test-2020-ford-puma-mild-hybrid- (3)

Test mild-hybridu Ford Puma 1,0 EcoBoost (2020)

Autor: Matěj Skalický - autor je redaktorem Českého rozhlasu - Foto: Matěj Skalický - 28. 7. 2020


Jedna Puma už tu byla – Ford před zhruba dvacítkou let nabízel sportovní kupé pod totožným jménem. Novodobému modelu zbyl od předchůdce tak maximálně kapkovitý tvar světlometů, jinak je tahle Puma úplně jiné auto, kterým se Ford pokouší zaujmout řidiče v segmentu malých crossoverů. Je po nich totiž enormní sháňka.

Vábidlo na řidiče

Nestane se, že byste si Pumy na silnici nevšimli. Hravý design je vábidlem, na které se chytí oko každého řidiče. Auto má do široka rozevřenou masku, útlé prosklení zužující se směrem vzad, svalnaté boky (což je zvlášť patrné při pohledu zboku nebo zezadu) a výjimečně poutavý design LED světel v hlavních lampách. Stojí přímo proti vší šedi aktuálně dostupných malých crossoverů, především z řad německých výrobců.

Tenhle dojem ještě umocňuje zářivě modrá barva, pro niž Ford vybral marketingovou přezdívku Desert Island. A taky stylový paket ST Line X, který přidává třeba sportovně vyhlížející zadní nárazník s difuzorem, osmnáctipalcová kola, tónovaná skla vzadu a mimo jiné i lepší odpružení nebo velmi příjemné polokožené čalounění uvnitř, včetně audiosystému s 10 reproduktory. Výrazná LED světla má už výbava Titanium.

test-2020-ford-puma-mild-hybrid- (24)

Žabky od písku už nejsou problém

Už někdejší Puma vycházela ze základů nesmrtelné Fiesty a ta současná se od tradice neodklonila, což je velkým plusem především na okresních silnicích, protože podvozkové schopnosti malých fordů jsou pověstné. Nynější Puma se ale samozřejmě liší od Fiesty rozměrově, crossover je skoro o 14,5 centimetru delší a pochopitelně je i vyšší (vždyť jde o crossover) a taky širší.

Interiér ale (možná poněkud překvapivě) nijak prostorně nepůsobí, stísněně se budete cítit především vzadu, a to přesto, že Puma má krásný rozvor 2588 milimetrů. Problém je tedy hlavně místo na hlavu a ramena. Vpředu je všechno v pořádku, navíc se můžete kochat krásně a velmi přehledně zpracovanou palubní deskou, převzatou jak jinak než z Fiesty. Interiér je plný hodnotných materiálů a všechno tu se vším dokonale ladí.

Jediným rušivým elementem je snad 12,3palcová obrazovka multimediálního systému, která vypadá, jako by ji konstruktéři nad výdechy klimatizace jen tak narychlo přilepili Herkulesem. Systém Sync 3 sám o sobě funguje skvěle, je dobře barevný, pěkně svítí a dobře reaguje. Famózní je také grafické zpracování digitálního přístrojového štítu, byť bychom uvítali větší možnosti personalizace obrazovky.

test-2020-ford-puma-mild-hybrid- (21)

Vůbec největší překvapení nové Pumy se ale skrývá pod pátými dveřmi. Na první pohled vám možná zavazadelník nepřijde nijak velký, je ale dvojitý, s šikovnou přepážkou a má dohromady silně nadstandardních 456 litrů. Navíc ukrývá propast nazývanou Megabox. Tam, kde obyčejně bývá rezerva, je vana s výpustí, která unese až 50 kilogramů. Můžete do ní naházet třeba špinavé nářadí nebo žabky od písku a pak ji bez obav vymýt vodou, která odteče otvorem vespod (musíte jen vyndat zátku).

Překvapí

Pumě byste možná tipovali mnohem objemnější motor než jednolitrový tříválec. Žádný jiný agregát ale Ford pod kapotu Pumy nenabízí. Jde však o jednotku, která může mít v případě námi testovaného provedení až 155 koní (s 200 Nm točivého momentu), a přiznáme se – na své poměry je to fantastický motor.

Skousnout sice musíte nepříjemné vibrace, které při hbitější akceleraci třesou kabinu, a taky trochu hrubiánský zvuk jednotky ve vyšších otáčkách, jinak si ale budete užívat naprosto dostačujícího výkonu. A ušetříte za povinné ručení.

test-2020-ford-puma-mild-hybrid- (8)

Auto na fotkách je mild-hybrid. Znamená to, že má startér-generátor poháněný řemenem, který vás umí občas popohnat jako elektromotor, a lithium-iontovou baterku. Veškeré hybridní dění si auto ovládá automaticky, takže řidič-uživatel nic nepostřehne. Může si jen užívat jeho výhod, mezi které by měl patřit nižší apetit, zvlášť ve městech.

S Pumou je ale největší radost vyrazit od hranic civilizace co nejdál. Překvapí vás, jak velmi rychlé průjezdy krajinou i na sebezakroucenějších okreskách zvládne. Tvrdší podvozek neruší, naopak. Potěší i velmi příkladně odstupňovanou manuální převodovku se šesti kvalty a skvělá ovladatelnost a čitelnost auta, které má minimálně převisy a pěknou stabilitu. K tomu s autem zvládnete jezdit za příjemných šest litrů.

A pokud se trefíte do akční nabídky, pořídíte skvostně vybavený model do půl milionu. A pak že malé crossovery jsou nuda…

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Ford
Typ:,Puma 1.0 Ecoboost mHEV
Motor:,řadový tříválec
Objem válců:,998 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,předních kol
Výkon:,114 kW/155 koní při 6000 ot./min
Točivý moment:,240 Nm při 2500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.0 s
Maximální rychlost:,205 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.6 (WLTP)
Emise CO2:,127 g/km (WLTP)
Objem nádrže:,42 litrů
Délka:,4186 mm
Šířka:,1805 mm
Výška:,1537 mm
Rozvor:,2588 mm
Pohotovostní hmotnost:,1280 kg
Objem zavazadlového prostoru:,456 / 1216 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru