Nabídka motorizací v posledních letech neustále řídne napříč všemi segmenty a všemi značkami. Výjimkou není ani Peugeot, který teď pro 508 nabízí už jen dvojici motorizací. Jedna z nich je naftová, druhá plug-in hybridní. My jsme ale ještě vyzkoušeli třetí: benzinovou, kterou už si jako novou bohužel neobjednáte.

Už jen nafta a plug-in hybrid, ale benzin je skladem

Pokud se podíváme na motorizace, které aktuálně 508 nabízí, všimneme si, že naftová verze je vůbec to nejslabší, co pro 508 bylo možné objednat. Je to 1,5litrový čtyřválec se 130 koňmi, který sice neoslní dynamikou, ale potěšit by měl spotřebou paliva.

Přečtěte si také:  Test BMW 430i Cabrio (2021)

Druhou variantou je 225koňový plug-in hybrid, který nabízí rozhodně lepší dynamiku a „papírovou“ spotřebu. Jde o pohonnou jednotku, kombinující benzinový 1,6litrový motor se 133 kW/180 koňmi a 300 Nm s elektromotorem s výkonem 81 kW/110 koní a točivým momentem 320 Nm. Celkový výkon je 165 kW/225 koní a točivý moment 360 Nm

test-2021-peugeot-508-sw-gt-pack-puretech-225- (29)

Třetí varianta, kterou máme v testu, je na tom dost podobně. Z přeplňovaného 1,6litrového motoru dostává stejných 165 kW/225 koní, ale má o 60 Nm nižší točivý moment (300 Nm). Je ale lehčí a má jinou převodovku, takže se liší i dynamika. Benzinový PureTech 225 je tak výrazně rychlejší, když zrychlí z klidu na stovku 7,3 sekundy, přičemž plug-in hybrid na to potřebuje o víc než sekundu víc (8,1 sekundy). Maximální rychlost je ovšem shodná, elektronika ji omezí na 250 km/h.

Je ho škoda…

Elektrifikaci se nevyhneme, přichází do automobilového průmyslu v čím dál větší míře. Aut, která jezdí jen na fosilní paliva, tak povážlivě ubývá. A je to škoda, protože jde o auta, která jsou lehčí než elektromobily nebo plug-in hybridy, a celkově jednodušší. 508 SW PureTech 225 je naprosto typickým příkladem, vždyť oproti stejně výkonného plug-in hybridu váží méně téměř o téměř metráky. Pohotovostní hmotnost benzinové verze je 1505 kg, zatímco plug-in hybridu 1745 kg.

Přečtěte si také:  Test Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 (2021)

Motor nemá dokonce ani žádnou mild-hybridní pomoc, je tu jen systém Start/Stop, který se ale dá jednoduše vypnout. Dobré navíc je, že není potřeba lovit to složitě v Menu, ale je k tomu tlačítko (respektive doteková ploška) přímo pod displejem multimédií na středovém panelu.

test-2021-peugeot-508-sw-gt-pack-puretech-225- (17)

Motor je už od startu příjemně tichý, klidný a nijak neobtěžuje posádku hlukem. S převodovkou pracuje při jízdě velmi dobře, jediný zádrhel občas nastává při rozjezdu, kdy nepříjemně cukne. Kdyby se vám to, jak mění převodové stupně, nelíbilo, můžete řadit sami pomocí páček na volantu. Po jejich stisknutí se ale auto nepřepne do čistě manuálního módu. Po chvíli se zase vrátí do automatického, tedy přeřadí na jiný stupeň, pokud uzná, že je to lepší. Pokud chcete nechat čistě manuální mód, musíte mezi jízdními režimy naklikat mód „ruční“.

Složité? Možná, ale na druhou stranu vlastně není důvod jezdit v manuálním módu automatické převodovky, protože neřadí vůbec špatně. Převodovka se motor snaží držet v optimálních otáčkách, prakticky ho nepodtáčí.

Přečtěte si také:  Test Škoda Octavia RS 2,0 TSI 180 kW (2021)

Peugeot 508 SW je s motorem PureTech 225 zajímavě jezdící auto. Pokud se motor drží kolem 2000 ot./min a vy šlápnete na plyn, příliš se toho nestane. Akcelerace přijde, ale jen taková vlažnější. Pokud chcete víc, musíte šlápnout na plyn víc. V tu chvíli převodovka podřadí, motor vytočí výrazně víc a k životu se probudí všech 225 koní. Do sedačky to posádku nijak oslnivě nezamáčkne, ale ke snadnému předjetí pomalejšího auta na okresce to stačí.

test-2021-peugeot-508-sw-gt-pack-puretech-225- (4)

A spotřeba paliva? Peugeot 508 SW má na dnešní poměry docela velkou 62litrovou nádrž, z níž si každých 100 kilometrů motor odebere něco mezi 8 až 8,5 litry. Jezdili jsme přitom zejména po městě a po dálnicích, klasických okresek bylo v rámci tohoto testovacího týdne spíše méně.

Designovka, ale s dostatkem prostoru

Peugeot 508 SW GT Pack PureTech 225, jak se celým jménem náš vínový testovací kombík nazývá, je hlavně na pohled jedním z nejzajímavějších aut svojí třídy. Designově si ho s ničím splést nelze. Na výšku naměříme jen 142 centimetrů, přičemž například Škoda Superb má skoro 149 cm a Opel Insignia dokonce 150 cm, což je stejně jako Ford Mondeo.

Přečtěte si také:  Test Mitsubishi Eclipse Cross PHEV (2021)

Přesto je v interiéru pro průměrně vzrostlého Evropana se 180 cm místa dostatek do všech směrů. A to jak vpředu, tak i vzadu. Svůj podíl na tom má i pozice předních sedadel, která se dají nastavit až překvapivě nízko. Se svými 180 cm jsem navíc neměl ani problém s tím, že bych neviděl na Peugeot i-Cockpit, tedy kapličku přístrojů na vrchu palubní desky, kvůli které má volant rozměry autíčka z autodromu a je zkosený z horní i spodní strany.

test-2021-peugeot-508-sw-gt-pack-puretech-225- (19)

A co zavazadelník? Jeho standardní objem je jen 530 litrů, což je mezi konkurenty spíše podprůměrná hodnota a i některá auta o třídu menší nabídnou větší objem. Sklopením opěradel zadních sedadel se dá objem zvětšit na 1780 litrů.

Závěr a cena

Peugeot 508 SW GT Pack je pěkné auto s bohatou výbavou, které s motorem PureTech 225 i vcelku dobře jezdí. Pár chybiček na něm najít lze, zejména cuknutí převodovky při rozjezdu z místa anebo špatně fungující automatické stěrače, ale jinak jezdí a funguje hezky. I s 19″ koly, které testovaný kus obouval, se od podvozku neozývají žádné nepříjemné rány, ale posádku auto ani nijak nenatřásá.

Přečtěte si také:  Peugeot Sport a hodinářská společnost Lorige představují hodinky k poctě Peugeotu 9X8 Hypercar

Jak jsme už psali výše, kus s tímto benzinovým motorem už si nový neobjednáte, sáhnout budete muset po skladových autech. Počítejte s tím, že jejich cena se pohybuje od přibližně jednoho do 1,2 milionu korun.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Peugeot
Typ: 508 SW GT Pack PureTech 225
Motor: zážehový čtyřválec
Objem válců: 1598 ccm
Plnění motoru: přeplňování turbodmychadlem
Palivo: benzín
Pohon: předních kol
Výkon: 165 kW/225 koní při 5500 ot./min
Točivý moment: 300 Nm při 1900 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 7.3 s
Maximální rychlost: 250 km/h
Převodovka: osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km): 6.9/4.6/5.4
Emise CO2: 158 g/km
Objem nádrže: 62 litrů
Délka: 4778 mm
Šířka: 1907 mm
Výška: 1420 mm
Rozvor: 2793 mm
Provozní hmotnost: 1505 kg
Objem zavazadlového prostoru: 530 /1780 litrů
Ceník: ke stažení zde

1 komentář

  1. Mám 508 RXH hybrid od roku 2013. 2.0 TDI na předek a elektromotor na zadek. Takže čtyřkolka.
    200 k, spotřeba 4,2 – 4,9 l/100 km (pouze rekuperace, žádné čekání na zásuvku a nabití), nádrž 72 litrů. Bezkonkurenční dojezd (až 1.600 km volnější jízdou), komfort, elegance. 4 režimy, EKO – většinou – pohodová jízda, Sport – velmi, velmi dynamický (245/45 R18), 4WD – za všech okolností motor+elektro na všechna kola, ZEV – pouze elektro (centrum města, garáže).
    Nejhezčí kombík své doby, luxusní interiér v Alcantaře a hlavně žádný i-cokpit!! Klasické budíky, sportovní kožený volant. Celoprosklená panoramatická střecha. Neměnil bych.

Přidat komentář