Peugeot 508 se k nám do redakce podíval už několikrát, vždycky se nám líbil, ačkoliv nějaké mouchy jsme na něm pokaždé našli. Tentokrát jsme vyzkoušeli módní oplastovanou verzi 508 RXH, jejíž největší novinkou je to, že pod kapotou nemusí být výhradně čtyřkolka HYbrid4 jako před faceliftem, ale můžete si vybrat čistě jen naftový motor s pohonem předních kol. A to byl případ testovaného auta.

Peugeot 508 prošel před pár měsíci faceliftem, který ho decentně omladil. Nová je přední část včetně full-LED světlometů (za příplatek) a LED denního svícení tvořeného u verze RXH trojicí svislých proužků v místě, kde bývají přední mlhové světlomety. Ty mělo RXH před faceliftem a ponechala si je i po něm. Modernizace tak u této verze není tak zřetelná jako u “obyčejné” verze. Příliš změn není nakonec ani na boku, ani v zadní části. Zůstalo také výrazné oplastování v podobě černých ochranných plastů spodních částí nárazníků, přecházející přes plastové lemy blatníků až na plastové kryty prahů. Oproti běžné verzi byla zvýšena světlá výška, nyní má hodnotu 184 mm, a zvýšil se profil pneumatik.

test-peugeot-508-rxh-20-bluehdi-at-p1

Po modernizaci v ceníku přibyla nová kolonka, která nabízí možnost volby mezi pohonem všech kol s elektromotorem na zadní nápravě a robotizovanou převodovkou nebo testovanou verzí, která je vybavena dvoulitrovým motorem BlueHDI s výkonem 133 kW/180 koní a s točivým momentem 400 Nm, se šestistupňovou automatickou převodovkou a pohonem výhradně přední nápravy. Oplastovaná verze tak vlastně může klamat svým tělem… Nakonec, stejně se víc crossoverů a podobných aut v České republice prodává bez pohonu všech kol.

K motoru nemám snad jedinou výtku, jeho výkon i dynamika jsou dostatečné a ani jeho apetit není nijak přehnaný. Spokojí se přibližně se sedmi litry na 100 kilometrů v kombinovaném režimu. Na okresních silnicích vyhlídkovým tempem však umí displej palubního počítače ukázat i hodnoty pod 6 l/100 km.

test-peugeot-508-rxh-20-bluehdi-at-p2

Čtyřválcový naftový motor má poměrně kultivovaný chod, je tichý a do interiéru nepouští takřka žádné vibrace. Na sešlápnutí plynového pedálu reaguje svižně, lehce se vytáčí a s autem dokáže v přímce docela slušně “zacvičit”. 508 RXH ale působí těžkopádně, vlastně s hmotnost atakující 1,8 tuny se není čemu divit. Podvozek je oproti nedávno testovanému sedanu o poznání měkčí, přesto poměrně tvrdé, ale v zatáčkách si ani tak příliš zábavy neužijete.

Peugeot 508 RXH se nejlépe cíti při klidné jízdě, což ostatně potvrdí i automatická převodovka s klasickým hydrodynamickým měničem točivého momentu. A to může být chvilkami problém. Převodovka měnič uzamyká poměrně brzy a razantně, a to občas znamená nečekané a nepříjemné cukání. Není to však nic, co by vás vyloženě obtěžovalo a po chvíli si na to zvyknete. Klidnějšímu ražení nicméně odpovídají také sedadla, v nichž můžete bez problémů dojet klidně až na konec světa a přesto vás nebudou bolet záda. Jsou skvěle tvarovaná, mají dostatečně dlouhý sedák a jsou příjemně tvrdá.

Materiály i zpracování interiéru jsou na velmi vysoké úrovni, přesto ho pár nedostatků trápí. Například ovládání head-up displeje, aktivace a deaktivace systému Start/stop či vypínání stabilizace (ta se stejně po překročení 25 km/h sama zapne) budete dlouho hledat, nachází se schované v odklápěcí přihrádce vlevo pod volantem. Budete také muset vymyslet, kam si odložíte telefon, peněženku nebo kelímek s kávou, protože odkládacích přihrádek je v interiéru zoufale málo. Zajímavé je startování tlačítkem, které je – podobně jako u vozů Porsche – umístěno nalevo od volantu.

test-peugeot-508-rxh-20-bluehdi-at-p3

Místa je v interiéru dostatek, přední cestující si nemohou stěžovat prakticky na nic, ti zadní mohou mít problémy jen s místem pro kolena, ovšem pouze v případě, že je jejich celkový vzrůst výrazně nadprůměrný. Ani zavazadla nemusíte před rodinnou dovolenou příliš počítat, verze se spalovacím motorem má objem zavazadelníku velmi slušných 550 litrů (verze HYbrid4 jen 423 litrů), po sklopení opěradel zadních sedadel naroste až na 1 598 litrů a pro dlouhé předměty (například lyže) je k dispozici šikovný průvlak.

Terénní ambice tohle auto nemá, ačkoliv má zvýšenou světlou výšku a vyšší profil pneumatik, pohon předních kol a elektronika toho však příliš nezvládnou. Jde tak spíše o módní záležitost. Auto, s nímž budete jezdit stejně jako s běžným kombíkem, ale společně s verzí GT jde podle mého názoru o nejlépe naladěný Peugeot 508 z aktuální nabídky.

To ale není zadarmo, a tak za auto v České republice zaplatíte podle katalogu nezanedbatelných 993 000 Kč, v současné době se však nabízí za výrazně nižší akční cenu 803 000 Kč. Za to dostanete pohodlné auto na dlouhé trasy s poměrně bohatou výbavou. Akční cena hybridní verze je 927 600 Kč, ale příliš výhod nepřináší – snad jen elektropohon zadní nápravy, ale auto je těžší a není ani výrazně úspornější nebo rychlejší…

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Peugeot
Typ: 508 RXH
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1 997 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: přední
Výkon: 133 kW/180 koní při 3 750 ot./min
Točivý moment: 400 Nm při 2 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 8.9 s
Maximální rychlost: 220 km/h
Převodovka: šestistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km): 5.2 / 4.2 / 4.6
Délka: 4 823 mm
Šířka: 1 864 mm
Výška: 1 525 mm
Rozvor: 2 815 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 790 kg
Objem zavazadlového prostoru: 550 / 1 598 litrů
Ceník: k nahlédnutí zde