Test Peugeot 508 GT Plug-in HYBRID 225 e-EAT8 (2024)

Test Peugeot 508 GT Plug-in HYBRID 225 e-EAT8 (2024)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 12. 4. 2024


Peugeot 508 sice už oficiálně nepořídíte se spalovacími motory, ale ani plug-in hybridní verze nejsou špatnou volbou. Navíc pět set osmička i po modernizaci vypadá skvěle. Vyzkoušeli jsme ji v testu s 225koňovým plug-in hybridem.

Po faceliftu

V loňském roce dostal Peugeot 508 omlazovací kúru, která se projevila i na designu. Z čelního pohledu poznáte původní a modernizovanou verzi na první pohled. Je tu jiná maska chladiče, ale hlavně úplně jiné světlomety pro denní svícení. Ty už netvoří jeden „lví dráp“, ale teď jsou to tři „lví drápy“ na každé straně. Slouží ovšem nejen pro denní svícení, ale také jako přední blikače. Hlavní světlomety jsou standardně vybaveny funkčností LED Matrix a mají také nový tvar, jsou nižší.

Všimnout si můžete i nového loga značky, které se objevuje nejen na masce chladiče, ale i na kolech, na zádi a v interiéru. Je pouze 2D a zobrazuje stylizovaného lva. Není to však u Peugeotu úplná novinka, na jiných modelech značky jsme se s ním setkali už dříve. Jinak se ale takřka nic dalšího neměnilo. Vzadu jsou také decentně upravené světlomety, které mají fullLED technologii. Nechybí jim typický design značky s „čarami“, které opět odkazují na „lví drápy“. Novinkou jsou dynamické ukazatele směru. A pokud se podáváte pořádně, všimnete si, že dvojice koncovek výfuku je pravá.

Test Peugeot 508 GT Plug-in HYBRID 225 e-EAT8 (2024)

Ani v kabině se neudály zásadní změny, jde spíše o drobné úpravy. Upraven byl volič automatické převodovky, kdy původní joystick nahradila maličká páčka. Řidič pak údaje o jízdě i o samotném autě odečítá z přepracovaného kapličky přístrojového štítu, kde se nově nachází vylepšený Peugeot i-Connect Advanced. Má novou grafiku, ale žádné zásadní změny od něj nečekejme. A kvůli tomu, aby na displej bylo dobře vidět, stále je tu opravdu maličký volant. Může se přesto stát, že na budíky i tak špatně uvidíte.

Už jen plug-in hybridy

Když Peugeot 508 v roce 2018 přišel, nabízel benzinové, naftové a plug-in hybridní motorizace, dnes ovšem pohled do ceníku prozradí, že si jej můžete pořídit pouze s plug-in hybridním pohonem. Na výběr jsou dvě verze, pro výbavu Allure je to 180 koní nebo 225 koní, pro vrcholné (a testované) GT jen 225 koní. Ve všech případech jde o předokolku s automatem.

Základ pohonného ústrojí tvoří 1,6litrový benzinový čtyřválcový motor s výkonem 133 kW/180 koní a točivým momentem 300 Nm. Ten doplňuje elektromotor s výkonem 81 kW/110 koní a točivým momentem 320 Nm. Celkový výkon pohonné soustavy je až 165 kW/225 koní a točivý moment vrcholí 360 Nm. Technické údaje slibují, že z místa na stovce je za 7,9 sekundy a maximální rychlost je 250 km/h, respektive 135 km/h v případě čistě elektrické jízdy.

Test Peugeot 508 GT Plug-in HYBRID 225 e-EAT8 (2024)

Protože plug-in hybridní pohonná jednotka pochází z počátku výroby, nabízí jen 12,4kWh baterii, na kterou Peugeot slibuje čistě elektrický dojezd mezi 60 a 70 kilometry. Například nejnovější Škoda Superb má baterii víc než dvakrát tak velkou a homologovaný dojezd má přes 100 km. Peugeot také neumí rychlonabíjení, baterii umí dobíjet maximálně 7,4 kW. Pokud do takové nabíječky auto připojíte, dobije se baterie z 0 na 100 % za necelé dvě hodiny, z domácí běžné zásuvky by to ale bylo šest hodin.

Za volantem

A jak plug-in hybridní Peugeot 508 GT jezdí? Při běžné jízdě je tichý, nesmíte ale drtit plynový pedál až na zemi, to pak o sobě dá benzinový motor docela jasně vědět. Pokud pak výrazněji zvýšíte tempo a vyrazíte na dálnici, uvědomíte si, že bezrámové dveře jsou super, ale kolem oken do kabiny může pronikat hluk.

Podvozek auta je povedený, naladěný je spíše komfortně a nevadí ani docela velká 19″ kola s poměrně nízkými pneumatikami. Na kvalitní silnici tohle auto opravdu potěší tím, že řidiče od silnice prakticky izoluje, dokáže dobře tlumit nerovnosti a nic po něm vlastně nechce. Problémem nebudou ani nerovnosti uprostřed zatáčky, auto o nich sice dá vědět lehoučkým zavlněním, ale dál drží původně zvolenou stopu.

Test Peugeot 508 GT Plug-in HYBRID 225 e-EAT8 (2024)

A právě klidnější jízda je to, co mu sluší nejvíce – nejen kvůli podvozku, ale i kvůli zbytku auta. Plug-in hybridní pohonné ústrojí totiž při výraznějším sešlápnutí plynového pedálu, kdy je tak vystaven požadavek na velkou akceleraci, znatelně cukne. Jenže ono auto cukne – i když výrazně méně – i při běžném přidání plynu. Sladění obou jednotek by sneslo vyhladit, na druhou stranu úplně hladké to občas není třeba ani v Mercedes-Benzu nebo v BMW

Dynamika není vůbec špatná. Potěší zejména pružnost a rychlost reakcí po sešlápnutí plynového pedálu. Elektromotor totiž reaguje prakticky ihned. Pokud nemá samotný elektromotor dost síly (anebo v bateriích není dost elektrické energie), přidává se spalovací motor. Zrychlovat tohle auto umí velmi dobře nejen v městských rychlostech, ale i mimo město nebo na dálnici. Pokud pak nohu z plynového pedálu sundáte, spalovací motor se často opět deaktivuje a auto plachtí jen na elektřinu.

Pokud baterii nabíjíte, dokáže Peugeot 508 jezdit na elektřinu velmi často, po městě spalovací motor skoro ani nastartovat nemusí. V praxi mu elektřina ve městě vystačí na přibližně 40-45 kilometrů. Potěší, že se dá zvýšit rekuperace a při puštění plynového pedálu začne auto značně brzdit, přičemž do baterie vrací elektrickou energii. Desítky kilometrů tím nenabijete, ale minimálně si tím o něco prodloužíte čistě elektrický dojezd. Pokud byste ale chtěli baterii spalovacím motorem dobíjet, také to jde. Takový režim Peugeot také nabízí. Je to ovšem nehospodárné, protože spotřeba spalovacího motoru vyskočí nad 10 litrů.

Test Peugeot 508 GT Plug-in HYBRID 225 e-EAT8 (2024)

Pokud nabíjet nebudete, pak se musíte spokojit s tím, že strávíte hodně času na čerpacích stanicích. Ne až tolik kvůli tomu, že by auto tolik žralo (bez nabíjení se dá jezdit kolem 7 l/100 km v klidném tempu, s nabíjením po městě i za tři), ale kvůli tomu, že palivová nádrž není velká. Její objem je jen 43 litrů.

Závěr a cena

Modernizovaný Peugeot 508 vypadá lépe, díky nižším předním světlometům má vcelku drsný výraz. Změny na technice a pohonném ústrojí ale vlastně žádné neproběhly. Plug-in hybrid vystačí ve městě na něco přes 30 kilometrů čistě elektrické jízdy, ale pomalu se nabíjí. Sladění spalovacího i elektrického motoru také není zcela bez chyby, občas s sebou auto škubne. Pokud budete nabíjet a budete jezdit po městě, bude spotřeba velmi příznivá, ale pokud nabíjet nebudete anebo vyrazíte na delší cestu, pak počítejte se spotřebou kolem 7 litrů a tím, že je tu malá palivová nádrž. Auto ale potěší komfortním podvozkem, při běžné jízdě povedeným odhlučněním a dobrou dynamikou.

Pohled do aktuálního českého ceníku odhalí, že startovní cena Peugeotu 508 je ve verzi Allure se 180koňovým plug-in hybridem stanovena na 1 070 000 Kč s DPH, za výkonnější 225koňový hybrid musíte připlatit na 1 120 000 Kč, v případě testované výbavy GT pak přidáte dalších 70 tisíc korun s daní.

Technické údaje:

Auto:

 Peugeot 508 GT Plug-in HYBRID 225 e-EAT8

Motor:

benzinový čtyřválec + elektromotor

Objem válců:

1598 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin + elektřina

Pohon:

předních kol

Výkon:

132 kW/180 koní při 6000 ot./min (spalovací motor)
+ 81 kW/110 koní (elektromotor)
= 165 kW/225 koní (celkový výkon pohonné soustavy)

Točivý moment:

300 Nm při 3000 ot./min (spalovací motor)
+ 320 Nm (elektromotor)
= 360 Nm (celkový točivý moment pohonné soustavy)

Zrychlení 0-100 km/h:

7,9 s

Maximální rychlost:

250 km/h
(135 km/h jen na elektřinu)

Převodovka:

8° automatická

Spotřeba paliva (kombinovaná):

1,5 l/100 km

Emise CO2:

34 g/km

Objem nádrže:

43 litrů

Délka:

4750 mm

Šířka:

1907 mm

Výška:

1403 mm

Rozvor:

2793 mm

Provozní hmotnost:

1811 kg

Objem zavazadlového prostoru:

487 / 1537 litrů


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru