klidnou a skvěle odhlučněnou jízdou. Kuga není rychlá, ale vůbec nepůsobí líně. Auto je velké a těžké (ne ale tak jako 3008 Hybrid4 nebo Outlander PHEV), není to však hromotluk, toho se nemusíte bát.

Zpozorněte ale u ceny. Auto sice pořídíte od 900 tisíc, to je ovšem cena v akci, kdy Kuga PHEV bude stát na sedmnáctkách, pasažéři si užijí dvouzónovou klimatizaci a automatické stěrače se vám sepnou spolu s prvními kapkami deště. Dneska je tahle výbava standard. Za testovanou verzi ST-Line dáte ještě o 20 tisíc víc a kromě designových prvků vně a uvnitř dostanete ještě sportovnější odpružení.

Přečtěte si také:  Zvenku vypadá tohle Porsche Cayman docela normálně, ale má motor V8 Ford

Pokud byste snili o prémiové výbavě Vignale, která má už třeba head-up displej, audiosystém s 10 reproduktory nebo sedadla nastavitelná snad ve všech možných směrech, připravit si musíte už více než milion. A konkurentů je tolik, že o tom, které plug-in hybridní SUV si nakonec vyberete právě vy, rozhodnou pravděpodobně už jen maličkosti.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Ford
Typ: Kuga PHEV Duratec Hybrid 2.5
Motory: řadový čtyřválec + elektromotor
Objem válců: 2490 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzin
Pohon: předních kol
Výkon soustavy: 165 kW/225 koní
Zrychlení 0–100 km/h: 9.2 s
Maximální rychlost: 200 km/h
Převodovka: e-CVT automatická
Spotřeba: 1.2 l/100 km
Provozní hmotnost: 1844 kg
Objem palivové nádrže: 45 litrů
Emise CO2: 26 g/km
Délka: 4614 mm
Šířka: 1882 mm
Výška: 1690 mm
Rozvor: 2710 mm
Objem zavazadlového prostoru: 645/1530 litrů
Ceník: ke stažení zde