2021-Opel_Crossland-facelift- (2)

Nový Opel Crossland vstupuje na tuzemský trh s cenou od 349 990 Kč

Autor: Tisková zpráva - Zdroj a foto: Opel - 25. 1. 2021


Celosvětově druhým nejprodávanějším modelem německé automobilky Opel (a dokonce „jedničkou“ na českém trhu), je pohledné SUV Opel Crossland, který ve své druhé generační podobě právě vyjíždí na tuzemský trh. Omlazený Crossland jako první produkční Opel představuje novou tvář značky „Opel Vizor“, která bude jasným identifikátorem všech budoucích vozů německé automobilky. Kromě toho však nový Crossland dostal např. i zcela nově naladěný podvozek a řízení a v seznamu asistenčních technologií se objevil nový systém kontroly trakce IntelliGrip. Nově řešené jsou i přední a zadní dolní panely karoserie (ve výbavě Ultimate vyvedené ve stříbřitém laku), LED světlomety i světla do mlhy či chromované ochranné lišty dveří.

Příjemná cena, výborná výbava

Cena horké novinky začíná na částce 349 990 Kč, za kterou zákazník získá pohledný vůz poháněný zážehovým tříválcem 1.2 61 kW/83 koní, který přes 5stupňovou převodovku pohání přední kola. V základní výbavě „Edition“ nechybí přitom vedle dnes již obvyklých prvků (ESP, 6 airbagů, kola 16“…) ani hodnotné prvky, jako např. klimatizace, LED ECO světlomety se samočinným přepínáním a detekcí tunelů, 7“ audiosystém Multimedia s DAB digitálním tunerem, palubní počítač, tempomat, nastavitelný volant a výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektrické ovládání předních i zadních oken a vyhřívaných zrcátek nebo dálkově ovládané centrální zamykání…

Ve výbavě vyšších verzí „Elegance“ a „Ultimate“ jsou prvky jako např. dvouzónová automatická klimatizace, ergonomická AGR sedadla, adaptivní světlomety LED AFL, navigační systém Multimedia Navi Pro, bezklíčové otevírání a startování PEPS nebo podélně posuvná zadní sedadla…

2021-Opel_Crossland-facelift- (3)

Zážehové i vznětové motory plní limity normy Euro 6d

Zájemci o nový Opel Crossland mohou volit z několika zážehových a vznětových motorů objemu 1,2 litru a 1,5 litru, jejichž výkony se pohybují od 61 kW/83 koní až po 96 kW/130 koní. Všechny agregáty plní emisní limity nepřísnější normy Euro 6d.

Vyspělé technologie

Velmi oblíbeným a žádaným prvkem jsou pohodlná sedadla s ergonomickým certifikátem AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) – více než třetina zákazníků volí tato sedadla, která dokonale podpírají tělo a neunavují záda ani při velmi dlouhých jízdách. AGR sedadla jsou standardem obou vyšších stupňů výbavy „Elegance“ a „Ultimate“.

O dokonalý výhled při nočních jízdách se starají výkonné LED světlomety – základní model má standardně LED ECO světlomety, vyšší verze mají sofistikované adaptivní světlomety LED AFL.

2021-Opel_Crossland-facelift- (4)

Atraktivní SUV Opel Crossland je především vysoce praktickým vozem! Jeho flexibilitu umocňují individuálně posuvná a sklopná zadní sedadla, dělená v poměru 60/40. Posunem sedadel dopředu až o 150 mm se prostor pro zavazadla zvětší ze základních 410 litrů na ve třídě špičkových 520 litrů. Po sklopení zadních sedadel se prostor pro náklad zvětší až na 1255 litrů.

Zásadní proměnou prošel i podvozek – nový Crossland dostal nové pružiny pérování i tlumiče pro přední závěsy kol McPherson, nově řešená je i zadní náprava s torzní příčkou. Jako typický německý vůz musí Crossland vynikat stabilitou i ve vysokých rychlostech na dálnicích a díky nově naladěnému podvozku i řízení novinka skutečně ještě lépe drží stopu a řidič má lepší odezvu do volantu.

IntelliGrip: Optimální trakce za všech okolností

Zájemci o nový Crossland mohou zvýšit bezpečnost a jízdní dynamiku svého vozu i díky nově nabízenému systému kontroly trakce IntelliGrip (k dispozici od února 2021). Systém IntelliGrip, který garantuje optimální trakci na nejrůznějších površích, pracuje v pěti režimech:

  • Standard/Silnice: Výchozí režim – práce ESP a systém kontroly trakce odpovídají jízdě za běžných podmínek po silnících a dálnicích.
  • Sníh: Speciální režim pro zimní měsíce zaručuje optimální trakci na sněhu, ledu při rychlostech do 50 km/h. Systém kontroly trakce brání prokluzu hnacích kol tím, že prokluzující se kolo je řízeně přibržděno a větší točivý moment je poslán na druhé hnací kolo s lepší trakcí.
  • Bláto: Tento režim dovoluje výraznější prokluz hnacích kol. Díky rychlejšímu otáčení hnacích kol se ze vzorku pneumatik vyhází bláto a kola tak získají lepší trakci. Tento režim je aktivní až do rychlostí 80 km/h.
  • Písek: Tento režim dovoluje omezený, ale účinný „souběžný“ prokluz obou hnacích kol najednou – díky tomu se snižuje riziko zahrabání přední nápravy do písku.
  • ESP Off: V tomto režimu, který je aktivní až do rychlosti 50 km/h, se deaktivuje stabilizační systém ESP a kontrola trakce. Z bezpečnostních důvodů systém IntelliGrip automaticky vrátí pohon do výchozího režimu „Standard/Silnice“ po překročení rychlosti 50 km/h.
2021-Eva_buresova-a-Opel_Crossland-2
Eva Burešová poslední rok strávila za volantem nepřehlédnutelně červené Corsy. Nyní přišel čas na změnu: Ambasadorka značky Opel Eva Burešová se stává první řidičkou nového Crosslandu v ČR.

Sofistikované světlomety a inovativní asistenční systémy

Nový Opel Crossland myslí na bezpečnost a ochranu své posádka mnoha systémy a technologiemi. Adaptivní full-LED světlomety LED AFL (standard pro nejvyšší výbavu „Ultimate“ nebo za příplatek 23 000 Kč) s odbočovacími světly, samočinným přepínám dálkových světel a automatickým nastavováním úhlu paprsku zaručují skvělý výhled řidiče v noci a za hustého deště.

Nejdůležitější asistenční systémy nového Opelu Crossland:

  • Head-Up displej promítá nejdůležitější jízdní parametry (rychlost, navigace…) přímo do zorného pole řidiče.
  • Varování před čelní kolizí se samočinným bržděním a detekcí chodců. Tento systém je aktivní v rychlostech nad 50 km/h. Pokud systém zaregistruje příliš rychle se blížící vpřed jedoucí vůz nebo chodce, spustí se varovný signál a objeví se výstraha i na palubním displeji. Hrozí-li bezprostřední srážka, připraví se brzdový systém, a pokud je to nezbytné, aktivují se brzdy, čímž se sníží následky potenciální kolize. V rychlostech do 30 km/h dokáže systém vůz úplně zastavit, v rychlostech nad 30 km/h dojde k výraznému zpomalení a řidič musí aktivně brzdit.
  • Varování před vyjetím z jízdního pruhu. Pokud hrozí nechtěné vyjetí z jízdního pruhu, spustí se optické i akustické varování.
  • Sledování únavy řidiče. Tento systém sleduje a vyhodnocuje kondici řidiče při dlouhých jízdách a varuje jej, pokud zaregistruje známky únavy.
  • Varování před slepým úhlem. Za pomoci ultrazvukových čidel systém sleduje prostor podél boků vozu a varovným signálem ve zpětném zrcátku upozorní řidiče na jiný automobil, který se nachází ve slepém úhlu zrcátka.
  • Panoramatická couvací kamera s úhlem záběru 180 stupňů sleduje prostor vzadu za vozem.
  • Automatický parkovací asistent sám najde vhodnou mezeru pro zaparkování (podélnou i příčnou) a zaparkuje do ní vůz – řidič musí ovládat pouze pedály a řadicí páku.
  • Tempomat s omezovačem rychlosti spolu se zařízením pro čtení dopravních značek bdí nad dodržování rychlostních limitů.  
Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru