Test MG HS 1,5 TGI (2023)

Test MG HS 1,5 TGI (2023)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 30. 4. 2023


MG na český trh vstoupilo v minulém roce a to rovnou velmi úspěšně. Aktuálně tu nabízí tři modely, přičemž všechny jsou SUV. My jsme tentokrát otestovali ten větší s čistě spalovacím benzinovým motorem, pohonem předních kol a manuální převodovkou. Jaké je MG HS 1,5 TGI?

Proti zavedené konkurenci

MG HS přišlo do velmi nabitého segmentu, kde se staví například proti modelům Hyundai Tucson nebo Škoda Karoq a dalším. Rozměrově oba zmíněné soupeře přerůstá, když na délku měří 4574 mm, na šířku 1876 mm a vysoké je 1664 mm. Oproti tomu u Tucsonu naměříme 4500 mm na délku, 1865 mm na šířku a 1653 mm na výšku a u Karoqu je to dokonce ještě méně. Škodovka je dlouhá je jen 4390 mm, široká 1841 mm a vysoká 1603 mm.

Jde o auto s módní karoserií SUV, které má dnes u zákazníků velký úspěch. Navíc vůbec nevypadá špatně. Zvenku se designově menší MG ZS s větším HS docela podobají, ale u HS je přeci jen znát, že je to o kategorii větší auto. Jeho design je propracovanější a dostalo i více chromu – jak například v masce chladiče, tak i v náraznících, kolem oken a podobně. Překvapí i dvojice (v každém rohu nárazníku po jedné) funkčních koncovek výfuku na zádi.

Test MG HS 1,5 TGI (2023)

I uvnitř jde o na pohled docela pěkné auto. Nevýhodou ale může být to, že se (zatím) nabízí pouze v angličtině (mluví tak displej infotainmentu i palubní počítač) a také to, že tu není mnoho fyzických ovladačů a většina funkcí se ovládá přes středový dotekový displej. Týká se to například i nastavení manuální klimatizace, jejíž grafické zobrazení ovladačů je na docela velkém displeji poměrně malé a při jízdě není občas jednoduché se přesně trefit. Pro zobrazování jednotlivých obrazovek Menu jsou sice pod displejem fyzická tlačítka, ta ovšem ve tmě nejsou podsvětlená, svítí jen grafika nad nimi.

Kaplička přístrojů je digitální a je plná informací, v nichž není ze začátku úplně jednoduché se zorientovat. Může za to nejen spousta informací, ale i fakt, že MG používá hned několik druhů písma. Překvapilo nás také, že ačkoliv MG HS dokáže v kapličce přístrojů informovat o tom, jaká maximální rychlost na silnici, kde zrovna jedete je, ne vždy řidiči napovídá správně. Na dálnici vám občas bude ukazovat „50“ nebo „70“, stejně jako na některých okreskách. Rychlost navíc problikává, takže ji periferně pořád uvidíte.

A když už jsme u té kritiky, ještě musíme zmínit zvuk parkovacích senzorů, které jsou už standardně vpředu i vzadu. Ten je totiž až příliš hlučný a jeho zvuk není příjemný. A ideální nakonec není ani výhled řidiče (vysokého 180 cm) vpravo vpřed, protože překáží vnitřní zpětné zrcátko.

Test MG HS 1,5 TGI (2023)

Čistě spalovací motor

V případě MG HS můžete mít pod kapotou pouze jeden čistě spalovací motor. Pokud byste ale chtěli plug-in hybrid, můžete sáhnout po MG EHS, které vypadá prakticky úplně stejně. Testované HS má pod přední kapotou čtyřválec s objemem 1,5 litru a s přeplňováním turbodmychadlem. Spojit ho můžete buď s manuální nebo s automatickou převodovkou, ale pohánět bude vždy pouze přední kola.

Motor má výkon 119 kW/162 koní a točivý moment 250 Nm, který je dostupný už při 1 500 a vydrží až do 4 400 ot./min. Díky tomu není třeba zase tak často řadit, protože motor dokáže slušně zrychlovat i z nižších otáček. Řadicí páka má delší dráhy, ale rychlosti na svá místa zapadají vcelku jednoduše. Motor je sice přeplňovaný, ale jeho projev se vlastně tak trochu podobá atmosférickým jednotkám, se vzrůstajícími otáčkami jeho zátah graduje (maximum výkonu má v 5500 ot./min). Dynamika není špatná, s autem rozhodně nemusíte být brzdou provozu. MG udává zrychlení z 0 na stovku za 9,7 sekundy a maximální rychlost 190 km/h. Navíc má čtyřválec pěkný zvuk, takový příjemně jadrný.

A co spotřeba paliva? MG udává u HS v kombinovaném režimu 7,4 litru na sto kilometrů. My jsme s autem jezdili hlavně po městě a po dálnicích a spotřeba se po týdenním testování ustálila na rovných osmi litrech. Objem palivové nádrže je 55 litrů.

Test MG HS 1,5 TGI (2023)

MG HS nemá žádné sportovní ambice, ba právě naopak cílí hlavně na komfort. Odpovídá tomu zejména naladění a nastavení podvozku, přičemž zadní náprava má překvapivě nezávislé zavěšení, ale i velikost kol a obutých pneumatik. Kola totiž mají rozumný průměr 17 palců a obouvají pneumatiky s rozměrem 215/60 R17. V našem případě to ještě byly zimní pneumatiky. Podvozek je měkčí, houpavější, ale zase ne tolik, aby se auto v zatáčkách přespříliš naklánělo. Funguje i na rozbitých cestách a do kabiny ani do karoserie se nedostávají žádné nepříjemné rány. Potěší také to, že auto ani na velkých nerovnostech neodskakuje. Podvozek je opravdu velké překvapení.

Závěr a cena

MG HS je autem, které chce nabídnout ideální poměr cena/výkon a vlastně se mu to docela daří. Nabízí pěkný design, standardní výbavu, v níž jsou i prvky, které nutně nebudou potřeba, ale i moderní jízdní asistenty v rámci výbavy MG Pilot. K tomu je tu povedené zpracování kabiny, slušný motor a komfortní podvozek. Není to samozřejmě bezchybné auto, ale vzhledem k tomu ostatnímu mu je lze odpustit. Jednotlivé prvky výbavy si ale zpravidla nemůžete připlatit, jsou totiž v rámci jednotlivých výbav.

A co ta cena? Testované auto je v základní výbavě Emotion s cenou od 663 940 Kč a už v rámci standardní výbavy nabídne například přední a zadní parkovací senzory, vyhřívaná přední sedadla, elektricky ovládané sedadlo řidiče, tempomat nebo navigaci. Pokud byste chtěli automatickou převodovkou, tak budete muset sáhnout po vyšší výbavě Excite, která kromě automatické převodovky přidává ještě například automatickou dvouzónovou klimatizaci a adaptivní tempomat. Její cena startuje na 712 940 Kč.

Technické údaje:

Auto:

MG ZS 1.5 TGI (2023)

Motor:

řadový čtyřválec

Objem válců:

1490 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin

Pohon:

předních kol

Výkon:

119 kW/162 koní při 5500 ot./min

Točivý moment:

250 Nm při 1500 – 4400 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h:

9,7 s

Maximální rychlost:

190 km/h

Převodovka:

šestistupňová manuální

Spotřeba paliva (kombinovaná):

7,4 l/100 km

Emise CO2:

168 g/km

Objem nádrže:

55 litrů

Délka:

4574 mm

Šířka:

1876 mm

Výška:

1685 mm

Rozvor:

2722 mm

Provozní hmotnost:

 1544 kg

Objem zavazadlového prostoru:

580 / 1454 litrů

 

Štítky: , , ,

5 názorů na “Test MG HS 1,5 TGI (2023)”

  1. Pokud by měl výbavu jako MG ZS, tak bych o něm uvažoval. O elektroniku nestojím. V jednoduchosti je krása a hlavně spolehlivost

      1. Take se mi celkem libi a ten motor muze byt fajn hlavne ze je to 4valec no cena je ale na cinske auto prestrelena….za ty penize radeji kiu xceed, je rozhodne hezci a veril bych tomu autu urcite vice.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru