Test-2021-Opel_Insignia_Sports_Tourer-20_CDTI_128_kW-8AT- (7)

Opel Insignia je to největší a nejlepší, co německá značka mezi osobními automobily nabízí. Před nedávnem prošla modernizací, která byla hodně decentní, ale otázka zní, proč měnit něco, co funguje. V redakčním testu jsme se tedy podívali na zoubek naftovému kombíku.

Budiž světlo!

Facelift byl na pohled hodně decentní, věnovali jsme se mu v testu Opelu Insignia GSi, ale poznáte ho podle předních světlometů, protože bylo upraveno denní svícení. Místo typické hokejky je tu jednoduchá linka.

Co zůstalo, to jsou Matrix LED přední světlomety, ovšem Opel je v rámci modernizace ještě vylepšil. V nové Insiignii je pojmenoval jako IntelliLux LED Pixel, ale skvělá funkčnost jim zůstala. Každý světlomet se nyní skládá z 84 segmentů, které se přizpůsobují aktuální situaci, a každý jeden z nich se dokáže zhasnout nebo rozsvítit tak, aby řidič viděl co nejvíce, ale aby ti ostatní nebyli oslnění.

Test-2021-Opel_Insignia_Sports_Tourer-20_CDTI_128_kW-8AT- (9)

Světlomety navíc mají několik režimů, v rámci nichž upravují fungování světlometů, ale i celkový světelný kužel. Opel tak nabízí například speciální režim pro dálnice, ale i „Corner světlomety“, osvětlující od 40 km/h zatáčky. Beze sporu jsou to v Insignii jedny z nejlepších LED Matrix světlometů v neprémiových značkách automobilů.

174koňový naftový dvoulitr

O pohon testovaného šedého kombíku se staral naftový vrchol nabídky. Jde o čtyřválec 2.0 CDTI s výkonem 128 kW/174 koní a točivým momentem 380 Nm (oproti verzi před faceliftem +4 koně a -20 Nm). Ten lze kombinovat nejen s manuální šestistupňovou převodovkou, ale i s osmistupňovým automatem, k němuž si ještě můžete připlatit za pohon všech kol.

Přečtěte si také:  Akcionáři schválili projekt fúze mezi FCA a PSA. K úplnému dokončení má dojít 16. ledna 2021

Ta slova chvály, která putovala ke světlometům, ale nepůjdou k motoru. Ne snad, že by byl špatný, ale někteří soupeři to umějí mnohem lépe. Mluvíme hlavně o odhlučnění a hrubosti motoru, která by se hodila spíše do Astry, kde by to bylo naprosto v pořádku, nikoliv do Insignie, která snese srovnání se Fordem Mondeo, kde je motor o poznání jemnější a tišší.

Test-2021-Opel_Insignia_Sports_Tourer-20_CDTI_128_kW-8AT- (3)

Udávaný výkon byste motoru ale asi nehádali, podle jeho projevu a toho, jak auto akceleruje, by se dalo tipovat kolem 150 koní. Způsobeno je to do jisté míry i tím, že Opel mu nadělil spíše rozvážnější reakce, žádné prudké akcelerace se nekonají. Ani při prošlápnutí plynového pedálu až na zem. Ostatně dynamické hodnoty jsou srovnatelné se 150koňovou Škodou Superb. Z 0 na stovku zrychlí za 9,1 sekundy a maximální rychlost je 222 km/h. Mimochodem špatná není spotřeba paliva, protože na konci testovacího týdne svítilo na palubním počítači 7,3 l/100 km. 

A to i díky tomu, že s motorem si velmi dobře rozumí i automatická osmistupňová převodovka. Její reakce jsou rychlé, řazení intuitivní i rychlé. Testovaný kus neměl možnost volby jízdního režimu, přesto se řazení přizpůsobuje tomu, jak řidič aktuálně jede. Volič převodovky je mechanický, jde o klasickou páku, Insignia nedostala joystick, protože stojí na čistokrevné platformě Opelu, nikoliv sdílené od PSA jako nové modely, například Grandland X nebo Crossland a další.

U testovaného kusu chyběla funkce „Autohold“, která auto „podrží na brzdách“ při stání na křižovatce, aniž byste museli držet nohu na brzdovém pedálu. Elektronická ruční brzda tu ale přesto je.

Test-2021-Opel_Insignia_Sports_Tourer-20_CDTI_128_kW-8AT- (19)

V interiéru

Za volantem budete ale kromě motoru a převodovky vnímat i další věci, například interiér. V dnešní době, kdy takřka všemu vládnou velké dotekové displeje je Opel Insignia takovým jednorožcem. Dotekový displej sice také má, ale k tomu má i dostatek fyzických tlačítek. A je jich přesně tolik, kolik je potřeba k ovládání (podle nás) nejdůležitějších prvků výbavy.

Svá tlačítka má třeba kompletně klimatizace, takže není třeba nijak přepínat displej, ale i systém Start/Stop, hlídání jízdních pruhů anebo i head-up displej. Potěší, že hlasitost multimédií lze ovládat otočným ovladačem. Dost tlačítek je i na volantu, kde by jich naopak mohlo být méně, protože občas člověk hned neví, co které z nich ovládá.

Přečtěte si také:  Nový Opel Mokka startuje na českém trhu. Cena začíná na 399 990 Kč

Opel Insigina je vážně velké auto, vždyť je dokonce o více než centimetr delší než Superb, a nabídne v interiéru spousta místa. A to jak pro čtveřici pasažérů (pět cestujících se také docela v pohodě odveze), tak i pro zavazadla. Kufr skrývá 560 litrů v základním uspořádání, respektive 1665 litrů po sklopení opěradel zadních sedadel, což lze provést i ze zavazadlového prostoru. Opěradla se navíc sklápějí do roviny, v kufru nevznikne žádný schod.

Test-2021-Opel_Insignia_Sports_Tourer-20_CDTI_128_kW-8AT- (28)

A konečně vnímat budete i podvozek. Ten je v testovaném autě obyčejný, není adaptivní, ani se nedá měnit jeho tuhost. V Opelu se rozhodli Insignii naladit spíše do komfortu, takže posádku konejší. Do zatáčky se auto trochu nakloní, ale nerovnosti auto ani v zatáčce nijak nerozhodí, stále si drží směr. Zmínit je třeba i fakt, že od kol se neozývají žádné rány.

Závěr a cena

Opel Insignia se po faceliftu skoro nezměnil a je to dobře. Už před ním to bylo dobré auto, jehož kvality ale zákazníci přehlížejí. Přitom je to škoda, protože kromě toho, že tohle auto pěkně jezdí, také pěkně vypadá, je prostorné a nestojí moc, tím spíše při porovnání ceník s konkurenty.

Nejnižší cena, za níž může být Opel Insigina váš, je akčních přejezdu 649 900 Kč. Za to dostanete už tak velmi dostatečně vybavenou verzi Edition s motorem 1.5 CDTI (90 kW/122 koní). Ani v této výbavě nechybí parkovací senzory, automatická dvouzónová klimatizace, LED přední světlomety, dešťový senzor, Bluetooth handsfree a tak dále. Testovaná výbava Ultimate je z opačného konce ceníku a s testovanou motorizací vyjde Insignia Sports Tourer na akčních 829 990 Kč bez příplatků.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Opel
Typ: Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1955 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: předních kol
Výkon: 128 kW/174 koní při 3500 ot./min
Točivý moment: 380 Nm při 1500 – 2750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 9.1 s
Maximální rychlost: 222 km/h
Převodovka: šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km): 5.7 – 5.0
Emise CO2: 149 – 131 g/km
Objem nádrže: 62 litrů
Délka: 4986 mm
Šířka: 1863 mm
Výška: 1500 mm
Rozvor: 2829 mm
Pohotovostní hmotnost: 1666 kg
Objem zavazadlového prostoru: 560 / 1 665 litrů
Ceník: ke stažení zde